Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@21:46:28 GMT

بررسی گزارش برجامی در کمیته های کمیسیون امنیت مجلس

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۵۷۹۹

بررسی گزارش برجامی در کمیته های کمیسیون امنیت مجلس

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بررسی گزارش برجامی وزارت امور خارجه در دو کمیته امنیت و هسته ای این کمیسیون خبر داد. - اخبار سیاسی -

محمود عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری با اشاره به آخرین وضعیت بررسی گزارش برجامی وزارت امور خارجه، در این کمیسیون گفت: دو کمیته امنیت و هسته ای کمیسیون در حال بررسی این گزارش هستند تا گزارشی را به صحن کمیسیون ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:  پس از جمع بندی در دو کمیته مذکور این گزارش در خود کمیسیون بررسی و گزارشی تدوین و برای قرائت در صحن علنی پارلمان در اختیار هیئت رئیسه مجلس قرار خواهد گرفت.

نماینده مشکین شهر در مجلس وی با بیان اینکه در بحث های فنی قانون به خوبی در حال اجرا شدن است افزود: در بحث سیاسی که مربوط به گزارش وزارت امور خارجه است تناقضاتی وجود دارد که باید بررسی‌هایی انجام شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اعلام اینکه برای تدوین گزارش روند اجرای برجام بازدیدهای نیز از مراکز هسته ای خواهیم داشت، اظهار داشت: مجلس ناظر به اجرای حسن قانون است که در همین زمینه و برای راستی آزمایی گزارشات ارائه شده قرار است بازدیدهای از مراکز هسته ای داشته باشیم.

انتهای پیام/

 

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس کمیسیون امنیت هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۵۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش‌ها به وتوی قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی از سوی روسیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، به‌دنبال اقدام روسیه مبنی بر وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای تمدید نظارت کمیته کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه پیونگ‌یانگ، آمریکا و کره جنوبی واکنش تندی نشان دادند.

روسیه در حالی این قطعنامه را وتو کرد که هیات کارشناسان سازمان مل چند هفته پیش اعلام کرد که در حال تحقیقات درباره گزارش‌های تبادل سلاح بین مسکو و پیونگ‌یانگ است.

به غیر از چین که ترجیح داد به جای پیوستن به روسیه در وتوی قطعنامه، رای ممتنع بدهد، باقی اعضا به تمدید نظارت هیات کارشناسی رای موافق دادند.

تصمیم روسیه انتقادات زیادی را به همراه داشت. وزارت خارجه کره جنوبی تصمیم روسیه را به عنوان عضو دائم شورای امنیت، «غیرمسئولانه» توصیف کرد.

آمریکا وتوی روسیه را «تلاشی منفعت طلبانه با هدف سرپوش گذاشتن بر گزارش‌های مرتبط با همدستی مسکو با کره شمالی» خواند.

متی میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: امروز روسیه با اقداماتش به شکلی منفعت‌طلبانه به دنبال تضعیف صلح و امنیت بین‌المللی است و تمام این اقدامات با هدف پیشبرد دادوستد فاسدی است که مسکو با کره شمالی آغاز کرده است.

دیمیتری کولبا، وزیر خارجه اوکراین نیز در شبکه‌های اجتماعی، این اقدام روسیه را «اقرار به جرم» توصیف کرده است. در ماه‌های اخیر اتهاماتی علیه پیونگ‌یانگ مبنی بر کمک به مسکو در جنگ با کی‌یف مطرح شده است. مسکو و پیونگ‌یانگ اتهامات همکاری و تبادل تسلیحات را قویاً رد کرده‌اند.

کد خبر 6064989

دیگر خبرها

  • واکنش‌ها به وتوی قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی از سوی روسیه
  • واکنش وزارت خارجه به حمله تروریستی در سوریه
  • جزییات حمله سنگین اسرائیل به سوریه در شب گذشته/ وزارت خارجه ایران واکنش نشان داد
  • پاسخ سخنگوی شورای نگهبان به ادعایی درباره لایحه حجاب
  • بازگشت لایحه عفاف و حجاب به مجلس شورای اسلامی
  • سخنگوی شورای نگهبان: لایحه عفاف و حجاب دوباره به مجلس برگشت داده شد/ پس از اصلاح و رفع ایرادات از سوی مجلس، دوباره در شورای نگهبان آن را بررسی می‌کنیم
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به شهادت شهید مدافع حرم بهروز واحدی
  • آخرین اخبار از سرنوشت لایحه حجاب جنجالی مجلس
  • پیام سخنگوی وزارت خارجه درباره «آناتومی یک نسل کشی» در غزه
  • خبر فوری سخنگوی شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب