Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، عربستان در روزهای آینده مرزهای خود را برای تشرف زوار خارجی به خانه خدا و انجام مناسک عمره مفرده باز می‌کند. با این وجود به دلیل نبود روابط سیاسی با عربستان و محقق نشدن همه شروط ایران برای اعزام زائر به سرزمین وحی، وضعیت اعزام ایرانیان به عربستان مشخص نیست.

ارسال پیام به سپرده‌گذاران عمره به معنای برقراری سفر عمره نیست

بر همین اساس، علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت در گفت‌وگویی رادیویی با اشاره به وضعیت عمره مفرده ایرانیان اظهار داشت: حدود ۶ میلیون نفر در انتظار برقراری عمره مفرده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته برای افرادی که در سال‌های گذشته به منظور تشرف به عمره مفرده سپرده‌گذاری کرده بودند، همزمان با برخی ایام مناسبتی، پیامی ارسال می‌شود و آرزوی برقراری سفر می‌شود که این پیام‌ها به معنای ازسرگیری سفر نیست.

برای برقراری عمره همه شروط ایران باید پذیرفته شود

وی با بیان اینکه شروط ایران برای اعزام زائر به عمره مفرده حفظ و تضمین سلامت، امنیت، عزت و کرامت زائران است، افزود: اینکه خواست عمومی مردم باز شدن مسیر عمره مفرده و زیارت خانه خدا در طول سال است، ما تردیدی نداریم. اما برای برقراری سفر عمره مفرده  باید این شروط رعایت شود. همچنین اگر قرار است زوار ایرانی به عربستان اعزام شوند و در مناسک عمره مفرده حضور یابند، باید کنسولگری ایران در عربستان برای دفاع از حقوق شهروندی ایرانیان در این کشور فعال و مستقر شود. به همین دلیل تا تعیین تکلیفی در باره راه‌اندازی کنسولگری یا دفتر حافظ منافع انجام نگیرد، اعزامی هم برای عمره نخواهیم داشت.

آخرین وضعیت عتبات از زبان رئیس سازمان حج و زیارت

یکی دیگر از موضوعات مهم در موضوع حج و زیارت، سفر به عتبات است که در ایام کرونا

منبع: فارس

کلیدواژه: علیرضا رشیدیان عتبات عمره رئیس سازمان حج و زیارت عراق عربستان عمره مفرده شروط ایران حج و زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۷۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: عامل اصلی ثبات در منطقه، برقراری آتش‌بس پایدار است

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک خود در نیویورک، با مائورو وییرا وزیر امور خارجه جمهوری فدراتیو برزیل دیدار و در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی و روابط دوجانبه بین دو کشور گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار که در نیویورک و در محل سازمان ملل متحد برگزار شد، با تشریح پاسخ مقتدرانه اخیر نیروهای مسلح کشورمان علیه رژیم صهیونیستی اظهار داشت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.

رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان همچنین ضمن هشدار نسبت به هرگونه ماجراجویی توسط رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم صهیونیستی پاسخ خواهد داد.

امیرعبداللهیان از نقش برزیل در راستای کمک به توقف نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه قدردانی کرد و تاکید نمود: عامل اصلی ثبات و امنیت در منطقه، توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری و برقراری آتش‌بس پایدار است.

وزیر امور خارجه کشورمان تداوم حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی و عدم اراده این کشور برای پایان جنگ در کنار جنگ طلبی نتانیاهو را دلیل اصلی ادامه نسل‌کُشی علیه فلسطینیان دانست و بر لزوم تداوم تلاش جامعه جهانی بویژه کشورهای اسلامی برای پایان نسل‌کُشی تاکید نمود.

رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان همچنین بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای روابط در تمامی سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین سفر متقابل مقامات دو کشور تاکید کرد.

مائورو وییرا، وزیر امور خارجه جمهوری فدراتیو برزیل، در این این دیدار ضمن تاکید بر مخاطرات ناشی از گسترش دامنه تنش‌ها در منطقه، اظهار داشت: برزیل خواستار تنش زدایی در منطقه است و تمام تلاش خود را برای کمک به برقراری صلح و امنیت در منطقه به کار می‌گیرد.

وی در ادامه بر اهمیت گسترش روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تاکید داشت.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: عامل اصلی ثبات در منطقه، برقراری آتش‌بس پایدار است
  • عامل اصلی ثبات در منطقه، برقراری آتش‌بس پایدار است
  • اعتبار ویزای عمره برای زائران خارجی سه ماه است
  • به عصر «پساوعده صادق» خوش آمدید!
  • به عصر «پساوعده صادق» خوش آمدید
  • ٨ اردیبهشت، موعد اعزام زائران کرماني به حج عمره
  • زائران کرمانی ۸ اردیبهشت به حج عمره اعزام می‌شوند
  • انسداد ارتباط بیش از۴۵ محور روستایی و ۱۲ جاده فرعی جنوب سیستان وبلوچستان
  • آمادگی نیروهای مسلح برای برقراری امنیت در مرزهای ایران
  • ارتباط بیش از ۴۵ محور روستایی و ۱۲ جاده فرعی مسدود شده است