Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی کهنسال روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : دوره کنونی قابل مقایسه با سال های آغازین پیروزی انقلاب اسلامی است و قوای سه گانه به همراه دیگر نهادهای حاکمیتی می توانند با اتفاق و اتحاد در راه حل مشکلات اصلی کشور گام بردارند و موضوعات مختلف تبدیل به نزاع سیاسی میانشان نخواهد شد.

وی ادامه داد : متاسفانه کشور از نزاع های جناحی ضربه های سختی خورده و یکی از آنها هم ناکارآمدی دولت ها بود ولی اکنون فرصت ایجاد شده است تا دولت سیزدهم بدون دغدغه با فراهم آوردن مدیران با تجربه و فارغ از نزاع سیاسی مشکلات کشور را حل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کهنسال با اظهار این که در برخی موضوعات وجود اختلاف نطر میان روسای قوا و نهادهای حاکمیتی منجر به انباشت مشکلات شده است ، گفت : نزاع های سیاسی توان کشور را فرسایشی کرده و امید به حل مشکلات را در دل مردم کشته است و اکنون انتظار مردم این است که دولت سیزدهم یکی پس از دیگری مشکلات را از سر راه بردارد.

وی افزود : شاید بتوان گفت شرایط حاضر به لحاظ یکدست شدن قدرت شبیه اوایل پیروزی انقلاب اسلامی است و رییس جمهوری منتخب باید از این فضای ایجاد شده بدرستی بهره بگیرد و چراغ امید حل مشکلات را در دل مردم روشن کند.

این فعال سیاسی مازندران توضیح داد : البته بهره گیری از فرصت ایجاد شده نیازمند پیش نیازهایی است که از جمله آن انتخاب مدیران توانمند، متخصص و صالح است که هدفشان خدمت به مردم و حل مشکلاتشان باشد و به دنبال منافع شخصی و حزبی خودشان نباشند.

وی افزود : برای انتخاب مدیران شایسته هم در درجه اول باید رویه غالب گذشته مبنی بر سپردن مناصب مدیریتی به افراد دارای وابستگی جناحی و سیاسی کنار گذاشته شده و معیار اصلی توانمندی افراد قرار گیرد.

کهنسال گفت : به طور مثال وقتی قرار است وزیر ورزش انتخاب شود حتما باید فرد یا افرادی به عنوان گزینه معرفی شوند که دارای تخصص و تجربه باشند نه این که چون وابستگی سیاسی دارند ، به تحصیلات ، توانمندی و تخصصشان توجهی نشود.

وی افزود : گذشته از تخصص و دانش ، مدیران باید مشکل شناس هم باشند و در میان مردم زندگی کرده باشند و درد مردم را شناخته و لمس کرده باشند.

کهنسال تاکید کرد : خوشبختانه در سیستم اداری کشور افراد لایق و متخصص زیادی حضور دارند که دولت سیزدهم می تواند با شناسایی و باور توانمندی آنها از این ظرفیت استفاده بکند تا راهکارهای لازم برای رفع مشکلات جامعه فراهم شود .
وی در خصوص روابط بین المللی و سیاست خارجی دولت آینده نیز گفت : در عصر حاضر به دلیل انفجار تبادل اطلاعات در عرصه جهانی دیگر نمی توان و نباید دراین باره بحث کرد که آیا باید روابط بین المللی داشته باشیم یا نه ؟ چرا که وضعیت الان به گونه ای است که کشورها نمی توانند درهای ارتباطات را ببندند و بگویند نیازی به ارتباط نیست چون جهان به سمت و سویی رفته است که ارتباطات به عنوان بخشی از فرایند یک کشور به شمار می رود که بدون آن کارها قابلیت انجام نخواهد شد .

