Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@13:09:35 GMT

تولید روزانه ۱۹۰ تن مرغ در لرستان

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۶۰۱۵

تولید روزانه ۱۹۰ تن مرغ در لرستان

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،سیدموسی خادمی،استاندار لرستان اظهار کرد: لرستان از نظر تولید گوشت مرغ وضع بهتری نسبت به کشور دارد، اما به دلیل آنکه در استان‌های همجوار و تهران کنترل قیمت نداریم بخشی از این مرغ ممکن است از استان خارج شود.

وی با تاکید بر ضرورت نظارت بر توزیع و کنترل قیمت گوشت مرغ در بازار گفت: در حال حاضر دلایل مختلف از جمله توزیع نهاده‌های دامی، وضعیت جوجه ریزی، کیفیت جوجه، شرایط آب و هوایی و فصل گرما موجب کمبود مرغ در کل کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خادمی تصریح کرد: جلوگیری از خروج مرغ از استان و نظارت بیشتر بر مرغداری و کشتارگاه‌ها مورد تاکید است و دستگاه‌های مربوطه در این زمینه اقدام مستمر داشته باشند.

استاندار لرستان افزود: هرچند نرخ مصوب هر کیلوگرم مرغ ۲۵ هزار تومان در لرستان حفظ شده است، اما با این وجود کمبود‌هایی در راستای تامین این کالای اساسی وجود دارد.

خادمی گفت: مرغ از جمله کالا‌هایی است که به طور شراکتی تهیه و برای تولید آن از ارز عمومی استفاده می‌شود، دولت وظیفه دارد بازار را تنظیم کند و با استفاده از ابزار‌های قضایی، نظامی و بازرسی کالای مذکور را با قیمت مناسب به دست عموم مردم برساند.

وی همچنین افزود: با توجه به بحث خشکسالی و اینکه عشایر و دامداران در این ایام بخشی از دام زنده خود را در معرض فروش گذاشته اند، لازم است دولت در این زمینه وارد عمل شده و دام زنده را خریداری کند.

در این جلسه مقرر شد با تعیین کمیته‌ای نرخ مصوب برای خرید دام زنده مشخص شود.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری لرستان تولید مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۶۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید بر تأسیس هنرستانهای جوار صنعت در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی در همایش روز ملی گندم و نان و تجلیل از فعالان زنجیره تولید نان در استان گفت: به‌ منظور تأمین نیروی کار ماهر هنرستانهای جوار صنعت در استان راه اندازی می شود.

جوادکرمی افزود: برنامه ریزی برای داشتن نیروی کار ماهر در واحد های اقتصادی از ملزومات پیشرفت است و استان به این نیروها نیاز ویژه دارد چرا که نیروی کار غیر ماهر بهره وری را کاهش می دهد.

کرمی اظهارکرد: درصدد هستیم هنرستانهای جوار صنعت تأسیس شود و این موضوع مطالعه و کارشناسی شده و به همت استاندارآذربایجان‌غربی هم اکنون به مرحله اجرا نزدیک می شود.

وی، با بیان اینکه پارسال بیش از یک میلیون تن گندم در استان تولید شد، گفت: این استان در تولید گندم به رتبه پنجم کشوری دست یافته است که یک جایگاه مطلوب در کشور محسوب می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی افزود: در بخش توزیع و کارخانجات و در روند تولید نان مدیریت بهینه لازم بود و در این راستا رتبه بندی کارخانه ها مورد توجه قرار داده شد و سهمیه بندی شکل گرفت و مقرر شده است این ارزیابی ها هر شش ماه بررسی شود و اگر واحدی این الزامات را رعایت نکند، اقدامات لازم انجام شود.

کرمی تصریح کرد: در بخش نانوایی ها نیز در بحث تولید و توزیع نان اقداماتی انجام و قرار شد در این راستا صدور مجوزها با اهلیت سنجی انجام شود چرا که برخی افراد در ارومیه چندین نانوایی دارند اما حتی خود این افراد در این استان زندگی نمی کنند.

وی اضافه کرد: برای کاهش صفهای نان و مدیریت زمان شهروندان نانوایی های آزاد پز در استان فعالیت می کنند و تلاش بر این است که با مشارکت خود مردم نتایج مطلوبی اخذ شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی، به خریدتضمینی گندم هم اشاره کرد و گفت: تلاش می شود در این زمینه بهتر از سال قبل مشارکت دستگاههای مربوطه و گندم کاران را داشته باشیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی هم گفت: در سال گذشته روزانه ۹ میلیون قرص نان از انواع لواش، بربری، سنگک توسط چهار هزار و ۷۶۱ واحد نانوایی دراستان پخت و تحویل شهروندان شده است.

امید زینالی افزود: پارسال به صورت ماهانه و بطور میانگین برای هر نفر بابت تأمین نان مبلغ سه میلیون و ۷۷۰ هزار ریال یارانه برای نانوایان به صورت مستقیم و روزانه پرداخت شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی گفت: روزانه ۱۱ هزار و ۳۸۳ تن گندم طی دو هزار و ۳۰۰ محموله به مراکز خرید تحویل شده است و از این میزان به طور متوسط روزانه یکهزار و ۱۰۶ تن معادل ۲۷ هزار و ۶۵۰ کیسه آرد تولید و به پیمانکار برای تحویل به نانوایی ها در ۲۰ شهرستان استان تحویل شده است.

دیگر خبرها

  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • دمای روزانه در لرستان روند افزایشی دارد
  • تولید روزانه تراکتور در کشور به ۱۵۰ دستگاه رسید
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • مرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان
  • تأکید بر تأسیس هنرستانهای جوار صنعت در آذربایجان‌غربی
  • توزیع روزانه قارچ به ۵۵ تن رسید
  • روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود