Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ابوالفضل مهدیار معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: متقاضیان آزمون ورود به حرفه مهندسان در هفت رشته معماری (نظارت، طراحی و اجرا)، عمران (محاسبات، نظارت، اجرا، طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان و ارزیابی و طرح و اجرای بهسازی) تاسیسات مکانیکی (طراحی، نظارت و اجرا)، تاسیسات برقی (طراحی، نظارت و اجرا)، شهرسازی، نقشه‌برداری و ترافیک و همچنین رشته‌های کاردانی شامل معماری، عمران، شهرسازی، نقشه‌برداری، تاسیسات مکانیکی و برقی به همراه آزمون تعیین صلاحیت معماران تجربی و کارشناسان ماده ۲۷ نام‌نویسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه براساس برنامه‌ریزی انجام شده مقرر است این آزمون به طور همزمان با سراسر کشور از ۱۳ تا ۱۵ مرداد سالجاری برگزار شود افزود: از مجموع شرکت کنندگان در این آزمون سه هزار و ۱۴۸ نفر را آقایان و ۸۱۵ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بیشترین شرکت‌کنندگان این آزمون با ۲ هزار و۹۳۴به شهرستان زاهدان اختصاص دارد تصریح کرد: در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و رفاه حال شرکت کنندگان همچنین با توجه به تعداد داوطلبان در هر شهر، محل برگزاری آزمون در سه شهرستان زاهدان، ایرانشهر و چابهار تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه مهندسانی که سه سال از اخذ مدرک تحصیلی آنان گذشته باشد شرایط حضور در آزمون ورود به حرفه مهندسی را دارند تاکید کرد: حد نصاب قبولی در تمامی آزمون‌ها کسب حداقل ۵۰ درصد نمره کل و حد نصاب قبولی آزمون کارشناسی ماده ۲۷ کسب حداکثر ۷۰ درصد نمره کل است.

مهدیار خاطرنشان کرد: برای قبول شدگان در این آزمون پس از تکمیل مدارک مورد نیاز، پروانه اشتغال به کار صادر می‌شود و این افراد می‌توانند فعالیت رسمی خود را آغاز کنند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه و شهرسازی راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۷۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پای کار آمدن مردم شرط موفقیت در عرصه‌های مختلف

ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: در هر عرصه‌ای مردم پای کار بیایند موفقیت حاصل خواهد شد.

آیت‌الله مصطفی محامی شامگاه چهارشنبه 5 اردیبهشت در جلسه شورای اداری شهرستان زاهدان ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدای مدافع امنیت استان عنوان کرد: بنده در خطبه‌های نماز جمعه و سخنرانی‌های متعدد بیان کرده‌ام که مردم سیستان و بلوچستان نجیب، صبور، با معرفت و شایسته هر گونه خدمت هستند.

امام جمعه زاهدان افزود: با این وجود وقتی مشکلات استان و شهرستان‌ها را مشاهده می‌کنیم از مشکلات متاثر می‌شویم و زاهدان به عنوان مرکز استان نیازمند یک رسیدگی ویژه است و  البته نیمه پر لیوان و خدمات ارائه شده در طول دوران انقلاب را نیز نادیده نمی‌گیریم چرا که به گفته خود مردم، تفاوت استان با دوران قبل از انقلاب مانند تفاوت شب و روز است، اما با وجود همه تلاش‌ها و خدمات صورت گرفته همچنان جا برای کار و فعالیت بیشتر وجود دارد.

آیت‌الله محامی بیان کرد: برای خدمت به مردم باید نیت خود را خالص و با خداوند متعال معامله کنید، چرا که در این صورت کار شما برکت پیدا خواهد کرد و باید دقت کنید که با ظاهرسازی کار به جایی نخواهید برد.

وی ادامه داد: اگر به دنبال رضایت الهی هستید باید به مردم خدمت کنید و در روایات مختلف در این جهت تاکید شده است.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به نامگذاری شعار سال تحت عنوان جهش تولید با مشارکت مردم عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند این نامگذاری‌ها در طی یک سال به اتمام نمی‌رسد بلکه باید در طول سال‌ها استمرار پیدا کند و در طول سال‌های اخیر همواره به محورها و زوایای مختلف اقتصادی پرداخته شده است چرا که مقام معظم رهبری از جایگاه رهبری جامعه اسلامی و با دید جامعی که نسبت به اوضاع کشور و وضعیت خارج از کشور دارند اولویت را اقتصاد و معیشت مردم می‌دانند چرا که دشمن سعی دارد از این طریق بین مردم و جامعه اسلامی فاصله ایجاد کند.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: در حال حاضر با جنگ ترکیبی دشمن در حوزه‌های مختلف  فرهنگی، اقتصادی و سیاسی مواجه هستیم و باید ما هم در این جنگ ترکیبی یک جبهه متحد تشکیل بدهیم و در برابر هجوم دشمن دفاع داشته باشیم و مهمتر اینکه نقطه ضعف دشمن را ببینیم و ما هم به سوی او حالت هجومی داشته باشیم.

