Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  محمد علی شجاعی استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه ۱۴۳ خانواده در چادر زندگی می‌کنند، گفت: بازسازی مسکن این خانوار‌ها باید در اولویت قرار گیرد و ارتباطی به شهرستان و روستا و مناطق ندارد.

شجاعی افزود:مسکن این خانواده‌ها باید تا سه ماه آینده تحویل داده شود ضمن آنکه اگر خانواده‌ای در چادر شرایط مساعد برای زندگی ندارد باید در منازل استیجاری به صورت موقت اسکان داده شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

تسهیلات بیمه برکت برای زلزله زدگان گرمه و جاجرم

او از اختصاص اعتبار ۶۸۰میلیارد تومانی تسهیلات جهت احداث، بازسازی و مرمت برای واحد‌های شهری، تجاری و روستایی و۴۵۰میلیارد تومان هم کمک بلاعوض برای مناطق زلزله‌زده نیز خبر داد و گفت: دغدغه ما تسریع در ساخت مسکن برای این مردم است.

شجاعی خاطرنشان کرد: در زلزله اخیر تمام بخش‌های اجرایی استان و اجزای حاکمیت استان پای کار بودند و هیچ کوتاهی در این حوزه صورت نگرفته است.

وی به حوزه بانک‌ها نیز اشاره و افزود: تمام بانک‌ها موظف به پرداخت تسهیلات حتی برای افرادی دارای چک برگشتی هستند.

استاندار خراسان شمالی همچنین دستور استقرار نماینده بانک‌ها را در مناطق زلزله زده استان داد و گفت: با استقرار نماینده بانک‌های عامل در این مناطق مردم دیگر جهت تردد مشکلی نخواهند داشت.

گفتنی است تسریع در پرداخت تسهیلات، تامین سیمان، توجه به زیر ساخت‌های آسیب دیده از جمله مساجد، مدارس، پل‌ها و نانوایی ها، اسکان موقت در کانکس‌ها و منازل استیجاری نیز مورد تاکید قرار گرفت.

انتهای پیام/ ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناطق زلزله زده بازسازی مناطق زلزله زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۵۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند

محسن مه آبادی فرماندار چناران گفت: زمین واحد‌های ذکر شده در قالب اجاره ۹۹ ساله از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به متقاضیان واگذار شد و تسهیلات ذکر شده نیز ۲ میلیارد ریال بود که در ماه‌های پایانی سال به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافت و برخی متقاضیان این مبلغ را دریافت کرده اند.

وی گفت: تعدادی از واحد‌های مسکونی روستایی ذکر شده اکنون تکمیل شده و به بهره برداری رسیده است و بقیه در مراحل مختلف ساخت و ساز از جمله در مراحل پایانی تولید هستند.

فرماندار چناران گفت: پارسال سهمیه ساخت مسکن روستایی شهرستان چناران ۳۷۶ دستگاه تعیین شد که پرداخت تسهیلات میزان هدفگذاری بیشتر بوده است.

مه آبادی افزود: امسال سهمیه ساخت مسکن روستایی چناران با اعطای تسهیلات سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی، ۴۴۰ واحد مسکونی تعیین شده است و دیروز در نشستی با دهیاران و بخشداران شهرستان چناران برای تحقق این هدف، ارتقای طرح تحول روستایی و افزایش مشارکت و جهش تولید در شهرستان برنامه ریزی و هم اندیشی شد.

وی اضافه کرد: با توجه به این که میزان مقاوم سازی منازل روستایی چناران از میانگین استانی و کشوری پایین‌تر است، موضوع ساخت و ارتقای ایمنی منازل روستایی در گفتگو با دهیاران و مدیر بنیاد مسکن شهرستان مورد تاکید قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل
  • ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی زنجان در دست ساخت است
  • ۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند
  • ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان بوشهر
  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان
  • آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر
  • جوابیه وزارت راه و شهرسازی به یک گزارش
  • انعقاد قرارداد تسهیلات ۴۵۰ هزار واحد مسکونی
  • ۵۹ درصد واحد‌های مسکونی روستایی در دشتستان مقاوم سازی شد