Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

 

روند شاخص کل بورس در سومین روز هفته

در حالی که روز گذشته شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۸۷۸۶ واحدی معادل ۰.۶۵ درصد به یک میلیون و ۳۶۰ هزار و ۲۸۶ واحد رسید، امروز و در لحظه انتشار این پبمانه، نماگر کل بورس با رشد 978 واحدی همراه شده است. /جزئیات بیشتر از بورس امروز

صعود بورس با تکیه بر سهام شاخص‌ساز و ارز محور

عرفان هودی کارشناس بازار سرمایه به روند فعلی معاملات بازار سهام و عوامل تاثیرگذار در رشد شاخص بورس اشاره کرد و افزود: رشد فعلی معاملات بورس ناشی از قرار گرفتن نرخ دلار بر مدار صعودی است که توانست معاملات بازار سهام را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار دهد و روزهای پر رونقی را برای این بازار رقم بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به افزایش قیمت دلار، گفت: نکته مهمی که منجر به افزایش قیمت دلار در بازار شد این بود که در هفته و ماه های گذشته معامله گران ارزی چنین تصوری را داشتند که مذاکرات برجام در مسیر خوبی قرار دارد، این امر باعث شد تا به منظور جلوگیری از ضرر و زیان های احتمالی، معامله ای را در بازار ارز تا زمان مشخص شدن نتیجه مذاکرات  انجام ندهند و اقدام به خرید دلار نکنند. اخبار منعکس شده در هفته گذشته در خصوص احتمال ضعیف احیای برجام در کوتاه مدت باعث شد تا نرخ دلار طی دو روز گذشته در برخی از مقاطع به  بیش از ٢٦ هزار تومان برسد. تحلیلگران حاضر در بازار بر این باورند که مقاومت بعدی نرخ دلار کانال ٢٦ هزار و ٢٠٠ تومن است و با عبور از این محدوده به نقاط بیشتری دست پیدا می کند، اما در غیر اینصورت دلار به کانال ٢٥ هزار تومن باز خواهد گشت.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال افزایش قیمت دلار، بازار سرمایه هم بهان‌ ای را برای رشد پیدا کرد، افزود: شاخص بورس از دو روز گذشته مسیر بسیار خوبی را برای رشد در پیش گرفت. هودی درباره مسیر حرکت روند معاملات بورس، گفت: براساس بررسی های صورت گرفته، به دلیل پیش بینی اقتصاددانان در خصوص تداوم تورم در اواخر امسال و سال آینده، روند بازار سرمایه در بازه زمانی بلندمدت صعودی خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به روند معاملات بورس در نیمه دوم مرداد ماه گفت: با توجه به اینکه مجامع اکثر شرکت ها در نیمه دوم مرداد ماه به پایان می رسد؛ بنابراین روند بازار به دلیل بازگشت نماد آنها به مدار معاملات دستخوش تغییر می شود و شاهد فشار فروش در اکثر سهام خواهیم بود، حتی ممکن است منفی هایی در شاخص هم‌وزن رخ دهد. وی با بیان اینکه کلیت بازار در نیمه دوم مرداد ماه و ابتدای شهریورماه صعودی خواهد بود، افزود: طبق پیش بینی های انجام شده، بیشترین روند بازار در مدت زمان اعلام شده بر روی سهام شاخص ساز، بنیادی و سهام ارز محور است و شاهد رشد خوبی در این سهام خواهیم بود که با توجه به چنین روندی، بازار مقطعی از زیان یک ساله ای را که سهامداران متحمل شدند جبران می کند. /ایرنا

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۸ میلیون و ۲۳۳ هزار و ۹۰۰ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۱.۸ درصد معادل ۱۵۵ هزار ۶۴۸ تومان کاهش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۴ میلیون و ۹۴۰ هزار و ۳۴۰ تومان رسیده است.

کاهش قیمت سیمان به کیسه‌ای ۴۰ هزار تومان

اسدالله کشاورز معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت در حاشیه بازدید از یکی از کارخانه‌های سیمان که به منظور بررسی روند از سر گیری فعالیت این کارخانه (پس از توقف تولید به دلیل قطعی برق) انجام گرفت، در خصوص نوسانات قیمت سیمان در کشور گفت: شرایط و محدودیت‌هایی که در تأمین برق واحدهای تولیدی به خصوص فولاد و سیمان به وجود آمد موجب کاهش تولید و عرضه در بازار و در نتیجه افزایش قیمت این محصول در کشور شد.

وی در ادامه به خشکسالی و مشکلات تولید برق ناشی از کمبود آب و نیز فصل گرما و افزایش مصرف برق در کشور اشاره کرد و افزود: عدم تولید برق توسط توربین‌های برق‌آبی و محدودیتی که در تأمین برق مورد نیاز صنایع ایجاد شد، تأثیر منفی در صنایع سیمان و فولاد داشت به طوریکه کاهش تولید تا میزان یک سوم را به این صنایع تحمیل کرد و شاهد تعطیلی بسیاری از این واحدهای تولیدی بودیم که نتیجه این اتفاق در بازار به صورت افزایش قیمت خود را نشان داد. کشاورز با استناد به صحبت‌های مسئولان وزارت نیرو نسبت به تأمین برق واحدهای صنعتی به ویژه صنایع فولاد و سیمان ابراز امیدواری کرد و گفت: با تأمین برق این واحدها و افزایش تولید، قیمت در بازار نیز کنترل و به روال عادی برمی‌گردد؛ به عنوان مثال همانطور که شاهد هستیم در این چند روز که با افزایش نسبی سهمیه مصرف این واحدها و بهبود شرایط توزیع سیمان در منطقه شهر ری، شاهد کاهش قسمت سیمان به محدوده چهل هزار تومان هستیم.

سقف افزایش حقوق بازگشت دولت روحانی تحت فشار مجلس و به منظور تأمین نظر هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، مجبور شد مصوبه جنجالی اش مبنی بر حذف سقف افزایش حقوق کارمندان در سال جاری را اصلاح کند و مجددا بر رعایت سقف مندرج در تبصره 12 قانون بودجه یعنی 2.5 میلیون تومان تاکید نماید.   براساس این گزارش، هیئت دولت در جلسه مورخ ۶ مردادماه ۱۴۰۰، به منظور تأمین نظر هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، با اصلاح مصوبه مربوط به تعیین ضریب حقوق کارمندان و افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ موافقت کرد. براساس این مصوبه که در تاریخ ۹ مردادماه ابلاغ شده است، فوق العاده ها و مزایای مندرج در حکم کارگزینی (یا عناوین مشابه) از شمول محدودیت مندرج در ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور مبنی بر عدم تجاوز میزان افزایش حقوق افراد مشمول این ماده نسبت به سال ۱۳۹۹ بیش از ۲۵ میلیون ریال، مستثنی نیستند. تصویر این مصوبه در ادامه آمده است:

پیش‌بینی قیمت سکه در بازار امروز

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به تاثیر رشد نرخ دلار بر بهای سکه، گفت: حباب سکه به ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.  محمد کشتی آرای درباره افزایش قیمت سکه طی روزهای گذشته، افزود: قیمت انس جهانی روز گذشته (یکشنبه) با توجه به تعطیلی بازار تغییری نداشت و یک هزار و ۸۱۴ دلار بود. در شرایط موجود وضعیت قیمت سکه قابل تحلیل نیست، زیرا متغیرهای فراوانی بر این موضوع دخیل است و با تغییر این متغیرها، قیمت‌ها نیز تغییر می‌کند. نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران پیش‌بینی کرد که روز دوشنبه قیمت‌ها ثابت باشد و پس از بازگشایی بازارهای جهانی و شروع فعالیت‌ها باید منتظر ماند و دید قیمت انس جهانی چه میزان خواهد شد.   وی با بیان اینکه یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت سکه و طلا، نرخ ارز است، گفت: هر تغییری که در نرخ ارز ایجاد شود بر قیمت سکه نیز اثر خواهد گذاشت. کشتی‌ آرای گفت: روز گذشته دوباره تقاضا برای سکه و ارز کاهش داشت.