آیت‌الله محامی بیان کرد: در جهات فرهنگی نیز به همین شکل است و در هر عرصه‌ای مردم پای کار بیایند موفقیت حاصل خواهد شد مثلا در همین بحث عفاف و حجاب زمانی می‌توانیم به موفقیت برسیم که مردم پای کار بیایند و در خطبه‌های نماز جمعه هم مطرح کردم که باید مردم را با مبانی دینی آشنا کنیم.

وی گفت: راهکار به کارگیری مردم این است که احساس کنند شما از خود آن‌ها و آن‌ها از خود شما هستند، در غیر این صورت مشارکتی نخواهند داشت و زمانی چنین احساسی پیدا می‌کنند که شما را دلسوز ببینند که به دنبال انجام خدمت هستید و نسبت به شما حسن ظن داشته باشند و اگر غیر از این باشد مشارکتی نخواهند کرد.

امام جمعه زاهدان افزود: یکی از آسیب‌ها این است که با وجود ارائه خدمات در نقاط مختلف استان اما باز هم افراد ناراضی هستند برای مثال اجرای پروژه پتروشیمی در چابهار با هزینه‌ای میلیاردی در حال انجام است اما برخی متهم می‌کنند که اجرای این پروژه همراه با آسیب‌های زیست محیطی است و به همین دلیل در این منطقه اجرا شده و یا هدف از فعالیت‌های صورت گرفته جهت توسعه سواحل مکران را بر هم زدن ترکیب جمعیتی مطرح می‌کنند و همواره دنبال سوژه هستند و مسئولان در چنین شرایطی باید کار اقناعی انجام و در پروژه‌های مختلف خود پیوست فرهنگی داشته باشند.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: بنده همواره در جلسات با مسئولان استانی و کشوری تاکید کردم که اگر به دنبال امنیت پایدار هستید باید به حوزه فرهنگ و اقتصاد توجه ویژه داشته باشید و اگر بخشی از بودجه‌های نظامی صرف رشد علمی، فرهنگی و اقتصادی شود بازدهی مطلوب‌تری خواهد داشت.

وی اضافه کرد: بنده همواره در خطبه‌های نماز جمعه مطرح کرده‌ام که ما منطق و استدلال خود را بدون توهین بیان می‌کنیم و معتقدیم در چنین حالتی وحدت جامعه هم حفظ می‌شود چرا که شیعه و سنی نسبت به اعتقادات یکدیگر شناخت بیشتری پیدا می‌کنند.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: البته دشمن چنین چیزی را نمی‌پسندد و در تلاش است تا با واسطه یا بی واسطه شرایطی را فراهم آورد تا افراد تندی از سوی شیعه یا اهل سنت به یکدیگر توهین کنند.

وی ادامه داد: در یکی از این موارد فردی بیان می‌کرد که وقتی برخی از شیعیان به صورت تند و افراطی عمل می‌کنند آن را به حساب شخص شما می‌گذارند و در پاسخ مطرح کردم که مبانی بنده از نکات مطرح شده در خطبه‌های نمازجمعه و سایر سخنرانی‌ها مشخص است و همواره نکات خود را تبیین و با استدلال مطرح می‌کنم که تندروی و نگاه افراطی صحیح نیست و بنده هیچ سخنگویی ندارم تا با نگاه تند و افراطی به سخنرانی بپردازد.

آیت‌الله محامی اظهار کرد: عملکرد مسئولان باید به گونه‌ای باشد که مردم نسبت به آن‌ها حسن ظن داشته باشند و گام مهم در این جهت این است که کار با مشارکت خود مردم صورت گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌های رگباری درشمال سیستان و بلوچستان
  • توریسم درمانی در سیستان و بلوچستان باید توسعه یابد
  • پای کار آمدن مردم شرط موفقیت در عرصه‌های مختلف
  • بارش‌های بهاری در سیستان و بلوچستان ادامه دارد
  • نخستین پایگاه اورژانس بانوان در زاهدان افتتاح شد
  • فرودگاه بین‌المللی زاهدان میزبان زائران سرزمین وحی شد
  • دوره رایگان آموزش تعمیرات پیشرفته ECU خودرو در زاهدان شروع شد
  • ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان - بیرجند در حال ساخت است
  • ۱۵ هزار متر از اراضی ملی زاهدان رفع تصرف شد
  • ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان ـ بیرجند