Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک قاری پیشکسوت با بیان اینکه عتبات مقدسه ظرفیت مناسب برای گسترش مفاهیم قرآنی است، گفت: آستان قدس رضوی پرچمدار فعالیت های قرآنی عتبات مقدسه است.

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی جاویدی، قاری پیشکسوت قرآن درباره طرح من قران را دوست دارم که به  صورت مشترک بین عتبات مقدسه و با محوریت آستان قدس رضوی طراحی شده است به خبرنگار ما گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا اجرا شدن اینگونه طرح ها به طور کلی خیلی خوب است اما باید به این امر  توجه شود که برگزاری طرح های قرانی به صورت مجازی در سراسر کشور یک فرصت مناسب برای ارائه خدمات در عرصه قرآن است که با بهره گیری از ظرفیت اساتید مرتبط با رشته های در نظر گرفته از این فرصت به نحو احسن استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قاری پیشکسوت با بیان اینکه سعادت دنیا و آخرت  در پرتو قرآن کسب می شود، گفت: انجام فعالیت‌های قرآنی به صورت صحیح  و کار شناسی شده موجب جاری شدن برکت قرآن می‌شود و در پناه آن زمینه عمل به دستورات این کتاب آسمانی نیز در جامعه فراهم می شود.

وی در رابطه با طرح های قرآنی عتبات مقدسه ابراز کرد: گسترش فرهنگ قرآن رسالت اصلی عتبات مقدسه است چرا که هدف تمام انبیای الهی از برگزیده شدن دعوت به سوی حق بود و امام رضا(ع) و خواهر گرامیش حصرت معصومه(س) و سایر امامزادگان در راه اهداف قرآنی جان عزیزشان را از دست دادند بنابراین مهمترین وظیفه این آستان های مقدس در سراسر دنیا این است که قرآن را ترویج دهند.

جاویدی آستان قدس رضوی را تجلی گاه مفاهیم قرآن کریم دانست و افزود: امام هشتم(ع) به عنوان عالم آل محمد(ص) و مشهد مقدس به عنوان پایتخت معنوی  جهان اسلام در دنیا مطرح است لذا دست اندرکاران برنامه های قرآنی می توانند در سایه  این مجموعه نورانی طرح هایی همانند طرح من قرآن را دوست دارم با هماهنگی با سایر عتبات پیش ببرند.

وی خاطرنشان کرد: در پرتو این طرح قرآنی می توان  با بهره گیری از تجربیات و ظرفیت اساتید و قاریان شهر مشهد که بیشترین اساتید و قراء  از حیث قراء و جلسات قرآنی در جهان اسلام را دارد نتایج خوبی را کسب کرد و آستان قدس رضوی با توجه به سابقه دیرینه ای که  در مباحث قرآنی دارد می تواند با برنامه ریزی دقیق  به عنوان علم دار و  پرچمدار  این طرح جامع اهداف قرآنی را دنبال کند و هادی سایر مراکز قرآنی و عتبات مقدسه باشد.

این استاد قرآن در ادامه گفت: محتوی آموزش قرآن باید آسان باشد یعنی خیلی خسته کنند و دچار مشکلات و مسائل فنی تخصصی نباشد تا اجرا کننده طرح بتواند به راحتی موضوع آموزش  روخوانی و روانخوانی را دنبال کنند.

جاویدی گفت: مردم با توجه به علاقه و احترامی که به حضرات معصومین(ع) دارند قطعا قرآن را بهتر قبول می کنند و نسبت به تلاوت و مفاهیم قرآن که توسط عتبات مقدسه ارائه می شود بیشتر اقبال نشان می دهند بنابراین طرح هایی که از سوی مراکز قرآنی به ویژه  از سوی حرم های حضرات معصومین(ع) برنامه ریزی می شود یک ظرفیت بزرگی است.

وی با اشاره به اینکه بحث آموزش قرآن اگر ار ناحیه عتبات مقدسه  دنبال شود قطعا نتبجه خوبی به دنبال خواهد داشت، افزود: مهمترین مسئله ای که در آموزش قران به آن توجه داشت این است که  سه ضلع  مثلث آموزش یعنی معلم، محتوی و مخاطب مد نطر گرفته شود و جایگاه اساتید قرآن از لحاظ زمانی که برای آموزش می گذارند و حرمت اساتید از جهت  زحماتی که متحمل می شوند  حفط شود.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آستان قدس رضوی فعالیتهای قرآنی عتبات عالیات آستان قدس رضوی عتبات مقدسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۷۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریبف حسین رنجبر گلشواری افزود: طرح ملی «مسطورا» به منظور ترویج فرهنگ حفظ قرآن کریم در بین جامعه، دانش‌آموزان و فرهنگیان این شهرستان با بالاترین آمار شرکت کننده در سطح ۲۳ منطقه آموزش و پرورش استان هرمزگان در حال برگزاری است که اداره آموزش و پرورش قشم با استقبال خوب نوجوان و نوجوانان در جایگاه نخست بیشترین شرکت کننده در این طرح قرار گرفته است.
 
وی ادامه داد: در اجرا و برگزاری طرح زندگی با آیه‌ها در بین دانش آموزان بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس تلاش بر این است که از مفاهیم و مضامین قرآنی بیشترین بهره‌برداری به عمل آید و نسل جوان و نوجوان بتوانند آیات قرآن را به مرور فرا گرفته و با مفاهیم آن آشنا شوند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم با اشاره به اینکه قرآن کریم به عنوان کتاب انسان‌ساز و حیات‌بخش جامعه اسلامی می‌تواند بهترین و شایسته‌ترین مجموعه تربیتی و منش صحیح رفتاری در جامعه باشد، گفت: این کتاب آسمانی کار آمدترین آموزه‌ای است که جامعه بشری محتاج آن است و به یقین سلامت، رستگاری و فلاح جامعه نیز نشات گرفته از همین کتاب قابل ستایش، درخور تحسین و برتر است.
 
رنجبر گلشواری اظهار کرد: در سال جاری با برنامه ریزی های صورت گرفته توسعه آموزش های قرآنی در مدارس این شهرستان مرزی از برنامه های محوری آموزش و پرورش است که با به بار نشستن این برنامه ها در آینده نزدیک تاثیرات عملی آموزه های قرآنی را در این جزیره مشاهده خواهیم کرد.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ماست
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود
  • خراسان رضوی میزبان بزرگترین رویداد قرآنی است
  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد
  • اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت آستان قدس رضوی در مالزی
  • کاهش آسیب‌ های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی