Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@13:01:01 GMT

۵۰۰ میلیون تن ذخایر مس در سیستان و بلوچستان کشف شده است

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۶۴۳۲

۵۰۰ میلیون تن ذخایر مس در سیستان و بلوچستان کشف شده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان، داود شهرکی اظهار داشت: صنعت بدون منابع بانکی نمی‌تواند رونق داشته باشد طی سالیان گذشته عمده سرمایه‌گذاری‌ها در بخش صنعت سیستان و بلوچستان توسط مردم بوده که با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته میل به سرمایه‌گذاری در بخش‌های خصوصی و دولتی توانمند در استان فراهم شده که در آینده نزدیک در استان شاهد جهش تولید و رونق اقتصادی خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سیستم بانکی با بخش‌های تولید و تجارت به رونق اقتصادی کمک بسزایی خواهد کرد افزود: پارسال با پیگیری‌های سازمان صمت استان تنها استانی بودیم که در راستای حمایت و رونق تولید زمینه اجرای تسهیلات ۹ درصدی یارانه‌ای را فراهم و عملیاتی کردیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان بیان کرد: استراتژی توسعه‌ای تعریف شده برای توسعه این استان در ۲ بخش معدن و تجارت بوده و با توجه به ذخایر خوب معدنی که در استان داریم توجه به معدن ایجاد صنایع را هم در پی‌خواهد داشت که این مهم در استان ما در حال انجام است.

وی تصریح کرد: تاکنون در سیستان و بلوچستان ۳۷ تن طلا شناسایی شده و ذخیره خوب تیتانیوم در منطقه فنوج نیز شناسایی که سرمایه‌گذاری توسط یکی از شرکت‌های توانمند معدنی کشور جهت ایجاد معدن و صنایع وابسته در حال انجام است.

شهرکی اظهار داشت: در سیستان و بلوچستان طرح‌های بزرگ از جمله فولاد چابهار، طلای بزمان، مس شمال زاهدان، مس نیمروز و صنایع معدنی منیزیت با پیشرفت‌های فیزیکی قابل قبول در حال انجام است که نهایتاً با اتمام این طرح‌ها جهش اقتصادی در استان انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: در سیستان و بلوچستان صنایع شاخص کشوری فعال است از جمله ۲ کارخانه سیمان و یک کارخانه سیمان آماده افتتاح، کارخانه صنایع معدنی مس نصرت‌آباد، مجتمع نساجی ایرانشهر، کارخانه تولید کننده سموم دفع آفات نباتی با تأمین ۱۵ درصد از نیاز کشور، کارخانه‌های تولیدی تور ماهی که تأمین‌کننده ۸۰ درصد نیاز صیادان کشور است و قطب صنایع تبدیلی شیلاتی در تولید انواع برندهای کنسروها در کشور هستیم.

کد خبر 5270853

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان صنعت معدن و تجارت سیستان وبلوچستان معدن زاهدان ویروس کرونا عید غدیر خم کرمانشاه آمار کرونا بوشهر واکسن کرونا شیوع کرونا عکس استانها خطبه های نماز جمعه گرگان اردبیل شیراز جشن عید غدیر لیگ برتر فوتبال ایران سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۶۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب وارده به کارخانه آب‌شیرین‌کن چابهار - کنارک مرتفع شد

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا قاسمی شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران سیل جنوب سیستان و بلوچستان، که با حضور وزیر کشور در کنارک برگزار شد، افزود: با تلاش بی‌وقفه سرمایه‌گذار بخش خصوصی و کارکنان این شرکت فاز اول کارخانه آب‌شیرین‌کن چابهار - کنارک طی ۱۵ ساعت کار مداوم وارد مدار شد.

وی با بیان اینکه مخازن ذخیره آب ساکنان چابهار و کنارک آبگیری و هیچ مشکلی بابت تأمین آب ساکنان این شهرها برای ۲۴ ساعت آینده وجود نخواهد داشت، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود، فاز دوم آب‌شیرین‌کن نیز، پس از احیای تابلوهای برق تا صبح پنج‌شنبه وارد مدار شود.

وی با اشاره به آخرین وضعیت شبکه آب مناطق سیل زده گفت: در حال حاضر بر اساس برآوردهای اولیه، شبکه آب ۷۸ روستا به دلیل طغیان رودخانه‌ها، تخریب چاه‌ها و منابع تولید و همچنین شکستگی خطوط انتقال آب از مدار خارج شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به بسته بودن بخش اعظمی از مسیرهای مواصلاتی روستایی و عدم دسترسی به روستاها امکان افزایش روستاهای دچار اختلال وجود دارد.

کد خبر 6081583

دیگر خبرها

  • افتتاح یک واحد تولید باطری در گرمسار با حضور وزیر صمت
  • تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان
  • آسیب وارده به کارخانه آب‌شیرین‌کن چابهار - کنارک مرتفع شد
  • همایش بزرگ سرمایه گذاران استان سمنان آغاز به‌کار کرد
  • نظارت بر بازار شرط تحقق شعار سال است
  • شرط تحقق شعار سال نظارت و بازرسی بر بازار است
  • استخراج بیش از ۲میلیون تن زغال سنگ کک شو از معادن خراسان جنوبی
  • استخراج ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تُن زغال سنگ از معادن خراسان جنوبی
  • بخش تولید در کانون توجه دولت سیزدهم است
  • تولید فولاد مازاد کشور ۱۰ میلیون تن است