Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@23:41:57 GMT

عذرخواهی تعارفی در جلسه خداحافظی

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۶۹۳۴

عذرخواهی تعارفی در جلسه خداحافظی

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه خراسان نوشت: هشت سال پس از آغاز به‌کار دولت تدبیروامید، حسن روحانی و کابینه ۳۳نفره دولت او دیروز ضمن برگزاری آخرین جلسه، آخرین عکس یادگاری دولت دوازدهم را در پاستور قاب گرفتند. رئیس جمهور در آخرین جلسه هیئت وزیران، با بیان این که هر آن چه از سال های گذشته تا امروز با مردم صحبت و اعلام کردیم برخلاف واقعیت نبود، افزود: آن چه واقعیت بود به مردم گفتیم البته بخشی از واقعیت را به مردم نگفتیم و از نظر من نمی‌شد آن ها را بگوییم به دلیل این که آن ها را مفید نمی‌دانستم و می ترسیدم یک هدف بسیار بلندی که همه باید دنبال کنیم و آن وحدت ملی است، صدمه ببیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر روحانی با بیان این که نمی گوییم کار ما بی‌نقص و بی‌عیب بوده و حتماً نقص و عیب داشتیم، معصوم نبودیم و معصوم نیستیم، اظهار کرد: تلاش‌ما این بوده که نقص و عیب ما کمتر باشد، اما اگر عیب و نقصی داشتیم از مردم عذرخواهی و از آن ها طلب عفو و رحمت می‌کنیم.این بخش از عذر خواهی روحانی که با اگر و به صورت مشروط بیان شد،بازتاب زیادی داشت و خیلی از کاربران فضای مجازی این عذر خواهی در جلسه خداحافظی را هم نوعی تعارف دانستند که خیلی جدی نبود.

دکتر روحانی همچنین با بیان این که پیروزی یا شکست به گفتن و حرف نیست، تصریح کرد: پیروزی و شکست از روی علایم و نتایجی که دارد قابل تشخیص است. کاهش تورم، افزایش رشد اقتصادی، اشتغال، سرمایه‌گذاری و کاهش تورم پس از ۲۳ تیر سال ۹۴ گواه آن بود که در مذاکرات با قدرت‌های بزرگ به پیروزی رسیدیم. رئیس جمهور با بیان این که اگر کسی تفاوت زمان صلح و جنگ را تشخیص ندهد، باید خیلی غصه بخوریم، اظهار کرد: از بهار سال ۹۷ یک جنگ اقتصادی تمام عیار را به ما تحمیل کردند که اگر این دوران جنگ تحمیلی نبود و همان روند قبل را ادامه می‌دادیم وضعیت بسیار بهتر از الان بود. این که مردم عزیز از لحاظ معیشت ناراحت هستند و حق آن ها هم است، باید ببینیم که در شرایط جنگ چه کار می‌توانستیم بکنیم.

روحانی درخصوص مذاکرات برجام و تلاش ها برای رفع تحریم ها تصریح کرد: تحریم‌ها را نیز می‌توانستیم در همان چارچوبی که مقام معظم رهبری تعیین کردند برطرف کنیم، اما جای دیگر گرفتار شدیم که الان جای بحث آن نیست. وی در پایان گفت: خداوند ان‌شاءا... به همه آن هایی که خدمت کردند، به این ملت بزرگ ما که کار عظیم و بزرگی در این هشت سال انجام دادند، اجر جزیل عنایت کند، خیر بزرگ و جزای وافی به آن ها عنایت کند و ما هم بتوانیم باز هم هر کجا هستیم خادم کوچکی برای ملت عزیز و برای نظام و ایران عزیزمان باشیم.

قفلی رو قفل‌ها زد و رفت!

در این بین بسیاری ازفعالان فضای مجازی نیز به این جلسه و آخرین سخنرانی روحانی واکنش نشان دادند.کاربری با هشتگ #محاکمه مسئولان ناکارامد نوشت: «یعنی کسی پیدا می شه که روحانی رو حلال کنه؟!» کاربر دیگری هم نوشت :«جمله روحانی را ببینید میگه اگر نقصی داشتیم عذرخواهی می کنم یعنی با این وضع جامعه هنوز معتقده نقصی نداشته و عذرخواهیش رو هم مشروط می کنه.»

پیرهادی سردبیر رسالت در توئیتی به طعنه نوشت: «جوانی ام در تدبیر و امید پیر شد. نیامدی و دیر شد.» کاربر دیگری خطاب به روحانی نوشت: «اون هشت سال که مردم عذاب کشیدن جای خود،تا چندین سال آینده هم عواقب رفتارت گریبانگیر مردم هست، چه حلالیتی طلب می کنی؟»

دیگری نیز نوشت:« از این که دولت #روحانی امروز کارشو تموم کرد، خیلی خوشحال نیستم... آخه آثار تخریبی این دولت تا سال ها، همراه ماست.»مالک شریعتی یکی از نمایندگان اصولگرای مجلس نیز خطاب به رئیس جمهورنوشت: «دنبال کلید خوشبختی می گشت،خودشم قفلی رو قفلا زد ورفت.»

مهدی قاسم زاده یکی از فعالان فضای مجازی نیز با اشاره به سخنان روحانی نوشت: «از یک سو پای حرف مگوها را پیش می کشد (تا هم ژست مظلوم نمایی بگیرد، هم خود را دلسوز بخواند و هم احتمالا زمینه را برای راه انداختن «بگم بگم»

های الکی در آینده فراهم کند) و از سوی دیگر به نام جایزالخطا بودن، بی تدبیری‌هایش را توجیه می کند و با مقصر تراشی از پاسخ گویی فرار می کند؛ آن هم در حالی که اولا رشد ۶۵۰ درصدی مسکن، افزایش ۷۰۰ درصدی نرخ تورم، کوچک شدن ۳۵ درصدی سفره مردم و... چیزی فرای خطای سهوی یا یک بی تدبیری ساده می تواند باشد و ثانیا می توانست در دور دوم کاندیدا نشود یا هر لحظه استعفا کند!»

