Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-19@15:05:24 GMT

خبر جدید از ترکیب کابینه رئیسی

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۷۱۲۲

خبر جدید از ترکیب کابینه رئیسی

همزمان با نزدیک شدن آغاز فعالیت دولت جدید در ایران، گمانه‌زنی‌ها در خصوص انتخاب سکاندار جدید دستگاه سیاست خارجی کشورمان به عنوان راهبردی‌ترین وزارتخانه افزایش یافته است. به گزارش پول نیوز، اگرچه تا به امروز اسامی مختلفی برای تصدی وزارت امور خارجه مطرح شده است، اما بر اساس ارزیابی ها، احتمالاً یکی از چهار نفری که در ادامه آن‌ها را معرفی خواهیم کرد، وزیرخارجه دولت رئیسی خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



۱- حسین امیرعبداللهیان

حسین امیرعبداللهیان، متولد ۱۳۴۳ در دامغان و دانش‌آموخته دکتری روابط بین الملل از دانشگاه تهران است و هم‌اکنون در مقام دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل حضور دارد. وی در اواخر دولت محمود احمدی‌نژاد و همچنین اوایل دولت حسن روحانی، معاون عربی و افریقایی وزارت امور خارجه بود.

امیرعبداللهیان همچنین سوابق متعددی در اداره کل خلیج‌فارس و خاورمیانه وزارت امور خارجه داشته است و تاکنون در دو مرحله مدیرکل این اداره بوده است و به مدت سه سال نیز در قامت سفیر ایران در بحرین، در این کشور حضور داشته است.

با توجه به مسئولیت فعلی و برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب در مجلس شورای اسلامی به نظر می‌رسد امیرعبدالهیان مسئولیت هماهنگی و تشریفات حضور سران و میهمانان خارجی در این مراسم را بر عهده دارد.

۲- علی باقری‌کنی

علی باقری کنی، متولد ۱۳۴۶ و دانش‌آموخته رشته معارف اسلامی و اقتصاد از دانشگاه امام صادق (ع) است و هم‌اکنون معاون امور بین‌الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه است. وی در زمان دبیری سعید جلیلی در شورای عالی امنیت ملی به عنوان معاون سیاست خارجی و امنیت بین‌الملل دبیر و مذاکره‌کننده ارشد پرونده هسته‌ای ایران، همراه جلیلی بود.

باقری دارای سابقه فعالیت به عنوان معاون اروپا و آمریکا در وزارت امور خارجه نیز است. باقری همچنین در دو جلسه دیدار خارجی سید ابراهیم رئیسی با وزرای امور خارجه هند و قطر، در کنار رئیس جمهور منتخب دیده شد و در کمیته تطبیق توافق وین با منافع ملی برای سیاست‌گذاری آینده برجام نیز به عنوان نماینده رئیسی حضور دارد.

۳- مهدی صفری

مهدی صفری، دیپلمات کهنه‌کاری است که این روز‌ها مدیرعامل شرکت توسعه اعتماد مبین است. در سوابق صفری، تصدی سفارت ایران در کشور‌های چین، روسیه و اتریش دیده می‌شود.

صفری همچنین سابقه معاونت در اداره اروپا و آمریکای شمالی وزارت امور خارجه را بر عهده داشته و در مذاکرات رژیم حقوقی دریای خزر نیز به عنوان نماینده کشورمان حاضر بوده است.

۴- سید علی حسینی‌تاش

سید علی حسینی تاش، رئیس و عضو هیئت علمی سابق دانشگاه امام حسین (ع) بود و در زمان مسئولیت علی لاریجانی در پرونده هسته‌ای کشورمان، عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای بود.

وی همچنین سابقه حضور در معاونت راهبردی شورای عالی امنیت ملی نیز را دارد و بر اساس برخی اخبار هم‌اکنون به عنوان دومین نماینده سید ابراهیم رئیسی در کمیته تطبیق برجام حضور دارد.

معاونت تحقیقاتی وزارت دفاع و ریاست مؤسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی از دیگر مسئولیت‌های حسینی‌تاش بوده است.    

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: ابراهیم رئیسی انتخابات ریاست جمهوری انتخابات 1400 انتخابات پول نیوز وزارت امور خارجه بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۷۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه رأی غیرمسئولانه و غیرسازنده ‎آمریکا در وتوی قطعنامه عضویت کامل ‎فلسطین در ‎سازمان ملل متحد را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت امور خارجه، ‏ناصر کنعانی رأی غیرمسئولانه و غیرسازنده ‎آمریکا در وتوی قطعنامه عضویت کامل ‎فلسطین در سازمان ملل متحد را به شدت محکوم کرد.

کنعانی افزود: این اقدام واشنگتن، ماهیت مزوّرانه سیاست خارجی آمریکا و انزوای موضع این کشور نزد جامعه جهانی را بیش از پیش نزد افکار عمومی جهان برملا ساخت.

سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد: حمایت یکجانبه و نامحدود رژیم آمریکا از رژیم صهیونیستی در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی، حقوقی و بین‌المللی با هزینه مردم آمریکا و به بهای قربانی کردن صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی در بیش از هفت دهه گذشته، نه تنها کارکرد خود را از دست داده است، بلکه هیئت حاکمه آمریکا را نیز بیش از همیشه نزد افکار عمومی دنیا بی آبرو ساخته و ثابت کرده که این کشور بازیگر بی‌طرف و کنشگر مسئولی در جامعه جهانی نیست.

کنعانی بار دیگر بر حق مشروع و غیرقابل انکار ملت فلسطین در تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف در کل سرزمین تاریخی فلسطین از ‎بحر تا نهر تأکید کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که اراده ملت مقاوم و قهرمان فلسطین در نهایت بر اراده دشمنان ملت فلسطین و در رأس آن رژیم جعلی، آپارتاید و جنایتکار اسرائیل فائق خواهد آمد.

کد خبر 746010

دیگر خبرها

  • کنعانی: آمریکا بازیگر بی‌طرف و کنشگر مسئولی در جامعه جهانی نیست
  • کنعانی وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا را محکوم کرد
  • سفر رئیسی به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است
  • آماده شدن هکرهای چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا
  • حضور وزیر امور خارجه در جلسه شورای امنیت
  • دستیار پوتین خطاب به اسرائیل: خویشتنداری کنید
  • روسیه خواستار حداکثر خویشتن‌داری در خاورمیانه شد
  • عکس/ دیدار جمعی از دیپلماتهای وزارت امور خارجه با دکتر ولایتی
  • دیدار جمعی از دیپلماتهای وزارت امور خارجه با دکتر ولایتی
  • ورود وزیر امور خارجه به نیویورک