برنارد آرنو ثروتمندترین فرد جهان شد جف بزوس جایگاه ثروتمندترین فرد جهان را از دست داد. به گزارش ایسنا، نشریه فوربس طبق روال گذشته اقدام به معرفی ثروتمندترین افراد جهان در ماه جولای کرد. در حال حاضر ۵۱ فرد با ثروت بالای ۳۰ میلیارد دلار در جهان وجود دارند و برای قرار گرفتن در بین ۱۰۰ فرد ثروتمند جهان باید دست‌کم ۱۹ میلیارد دلار ثروت داشت.   در ادامه با ثروتمندترین افراد جهان آشنا می‌شوید:   ۱- برنارد آرنو   سمت شغلی: مدیرعامل برند لوئی ویتون   ثروت تا پایان این ماه: ۱۹۲.۴  میلیارد دلار   تابعیت: فرانسوی   ۲-جف بزوس   سمت شغلی: مدیرعامل فروشگاه اینترنتی آمازون   ثروت تا پایان این ماه: ۱۹۲.۳ میلیارد دلار   ۳- ایلان ماسک   سمت شغلی: بنیان‌گذار خودروسازی تسلا   ثروت تا پایان این ماه: ۱۷۹.۴ میلیارد دلار   تابعیت: آمریکایی   ۴- بیل‌گیتس   سمت شغلی: مدیرعامل شرکت مایکروسافت   ثروت تا پایان این ماه: ۱۳۱.۶  میلیارد دلار   تابعیت: آمریکایی   ۵- مارک زاکربرگ   سمت شغلی: مدیرعامل فیس بوک   ثروت تا پایان این ماه: ۱۲۸.۲ میلیارد دلار   تابعیت: آمریکایی   تابعیت: آمریکایی ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی چه تغییری کرد؟

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱۶۳۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۶.۰۱ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۱ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۸ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌ کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.  

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتال (تا ساعت ۱۳ ظهر به وقت شرقی)؛ این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت کوین

قیمت: ۴۱ هزار و ۱۷۱.۴۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۵۸ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۹.۸۹ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۲۴۴۰.۰۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۱.۴۴ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۳۲۷.۷۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۹۸ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۷.۵۵ درصد افزایش

۵- کاردانو

قیمت: ۱.۳۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۰۷ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۳۹ درصد افزایش

۶- ریپل

قیمت: ۰.۷۴۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۲۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۰.۱۶ درصد افزایش

۷- دوج کوین

قیمت: ۰.۲۰۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۳۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۳۳ درصد افزایش

۸ - یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۹- پولکا دوت

قیمت: ۱۶.۲۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۷.۸۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۶.۲۶ درصد افزایش

۱۰- یونی سواپ

قیمت: ۲۱.۱۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۶۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳.۳۶ افزایش

