Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@13:00:57 GMT

جای خالی مازندران در رتبه‌ برتری‌های کنکور

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۵۱۶۵

جای خالی مازندران در رتبه‌ برتری‌های کنکور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سازمان سنجش اسامی نفرات اول تا دهم کنکور را یک روز پیش از اعلام نتایج سایر داوطلبان اعلام می‌کند در بین اسامی اعلام شده نفرات برتر کنکور کشور، مازندران جایگاهی در بین رتبه برتری‌های کنکور نداشت.

در سال‌های اخیر برای نخستین بار بود که کنکورهای مازندران هیچ جایگاهی در بین 10 نفر رشته‌های کنکور کسب نکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کنکوری‌های مازندران در حالی جایگاهی اول تا دهم رشته‌های مختلف را به خودشان اختصاص نداند که سال گذشته سه دانش‌آموز مازندران در رشته‌های ریاضی، تجربی و علوم انسانی از سه شهرستان ساری، بابل و آمل موفق به کسب رتبه‌های برتر شدند.

کسری ملیحی از ساری در رشته ریاضی موفق به کسب رتبه سوم کنکور در ریاضی، محمد مهدی قلی زاده در رشته تجربی رتبه 10 کنکور از شهرستان بابل و علیرضا چلابیان از آمل در رشته علوم انسانی رتبه دوم کنکور سراسری سال 99 را کسب کرده بودند.

این وضعیت پیش از این در سال 98 هم تا حدودی تکرار شد اما  حداقل در این سال هم  یک دانش‌آموز مازندرانی در رشته علوم انسانی موفق به کسب رتبه اول تا دهم شده بود.

به نظر می‌رسد تنها در سال جاری کنکوری‌های مازندران جایگاه مازندران را در بین رتبه برتری‌های کنکور خالی کردند.

به گزارش فارس در کنکور سال جاری  ۴۹ هزار و ۹۱۱  از داوطلبان از استان مازندران شرکت کردند که از این تعداد ٣٠ هزار ٨٩٣ نفر زن و ١٩ هزار ١٨ نفر مرد بودند.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/غ

منبع: فارس

کلیدواژه: رتبه برتری های کنکور مازندران جای خالی مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۵۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۷ درصد حجم سدهای این استان خالی است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم سید عقیل مرتضوی، با اشاره به رشد بارندگی‌ها در بهار امسال، اظهار داشت: وضعیت بارندگی امسال در استان بسیار خوب بود و نسبت به سال گذشته فقط در فروردین ماه حدود ۲ برابر رشد بارندگی داشتیم.

وی افزود: بارندگی‌ها موجب سرازیر شدن ۱۲ میلیون متر مکعب آب به سطح‌های استان خراسان شمالی شده است.

مدیرعامل منطقه خراسان شمالی گفت: با این حال ۲۳ درصد از حجم آبی سدهای استان ذخیره شده و حدود ۷۷ درصد از ذخایر سدهای استان خالی است. امیدواریم با مدیریت مصرف توسط مردم و به ویژه کشاورزان بتوانیم از سال آبی پیش‌رو عبور کرده و مشکلی برای تامین آب نداشته باشیم.

مرتضوی تصریح کرد: در سال آبی جدید حدود ۱۸۰ میلی‌متر در استان بر اساس سنجش ایستگاه‌های آبی شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی بارندگی داشتیم که این آمار در سال گذشته ۱۴۰ میلی‌متر بوده است.

وی افزود: علی‌رغم رشد ۳۰ درصدی بارندگی در کوتاه مدت٬ اما نسبت به بلند مدت همچنان ۳ درصد عقب هستیم.

کد خبر 845012 برچسب‌ها خبر مهم استان خراسان شمالی سد محیط زیست ایران

دیگر خبرها

  • ضرورت ایجاد مدرسه فرزانگان و تیزهوشان در هشترود
  • لزوم ایجاد مدرسه فرزانگان و تیزهوشان در هشترود
  • رتبه نخست مازندران در صادرات لبنیات
  • آغاز ثبت نام کنکور فنی و حرفه‌ای از نیمه دوم اردیبهشت ماه
  • برتری کویت برابر بحرین در دیدار نخست
  • مدیریت هوشمندنیاز اساسی مازندران در آموزش عالی
  • لو رفتن سوالات آزمون‌های نهایی و کنکور سراسری به هیچ عنوان امکان ندارد
  • شانس به یک جوان دیگر در دربی رو می‌کند
  • ۷۷ درصد حجم سدهای این استان خالی است
  • جای خالی مرجعیت مهارتی در سیاستگذاری‌ها/ رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای درنقشه جامع علمی کشور دیده نشده‌اند