برچسب‌ها سید ابراهیم رییسی مازندران کارآمدی دولت دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید ابراهیم رییسی مازندران کارآمدی دولت سید ابراهیم رییسی مازندران کارآمدی دولت دولت سیزدهم دولت سیزدهم حل مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۵۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛ ساخت ۷ هزار مدرسه در ۳ سال

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاحیه مدرسه خیّرساز شاه‌حسینی فشافویه، مدرسه را مزرعه آینده برشمرد و اظهارکرد: مدرسه هر کشوری، مزرعه آینده است و نشاط امروز، نوید یک آینده پرنشاط است. مدرسه‌ها آیینه آینده هستند و اگر این بچه‌ها بانشاط، سالم، قوی، مؤمن، بااخلاق و کارآفرین بار بیایند، جامعه آینده ما سالم، قوی، ماهر، مؤمن، بااخلاق و بانشاط خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش به فعالیت‌های دولت سیزدهم اشاره و اذعان کرد: کار مدرسه‌سازی، یک سنت حسنه متفاوت نسبت به کارهای دیگر است. افتخار دولت سیزدهم این است که امر مدرسه‌سازی را به عنوان یک اولویت مورد توجه قرار داد. نزدیک به ۳ سال است که از دولت سیزدهم گذشته و طی این مدت حدود ۷۰۰۰ مدرسه در کشور ساخته شده و این سندی است که نشان می‌دهد دولت مردمی سیزدهم فقط به زمان حال توجه نکرده بلکه به آینده و ساختن آینده کشور نیز توجه کرده‌اند.

صحرایی با بیان اینکه وجه متمایز این اقدام بزرگ در این بین، حضور مردم در قالب مجامع خیری است، افزود: مردم عزیز، خشت‌خشت این بناها را پایه‌گذاری کردند و از ما جلو افتادند. بیش از ۵۰ درصد هزینه‌های بسیاری از مدارس سراسر کشور را خیرین پرداخت کردند و آن‌ها نشان دادند چقدر به آینده کشور اعتماد دارند. خیّر از مال و دست‌رنج خویش هدیه می‌کند و این کار، کار بسیار نیکویی در وصف خیرین است.

وی ادامه داد: در یکی از فرازهای قرآنی آمده که «لَا خَوۡفٌ عَلَیۡهِمۡ وَلَا هُمۡ یَحۡزَنُونَ» به معنی اینکه «آن‌ها خوفی ندارند و نگرانی در وجودشان نیست.» گاهی خبر داریم که خود را به مضیقه می‌اندازند تا آینده فرزندان کشور را بسازند. دست‌های این خیرین عزیز بوسیدنی است و افتخار ما این است که همکار آن‌ها در این اقدام بزرگ هستیم.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: خیّری که این مدرسه را ساخته، یک خیّر نام‌آشنا و دارای خانواده اصیل به معنای خانواده اعلای یک ایرانی، متدین و وطن‌دوست است. خانواده استاد شاه‌حسینی که تا امروز ۳۹ مدرسه توسط ایشان ساخته شده در حالی که آن‌ها پرهیز می‌کنند از اینکه دیده شوند.

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • گره‌گشایی با دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم
  • گلستان دومین استان امن برای سرمایه گذاری است
  • رئیسی: روابط ایران و پاکستان را در همه سطوح ارتقا می‌دهیم
  • رئیسی هر آرزویی می‌کند کسی به آن اعتنا نمی‌کند | دولت با گفتمان ایدئولوژیک، درکی از مشکلات ندارد
  • وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛ ساخت ۷ هزار مدرسه در ۳ سال
  • آزاد ارمکی: رئیسی هر آرزویی می‌کند کسی به آن اعتنا نمی‌کند
  • ۷ هزار مدرسه توسط دولت سیزدهم احداث شده است
  • نفت خط مقدم رشد اقتصادی/ موفقیت دولت سیزدهم در صاردات نفت در شرایط تحریم
  • دولت سیزدهم در دیپلماسی اقتصادی موفق عمل کرده است
  • دولت سیزدهم کشور را به ریل حکمرانی مردمی تغییر داد