درمقابل محمد علی ابطحی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:«آقای روحانی خسته نباشید.در طول هشت سال گذشته بنا به وظیفه، خیلی از ما انتقادات زیاد وگاهی گزنده ای کرده ایم. هنوز هم می گویم کاش بهتر رفتار می کردید...اما مردم ناسپاسی هم نیستیم. روز رفتن، روز تشکر است ونه گلایه.»

کد خبر 5270880

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری حسن روحانی روحانی مقام معظم رهبری دولت دوازدهم دولت تدبیر و امید هیئت دولت معیشت خانوار صفحه اول روزنامه ها دکه روزنامه مطبوعات ایران المپیک گرافیک اینفوگرافیک محمد جواد آذری جهرمی عید غدیر خم نقاشی کاریکاتور کالای اساسی ورزشکاران مداحی هشت سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۶۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور جدید رئیسی برای خیرین

سید ابراهیم رئیسی در شب میلاد با سعادت امام حسن مجتبی، کریم اهل بیت (ع) میزبان جمعی از خیرین کشور بود و در نشستی صمیمی ضمن شنیدن سخنان آنان، جهت رفع مشکلات و دغدغه‌های مطرح شده نکاتی بیان کرد.

به گزارش پایگاه خبری ریاست جمهوری، رئیس دولت سیزدهم در این دیدار خیرین را شریکی راهبردی برای دولت دانست و با بیان اینکه دولت خود را موظف به حمایت از خیرین می‌داند، بر تسهیل مسیر انجام کار‌های خیر از سوی همه دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد.

رئیسی فرهنگ دینی و قرآنی مردم و بهره‌مندی از سیره اهل بیت (ع) را عامل توجه سطح وسیعی از جامعه به امور خیر و کمک به نیازمندان و مستمندان در دوران‌های مختلف دانست و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز که اساس و فلسفه وقوع آن توجه به مردم بوده، راهبرد محرومیت‌زدایی و توانمندسازی نیازمندان در دستور کار قرار گرفت و براساس آن نهاد‌هایی از جمله کمیته امداد امام خمینی ایجاد شد و توانست با اقدامات خود در جهت حمایت از محرومان اعتماد مردم را کسب کند.

رئیس دولت سیزدهم با اشاره به کارکرد‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مراکز خیریه، بر ضرورت آماده‌سازی زمینه افزایش مشارکت مردم در کار‌های خیر و رفع موانع مردمی‌سازی و مشارکت عمومی در این زمینه تاکید کرد و از تدوین و ابلاغ آیین‌نامه‌های لازم برای حمایت دولت از خیرین در اسرع وقت خبر داد.

رئیسی در ادامه این جلسه ناظر به سخنان تعدادی از خیرین بر «ضرورت انجام تعهدات دولت در کار‌های مشترک با خیرین»، «برگزاری جلسه مشترک وزیر بهداشت با خیرین حوزه سلامت با هدف رفع موانع درمان بیماران صعب‌العلاج و نیازمند»، «رفع مشکل پزشکان و پرستاران شاغل در بیمارستان‌های خیریه»، «برگزاری جلسه مشترک وزیر آموزش و پرورش با خیرین مدرسه‌ساز و رفع موانع پیش‌روی آنان»، «ایجاد شعبه ویژه امور مالیاتی برای خیرین در وزارت امور اقتصادی و دارایی»، «فراهم کردن زمینه مشارکت ایرانیان خارج از کشور در مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی»، «تجلیل از مقام و جایگاه خیرین در ایام ولادت امام حسن مجتبی (ع) در تقویم برنامه‌های رسمی کشور» و «استفاده از ظرفیت خیرین جهان اسلام برای بازسازی غزه» تأکید کرد.

رئیس جمهور در پایان همچنین به تحولات غزه و استمرار جنایتگری و تجاوزکاری رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: بدون تردید با مقاومت جانانه مردم مقاوم، مظلوم و مقتدر غزه، پیروزی از آن مردم فلسطین و شکست و نابودی سرنوشت جنایتکاران صهیونیست خواهد بود.

دیگر خبرها

  • واکنش یک روحانی به دعوت از "کاظم صدیقی" برای سخنرانی در مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق (ع): دهن‌کجی به مردم عاقبت خوشی ندارد!
  • مداح قمی پس از جنجال «معین» عذرخواهی کرد
  • حسن روحانی: تمام وزرای دولت را با رهبری چک کردم
  • برخی وزرا مانند وزیر کشور و اطلاعات و امور خارجه با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند؛ در دولت دوازدهم به دلایلی رئیس سازمان برنامه و بودجه هم با ایشان هماهنگ شد
  • روایت روحانی از جلسه با فرماندهان سپاه در سال ۹۶
  • حسن روحانی : جلسه با فرماندهان سپاه برای صلح و صفا بود
  • روحانی: رهبری موافق وزارت ظریف بودند /جلسه با فرماندهان سپاه برای صلح و صفا بود /سردار سلیمانی درخواست کرد وزیر دفاع سپاهی باشد
  • عقب‌نشینی کیهان از ادعای «خواب روحانی» در شب حمله به عین‌الاسد
  • مجرم خیلی خطرناکی که هنوز خبری از دستگیری‌اش نیست! مردم می‌پرسند: اگر مثلا یک روحانی را کتک زده بود، زودتر شناسایی نمی‌شد؟ (فیلم)
  • دستور جدید رئیسی برای خیرین