Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@13:08:47 GMT

دلیل چرخه شائبه برانگیز مربیان در فوتبال ایران

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۵۲۷۷

دلیل چرخه شائبه برانگیز مربیان در فوتبال ایران

کارشناس فوتبال گفت: مربیان به دنبال پیشرفت هستند و می‌خواهند در چرخه حضور داشته باشند و مشکل آنها نیستند بلکه این نشانگر ضعف مدیریت ارشد است.

به گزارش مشرق، بیژن ذوالفقارنسب در مورد ارزیابی‌ لیگ برتر بیستم اظهار داشت: لیگ کشورمان در قاره آسیا، لیگ قابل اعتنایی است. با توجه به کاستی‌ها و مشکلاتی که فوتبال ما دارد اما از نظر کیفی لیگ خوبی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیگ برتر بیستم پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشت ولی نسبت به لیگ‌های دیگر قاره آسیا سرمایه‌گذاری کمتری در آن صورت گرفته است. بنا به دلایلی در لیگ برتر بیستم باشگاه‌های ما از جذب بازیکن و مربی خارجی محروم بودند که این اتفاق مزایا و معایبی دارد.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات اصلی لیگ، کمبود امکانات سخت افزاری و نداشتن امکانات بین‌المللی مانند کمک داور ویدئویی (VAR) است. VAR اکنون جزیی از پیشرفت های صورت گرفته در دنیای فوتبال است که در لیگ برتر ما از آن برخوردار نبودیم. به نظر می‌رسد برخی از مشکلات داوری‌ها و مشکلات رفتاری و اخلاقی بازیکنان و مربیان به نبود VAR مربوط است.

بیشتر بخوانید:

۱۰ رکوردی که پرسپولیس در مسیر گلات شکست

مربی اسبق تیم ملی فوتبال در مورد بیانیه‌نویسی‌های باشگاه‌ها در لیگ برتر بیستم و اینکه یکدیگر را به رفتارهای شائبه‌برانگیز متهم می‌کردند، گفت: فوتبال ورزشی اجتماعی، فرهنگی و نظم پذیر است. در بعد فرهنگی و اخلاقی، فوتبال ما مشکلاتی از همین دست مواردی که گفتید را دارد. 

ذوالفقارنسب در مورد چرخش زیاد مربیان بین باشگاه‌ها و اینکه یک مربی سه تیم در یک فصل عوض کرده، اظهار داشت: مربیان به دنبال پیشرفت هستند و می‌خواهند در چرخه حضور داشته باشند. مشکل آنها نیستند بلکه نشانگر ضعف مدیریت ارشد باشگاهی کشورمان است. اینکه مدیران خیلی زود تصمیم می‌گیرند و سپس این تصمیم خود را هم تغییر می‌دهند، کمتر در فوتبال روز دنیا مشاهده می‌کنیم.

این کارشناس در مورد اینکه برخی مدعی هستند تغییرات زیاد مربیان در برخی تیم‌ها ممکن است شائبه برانگیز باشد و به تغییر نتایج در زمینه غیرفنی منجر شود، خاطرنشان کرد: من هم این مسایل را شنیده‌ام ولی باید بگویم فوتبال ما از نظر فنی پیشرفت کرده؛ حتی در برگزاری مسابقات با وجود شرایط کرونایی موفق بوده اما قطعا ایرادهایی هم دارد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان المپیک توکیو بیژن ذوالفقارنسب لیگ برتر بیستم فوتبال لیگ برتر بیستم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۵۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت‌ ای اف سی از سرمربی تیم ملی و مدیر توسعه فدراسیون فوتبال


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال دعوتنامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران از امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی بزرگسالان و مجید جلالی رئیس کمیته توسعه و پیشرفت دعوت کرد تا در سومین اجلاس مربیان ملی قاره کهن شرکت کنند.

کنفراس مربیان تیم‌های ملی قاره آسیا که در جام ملت‌های ۲۰۲۳ قطر نیز حضور داشتند از هفتم تا نهم ماه می‌میلادی (۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) در کوالالامپور مالزی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • پیش درامدی از لیگ برتر فوتبال ساحلی
  • بائو: نساجی آزمایشگاه مربیان تازه به دوران رسیده شده است/ بیشتر هوچی‌گری در بازی‌های لیگ دیده‌ایم
  • رئیس هیئت فوتبال خوزستان: درست نیست تیمی به هم‌استانی خود ورزشگاه ندهد/باید بازی را برگزار می‌کردند تا شائبه ایجاد نشود
  • رئیس هیات فوتبال خوزستان: درست نیست تیمی به هم استانی خود ورزشگاه ندهد/باید بازی را برگزار می‌کردند تا شائبه ایجاد نشود
  • تِراِشتگن: نداشتن فناوری خط دروازه شرم‌آور است
  • دعوت AFC از قلعه‌نویی برای یک همایش
  • دعوت AFC از قلعه‌نویی و جلالی
  • دعوت‌ ای اف سی از سرمربی تیم ملی و مدیر توسعه فدراسیون فوتبال
  • کاهش وزن ۴۲ کیلویی برای نقش احمدرضا عابدزاده جوان |‌ ببینید
  • ثبت‌نام ۴۴۶۶ یزدی در طرح ۴۰۰۰ حافظ ۴۰۰۰ شهید