Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@02:24:15 GMT

واکنش نصیرایی به موضوع اینترنت ماهواره ای استارلینک

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۶۹۰۵

واکنش نصیرایی به موضوع اینترنت ماهواره ای استارلینک

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در واکنش به اخبار ماهواره استارلینک بیان کرد: در خصوص ابعاد فنی این موضوع به بحث و بررسی خواهیم پرداخت.

حجت الاسلام مجید نصیرایی در گفت و گو با ایسنا در خصوص آخرین تصمیم گیری ها در رابطه با طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی گفت: این طرح قرار است در کمیسیون مشترک با حضور نمایندگانی از سوی کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی بررسی شود، فکر می‌کنم احتمالا  پس از این هفته تعطیلی مجلس، اقدامات مربوط به شکل گیری و آغاز به کار این کمیسیون مشترک انجام خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در واکنش به خبر تحت پوشش قرار گرفتن مناطقی از ایران توسط اینترنت ماهواره استارلینک و عاقبت طرح صیانت با توجه به آغاز به کار این فناوری جدی بیان کرد: در خصوص جزئیات و ابعاد این موضوع باید در آینده صحبت کرد، این موضوع قطعا با حضور کارشناسان به بحث و بررسی گذاشته خواهد شد، آنچه در خصوص این طرح بحث خواهد شد مسئله سامان دهی پیام رسان ها و سامان دهی فضای مجازی می‌باشد، تاکید ما بر این است که یک ساماندهی در فضای مجازی شکل بگیرد که موضوعی هم که به آن اشاره کردید نیز در این حوزه به صحبت گذاشته خواهد شد.

به گزارش ایسنا،اخیرا همزمان با اینکه تصمیم مجلس در خصوص طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی به موضوع داغ گفتمان کاربران در شبکه های اجتماعی تبدیل شده بود خبر تحت پوشش قرار گرفتن مناطقی از ایران توسط اینترنت ماهواره‌ای استارلینک شرکت اسپیس ایکس واکنش های بسیاری را به همراه داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اینترنت کمیسیون فرهنگی مجلس مجید نصیرایی اینترنت ماهواره ای فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۶۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دروغ‌پردازی با عکس ۷ سال پیش پارک دانشجو

به تازگی تصویری در شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان «سیل عظیم نیرو‌های گشت ارشاد در پارک دانشجو» در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در حال دست به دست شدن است.

بر این اساس حتی برخی چهره‌ها نیز دست به تحلیل و ارائه نظر کردند..

این درحالی است که تصویر ادعایی مربوط به سال ۱۳۹۶ است و ارتباطی به این روز‌ها ندارد.

نکته تامل برانگیزتر این است که برخی دیگربا سوءاستفاده از این تصویر، بار دیگر تسویه حساب سیاسی کردند و عکس سال ۹۶ را به علیرضا زاکانی نسبت دادند.

از هفته گذشته که طرح نور توسط نیروی انتظامی آغاز شده است، اخبار غیر دقیق و شایعاتی در فضای مجازی منتشر شده است، حتی در روز‌های گذشته کشته شدن یکی از اراذل قمه به دست نیز به عنوان دختر جان باخته در طرح عفاف و حجاب جا زده شده بود.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • بررسی واکنش کاربران فضای مجازی به اقدام اسرائیل
  • بررسی واکنش کاربران فضای مجازی به اقدام امروز اسرائیل
  • ضرورت هوشیاری در خرید‌ از فضای مجازی
  • دروغ‌پردازی با عکس ۷ سال پیش پارک دانشجو
  • واکنش طنز کاربران فضای مجازی به حضور ریزپرنده‌ها در آسمان اصفهان
  • دروغ‌پردازی اسرائیلی‌ها سوژه کاربران فضای مجازی شد
  • تعیین مجازات برای خرید و فروش سلاح در فضای مجازی
  • کاروان جدید ماهواره های « استارلینک » به مدار زمین رفتند
  • بهنوش بختیاری بازیگر با ظاهری متفاوت ؛ سوژه جدید فضای مجازی (عکس)
  • آماده بودن تعدادی از ماهواره‌ها برای پرتاب