Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دلار امروز در صرافی‌های بانکی ۲۵ هزار و ۲۳۹ تومان قیمت داشت. این در شرایطی است که نرخ دلار در بازار آزاد با افزایش ۹۰ تومانی قیمت روبه‌رو شد. هر دلار آمریکا امروز در بازار ۲۵ هزار و ۵۶۹ تومان فروخته شد.

سکه امامی امروز در بازار ۱۱ میلیون و ۲۳۸ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸عیار نیز یک میلیون و ۹۷ تومان و ۵۰۰ تومان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین وضعیت قیمت‌ها در بازار طلا، سکه و ارز روز دوشنبه، یازدهم مردادماه سال ۱۴۰۰ ساعت ۱۰ و ۴۵ دقیقه را مشاهده می‌کنید:

نوع 

قیمت 

دلار (در صرافی بانکی)

۲۵ هزار و ۲۳۹ تومان

یورو 

۲۹ هزار و ۵۰۳ تومان

سکه تمام بهار آزادی

۱۰ میلیون و ۸۴۸ هزار تومان

سکه امامی

۱۱ میلیون و ۲۳۸ هزار تومان

نیم سکه

۵ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان

ربع سکه

۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان

سکه گرمی

۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان

هر گرم طلای ۱۸ عیار

یک میلیون و ۹۷ هزار تومان 

هر گرم طلای ٢۴ عیار 

یک میلیون و ۴۶۳ هزار تومان 

هر مثقال طلا

۴ میلیون و ۷۵۱ هزار تومان 

هر انس طلا

۱.۸۰۹.۴۱ دلار

دلار در بازار آزاد

  ---------

۲۲۳۲۲۵

کد خبر 1541047

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بازار طلا و ارز سکه و طلا بازار جهانی طلا افزایش قیمت کاهش قیمت ها دلار ارز ارز تک نرخی بازار تهران صرافی هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۷۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط قیمت طلا / آخرین قیمت‌ها از بازار طلا ۶ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امروز (دوشنبه ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳) تا لحظه تنظیم این خبر، نیم سکه بهار آزادی و ربع سکه بهار آزادی هرکدام ۱۰۰ تومان و هرگرم طلا ۱۸ عیار با ۲۱ هزار و ۹۰۰ تومان کاهش یافت.

اقتصادآنلاین در گزارشی نوشت: تمام طرح بهار آزادی ۳۶ میلیون و ۲۰ هزار تومان و همچنین قیمت نیم سکه ۲۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و ربع سکه ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. هرگرم طلای ۱۸ عیار ۳ میلیون و ۲۵۳ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد.

قیمت سکه پارسیان در جدول زیر اعلام شده است.

عیار طلا چیست؟

عیار واحد اندازه‌گیری خلوص آلیاژهای طلا و دیگر فلزات گران‌بها است. هر چند که برای سایر مواد هم به کار می‌رود. عیار طلا معمولاً از واحد کامل ۲۴ بیان می‌شود. برای مثال طلای ۲۴ عیار طلای خالص با حداقل ۹۹٬۹ درصد طلا، و طلای ۱۸ عیار از ۷۵ درصد طلا و ۲۵ درصد فلز دیگر تشکیل شده‌است.

در ایران معمولاً از عیار ۱۸ استفاده می‌شود و عیارهای ۲۰ و ۲۲ هم به رسمیت شناخته می‌شوند اما تولید طلا با عیار پایین‌تر از ۱۸ فقط برای صادرات مجاز است و عرضه آن در بازار داخل ممنوع است. عیار سکه‌ها معمولاً بالاتر از عیار جواهرات است و گاهی از طلای خالص هم در سکه‌زنی استفاده می‌شود. در ایران تمام انواع سکه‌های بهار آزادی با عیار ۲۱٫۶ (۹۰٪) ضرب می‌شوند.

اونس طلا چیست؟

اونس، واحد اندازه‌گیری وزن است که برای فلزات گرانبها و نیز برای سایر اجسام به کار می‌رود و آن را با نماد oz1 نشان می‌دهند. اونس معمولی در اوزان بین الملی برابر است با یک شانزدهم پوند یا ۴۰۰ ارزن که در سیستم متریک مساوی می‌شود با ۲۸.۳۴۹۵۲۳۳۶۰۵ گرم. اونس در آمریکا بسیار رایج است به گونه‌ای که خرید و فروش طلا بین مردم معمولی جامعه براساس واحد وزن اونس صورت می‌گیرد. واحد اونس برای فلزات گران قیمتی مانند طلا ، نقره، پلاتین، رودیم و پالادیم نیز استفاده می‌شود. واحد اونس که برای طلا در معاملات استفاده می‌شود؛ معادل ۳۱.۹۲۹۶ گرم است.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888155

دیگر خبرها

  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۳/ طلا به مرز حساس قیمتی رسید
  • طلای جهانی سر خم کرد
  • ثبات نسبی بازار طلا در روز رشد بهای طلای جهانی
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۳/ طلا دوباره کانال عوض کرد
  • کاهش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت سکه در روز رشد بهای طلای جهانی
  • قیمت طلا سقوط کرد/ آخرین قیمت ها در بازار طلا و سکه
  • قیمت طلا یک کانال سقوط کرد | آخرین قیمت ها در بازار طلا و سکه
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۳/ طلا یک کانال سقوط کرد
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۷ فروردین ماه
  • سقوط قیمت طلا / آخرین قیمت‌ها از بازار طلا ۶ فروردین ۱۴۰۳