اجاره‌های بالای ۱۰ میلیون را چه کسی می‌پردازد؟

دنیای اقتصاد: فاصله معناداری که طی سه سال اخیر بین میزان رشد درآمد و نرخ تورم عمومی شکل گرفت، سبب شد عملا مستاجران در پرداخت اجاره ماهانه با مشکل روبه‌رو شوند. در واقع طی این سال‌ها اجاره‌بها هر سال به تبع تغییرات قیمت مسکن و نرخ تورم عمومی افزایش یافته اما دامنه رشد درآمد مستاجران به اندازه رشد اجاره‌بها نبوده است. حتی امسال با وجود اینکه قیمت مسکن تقریبا ثابت مانده، موجران اصرار دارند اجاره‌بها را با توجه به نرخ تورم عمومی افزایش دهند. موجران در توجیه اصرار خود برای افزایش اجاره‌بها عنوان می‌کنند که معیشت خود را از این محل تامین می‌کنند و به همین خاطر صرف‌نظر از اینکه قیمت مسکن ثابت مانده، همچنان به دنبال افزایش اجاره‌بهای ماهانه املاک خود برای سال جدید هستند. در مقابل مستاجرانی که دیگر امکان پرداخت اجاره‌های مورد تقاضای موجران را نداشته‌اند طی سه سال اخیر یا به محله‌های ارزان‌تر نقل مکان کرده یا شهرهای حومه‌ای نظیر پردیس و پرند را برای سکونت ملکی یا استیجاری انتخاب کرده‌اند.

اما وقتی اصرار بر سطوح بالای اجاره‌بهای پیشنهادی بدون تناسب با قدرت پرداخت مستاجران وجود دارد، این سوال برای مستاجران پیش می‌آید که چه کسی اجاره‌های هنگفت را برای سکونت در خانه‌های متوسط و معمولی در محله‌های متوسط شهر می‌پردازد؟ واسطه‌های ملکی می‌گویند بسیاری از کسانی که حاضر به پرداخت اجاره‌های بیش از 10 میلیون تومانی برای سکونت در یک آپارتمان میان‌متراژ زیر 100 مترمربعی هستند، خود در نقطه دیگری از شهر مالک آپارتمان بوده و ملک خود را به اجاره سپرده‌اند. آنها برای سکونت، محله مطلوب‌تری را نسبت به آپارتمان ملکی خود برگزیده‌اند و در نتیجه بخشی از اجاره ماهانه را از محل اجاره دریافتی از مستاجر خود تامین می‌کنند. البته این موضوع درباره همه مستاجران متقاضی آپارتمان‌های متوسط صدق نمی‌کند اما به هر حال حضور این گروه از مستاجران در بازار سبب شده موجران روی اجاره‌بهای پیشنهادی بالا اصرار کنند.

قیمت واقعی گوشت مرغ برای مصرف‌کنندگان چقدر باید باشد؟

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور با بیان اینکه گران‌فروشی گوشت مرغ به مدیریت نامناسب شبکه توزیع بازمی‌گردد، گفت: قیمت واقعی گوشت مرغ باید بین ۲۷ هزار و ۵۰۰ تا ۲۸ هزار تومان باشد.

روند پرداخت وام‌های خرد مردم را خسته و کلافه کرده است

حسین زاده عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه روند پرداخت وام‌های خرد مردم را خسته و کلافه کرده تا جایی که بسیاری از افراد عطای گرفتن وام را به لقایش می‌بخشند، گفت: مردم این وام‌ها را می‌خواهند که به زخم‌های زندگی خود بزنند اما بانک‌ها برای ارائه یک وام خرد شرایط سختی گذاشته‌اند. /خانه ملت

دلیل اوج گیری تورم آلمان چیست؟

نرخ تورم آلمان در آستانه عبور از چهار درصد قرار گرفت. نرخ تورم آلمان در ماه جولای بالای نرخ هدف گذاری شده دو درصدی باقی مانده است. طبق اعلام مرکز آمار این کشور، متوسط بهای مصرف کننده مثبت ۳.۸ درصد بوده که ۱.۴ درصد کمتر از رقم ثبت شده ماه قبل و ۰.۵ درصد بیشتر از انتظارات فعالان اقتصادی بوده است.   این نرخ تورم که بالاترین تورم های ثبت شده در ۱۸ سال اخیر در این کشور محسوب می‌شود، بیش از همه تحت تاثیر افزایش قیمت بخش انرژی قرار گرفته که نرخ تورم آن به ۱۱.۶ درصد رسیده است. طبق اعلام مرکز آمار آلمان، تورم در بخش مواد غذایی  به ۴.۳ درصد رسیده است. متوسط نرخ تورم آلمان در سال‌های ۱۹۵۰ تا ۲۰۲۱ برابر با ۲.۱۱ درصد بوده است که بالاترین رقم مربوط به اکتبر ۱۹۵۱ با ۱۱.۵۴ درصد و کمترین نرخ تورم نیز تورم منفی ۷.۶۲ درصدی ماه ژوئن سال ۱۹۵۰ بوده است. بر مبنای ماهانه نیز تورم آلمان در این ماه ۰.۹ درصد اندازه‌گیری شده که ۰.۵ درصد بیشتر از تورم ماه قبل بوده است. هسته تورمی که تغییرات قیمت مربوط به گروه مواد غذایی و انرژی را به دلیل نوسانات آن‌ها در نظر نمی‌گیرد، در این ماه به ۱.۹ درصد رسیده است.

 

 

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: المپیک 2020 توکیو کرونای دلتا موج پنجم کرونا طرح ساماندهی فضای مجازی محمد سرور رجایی اقتصاد ایران دلار المپیک 2020 توکیو کرونای دلتا موج پنجم کرونا طرح ساماندهی فضای مجازی محمد سرور رجایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۶۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی قیمت دلار برای فردا

قیمت دلار در سومین روز هفته نوسان محدود ۱۰۰ تومانی داشت و در آخرین معامله روز دوشنبه در پله هفت کانال چهار از کریدور ششم بسته شد. بررسی بازار ارز حکایت از تعادل عرضه و تقاضا دارد، اما تقاضا نیز به اندازه‌ای نیست که به جریان‌سازی در بازار منتهی شود.

براساس گزارش تجارت نیوز، قیمت دلار از ابتدای هفته در کانال چهارم کریدور ششم معامله می‌شود و در دو روز اخیر تلرانس محدود ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومانی داشت.

فعالان بازار ارز جو اخبار سیاسی را آرام توصیف می‌کنند و معتقدند نوسانات محدود درهم به بازار ارز خط داده است.

کارشناسان اقتصادی معتقدند به صورت تکنیکالی بعد از افزایش‌های پیاپی و قابل توجه، با فرض ثابت بودن شرایط حال حاضر یک دوره ایستا و کوتاه‌مدت ثبات نرخ ارز، محتمل‌ترین حالت ممکن است. آنها براساس معیار‌هایی نظیر تورم، نرخ رشد حجم نقدینگی، حجم نقدینگی، رشد تولید ناخالص ملی در برابر ارز‌های خارجی روند افزایشی را برای قیمت دلار تصویر می‌کنند.

قیمت درهم روز دوشنبه سوم اردیبهشت رشد ۱۰۰ تومانی داشت و با رقم ۱۷ هزار و ۶۰۰ تومان بسته شد. تتر با افزایش ۴۰۰ تومانی به کانال ۶۵ هزار تومانی برگشت و روی رقم ۶۵ هزار و ۳۰۰ تومانی ایستاد. قیمت پوند انگلیس با رشد ۱۳۰ تومانی روی رقم ۸۰ هزار و ۱۷۰ تومانی ایستاد. یورو نیز رشد ۱۲۰ تومانی داشت و با رقم ۶۹ هزار و ۲۴۰ تومان بسته شد.

گفتنیست اسکناس و حواله دلار در سومین روز اردیبهشت افزایش داشت و به ترتیب با رقم ۴۳ هزار و ۷۲۵ تومان و حواله دلار با رقم ۴۰ هزار و ۸۰۵ تومان عرضه شد.

tags # قیمت دلار سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • بیت‌کوین در آستانه رکوردی جدید / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۴ ارديبهشت
  • پیش‌بینی قیمت دلار برای فردا
  • رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۳ ارديبهشت
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
  • بیت‌کوین بعد از هاوینگ صعودی است؟ / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲ ارديبهشت
  • بازار رمزارز‌ها / قیمت بیت‌کوین بعد از هاوینگ صعودی است؟