Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است که بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران به دلیل حساسیت اجتماعی که به دنبال دارد باید به جای بررسی در کمیسیون مشترک، در صحن مجلس بررسی شود.

مهرداد ویس کرمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی که قرار است به صورت اصل ۸۵ و در کمیسیون مشترک بررسی شود، گفت: تمام کشورهای جهان با توجه به فرهنگ و قانون اساسی شان برای فضای مجازی دارای قوائد و قوانینی هستند، پس در اصل اینکه فضای مجازی نیازمند توجه جدی است و قطعا باید نسبت به ابعاد مختلف آن تدابیر کارشناسی اندیشیده شود شکی نیست، اما بحث بر سر این است که طرح فعلی ما تا چه میزان می‌تواند هدف ساماندهی فضای مجازی را محقق سازد؟

وی ادامه داد: گروهی از افراد خبره این حوزه این طرح را تدوین کرده‌اند، اوایل مجلس یازدهم این طرح بارگذاری شد و در دو مقطع در مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی بررسی شد و اکنون هم بدین شکل قرار است بررسی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم خرم آباد با بیان اینکه مخالف بررسی این طرح طبق اصل ۸۵ است، بیان کرد: نظر من این است که این طرح با توجه به حساسیت های اجتماعی که به همراه دارد در صحن علنی مجلس بررسی و تصویب شود، چرا که ممکن است بررسی و تصویب این طرح صرفا در یک کمیسیون موجب شود هدف قانون گذار با آنچه در جامعه انعکاس پیدا می‌کند خیلی فاصله داشته باشد و یا در بررسی ها، نظارت عمومی و نظارت مجلس همراه نباشد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین اظهار کرد: با بررسی این طرح در صحن علنی مجلس، بررسی ها در افکار عمومی جایگاه مناسبی پیدا می‌کند و همچنین پیشنهادات مردم و بازتاب های اجتماعی هم در بررسی ها دیده می شود و زمانی که تمام نمایندگان به توافق قطعی در جمع بندی ها برسند مشخص می‌شود که این طرح یک پشتوانه مثبتی درون خود مجلس هم دارد و اگر چنین اتفاقی رخ بدهد، در عمل و اجرا هم موفق تر است.

ویس کرمی بیان کرد: به هر شکل باز هم جز اقناع افکار عمومی و شفافیت در خصوص بررسی این طرح و اینکه مردم را صادقانه در جریان بررسی قرار دهیم راه دیگری نداریم، تاکید دارم بررسی ها نسبت به این طرح باید واقع بینانه باشد، برای مثال باید توجه کنیم اگر در قسمتی از طرح به لحاظ تکنولوژی و فناوری قادر به انجام کاری نیستیم با قید کردن آن در قانون فقط یک اثر اجتماعی منفی ایجاد می‌کنیم. برخی مسائل در حوزه فرهنگی مطرح است برخی هم در حوزه فناوری ما در برخی مسائل حوزه فناوری هم اکنون و حتی در آینده نزدیک نمی‌توانیم مسائل را کنترل کنیم پس باید واقع بینانه به مباحث نگاه کرد.

وی ادامه داد: جمع بندی مباحث در کمیسیون مشترک سخت است، چرا که بررسی موضوع از سوی نمایندگان از کمیسیون های مختلف به وقت بیشتری نیاز دارد و نمایندگان باید زمان بیشتری را در نظر بگیرند، کمیسیون مشترک چالش هایی دارد و خیلی از کارهایی که در کمیسیون مشترک بررسی شده موفق نبوده اند، اما اگر موضوع در کمیسیون فرهنگی بررسی شود کار راحت تر پیش می رود.

ویس کرمی در پایان اضافه کرد: به هرشکل معتقدم در بررسی های طرح باید به این مهم توجه شود که موارد قابلیت اجرایی داشته باشند، نه اینکه صرفا بر کاغذ نوشته و قابل اجرا نباشند، پس این قانون باید حکیمانه نوشته شود و مواردی چون رعایت منافع کسب و کارهای فضای مجازی، رعایت منافع و مصلحت کشور، توجه به حقوق کاربران و جلوگیری از شیادی ها فضای مجازی در آن دیده شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ساماندهی فضای مجازی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان های اجتماعی طرح ساماندهی پیام رسان های اجتماعی مجلس یازدهم استانی سیاسی کمیسیون مشترک بررسی شود ویس کرمی بررسی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۵۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسائی و برخورد باگردانندگان۵صفحه اینستاگرامی هنجارشکن غرب تهران

به گزارش خبرنگار مهر، سردار کیومرث عزیزی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات این خبر اظهار داشت: با رصد مأموران پلیس امنیت عمومی در فضای مجازی، اطلاعاتی از فعالیت چند صفحه در خصوص انتشار تصاویر نامناسب و هنجارشکن به دست آمده و بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران افزود: در این راستا مأموران پلیس امنیت عمومی، پنج صفحه اینستاگرامی با مجموع مخاطبان زیاد را مورد شناسایی قرار داده و با پاکسازی و مسدودسازی صفحات اعلامی، با گرداننده آنها نیز برخورد قانونی به عمل‌آمد.

این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: پلیس به صورت مستمر، فعالیت صفحه‌های مختلف اجتماعی و فضای مجازی را مورد رصد قرار می‌دهد و در صورت بروز هرگونه جرایم در این فضا، برابر قانون با افراد خاطی برخورد خواهد کرد لذا به افراد فعال در فضای مجازی توصیه می‌شود در این عرصه نیز با رعایت ضوابط و قوانین کشوری و رعایت هنجارهای اجتماعی فعالیت نمایند.

کد خبر 6080636

دیگر خبرها

  • بررسی واکنش کاربران فضای مجازی به اقدام اسرائیل
  • بررسی واکنش کاربران فضای مجازی به اقدام امروز اسرائیل
  • چرایی چیستی و چگونگیِ بیانات نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در دیدار‌های رمضانی با رهبر انقلاب
  • تعیین مجازات برای خرید و فروش سلاح در فضای مجازی
  • واکنش واعظی به ادعایِ خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف /دولت به دنبال انحراف افکار عمومی است
  • دستگیری عامل انتشار فیلم آدم ربایی در فضای مجازی در زابل
  • متفاوت بودن روشن‌گران افکار عمومی با تهدیدکنندگان امنیت روانی
  • گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می‌شود
  • شناسایی و برخورد باگردانندگان۵صفحه اینستاگرامی هنجارشکن غرب تهران
  • شناسائی و برخورد باگردانندگان۵صفحه اینستاگرامی هنجارشکن غرب تهران