Web Analytics Made Easy - Statcounter

مواد لازم و آموزش مرحله‌به‌مرحله‌ طرز تهیه‌ بستنی سنتی زعفرانی و سالم در منزل به همراه نکات مهم برای آماده‌سازی آن‌ در این مطلب آموزش داده‌شده است.

به گزارش ایمنا، بستنی سنتی یکی از دسرهای پرطرفدار قدیمی و مقوی است که طعم بسیار خوبی دارد. باوجود بازار رنگارنگ بستنی‌ها و دسرهای امروزی بستنی سنتی هنوز هم محبوبیت خود را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فواید بستنی آن‌قدر زیاد است که می‌تواند به یک میان وعده ثابت تبدیل شود و با تهیه آن در خانه از سالم بودن آن‌هم مطمئن شد.

مواد لازم برای تهیه بستنی سنتی زعفرانی برای ۶ نفر

شیر پرچرب

۴ پیمانه

شکر

۲ پیمانه

ثعلب

۲ قاشق چای‌خوری

گلاب

نصف پیمانه

خامه

۱۰۰ گرم

خلال پسته و زعفران دم‌کرده

به مقدار لازم

طرز تهیه بستنی سنتی زعفرانی مرحله اول

ابتدا خامه راکمی با چنگال بزنید سپس کف یک سینی لبه‌دار پلاستیک فریزر پهن کنید و خامه را کف آن پهن کنید به‌طوری‌که ضخامت نازکی داشته باشد. سینی را در فریزر قرار دهید و بگذارید تا خامه یخ بزند.

مرحله دوم

در این فاصله شیر را داخل یک قابلمه بریزید و روی شعله گاز قرار دهید تا به جوش بیاید. بعدازآن حرارت را کم کنید و زعفران دم‌کرده و گلاب را به شیر اضافه کنید. دقت کنید که رنگ بستنی پس از بسته شدن کمی روشن‌تر می‌شود پس با توجه به رنگی که دوست دارید بستنی داشته باشد مقدار زعفران را اضافه کنید.

مرحله سوم

در یک ظرف ثعلب و شکر را باهم خوب مخلوط‌کنید و آن را قاشق قاشق به مخلوط شیر و زعفران و گلاب اضافه کرده و خوب هم بزنید تا شکر و ثعلب در شیر حل شوند و مخلوط غلیظ شود. شکر و ثعلب حتماً باید کم‌کم به شیر اضافه شوند تا مخلوط بستنی یکدست شود.

مرحله چهارم

قابلمه را از روی حرارت بردارید و مخلوط بستنی را در یک‌کاسه بریزید و کاسه را روی یخ بگذارید تا خنک شود. بستنی را با همزن بزنید تا خودش را بگیرد و کمی کش‌دار شود.

مرحله پنجم

بعدازاینکه مواد بستنی کمی خنک شد روی ظرف مواد را بپوشانید و آن را داخل فریزر قرار دهید تا منجمد شود. بعد از نیم ساعت بستنی را از فریزر خارج کرده و دوباره آن را هم بزنید تا کش‌دار شود و مجدد بستنی را داخل فریزر قرار دهید. این کار را ۵ بار انجام دهید تا بستنی به‌خوبی کش بیاید.

مرحله ششم

در این مرحله باید خامه‌های یخ‌زده را خردکرده و همراه با پسته به بستنی اضافه کنید. پس‌ازآن بستنی را حداقل به مدت پنج ساعت داخل فریزر بگذارید تا بستنی سنتی آماده شود.

نکات کلیدی برای تهیه بستنی سنتی خانگی ثعلب را باید از لوازم قنادی یا عطاری تهیه کنید. دقت کنید که اگر کیفیت ثعلب خوب نباشد بستنی دچار یخ‌زدگی شده و کش‌دار نمی‌شود. علت کش‌دار شدن بستنی ثعلب است پس هرچقدر میزان آن بیشتر باشد بستنی کش‌دار تر می‌شود ولی دقت کنید که بیش‌ازحد نباید از آن استفاده شود. اضافه کردن شکر زیاد باعث نبستن بستنی می‌شود. بهتر است از خامه ۳۵ درصد به بالا برای تهیه بستنی سنتی استفاده شود تا تیکه‌های خامه درون بستنی یخ نزند. اگر بخواهید بستنی را در دستگاه بستنی‌ساز درست کنید حتماً باید اول آن را در فریزر قرار دهید تاکمی خودش را بگیرد و بعد آن را در دستگاه ریخته و بگذارید به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه هم بخورد تا بستنی بسته شود. در صورت تمایل می‌توانید روی بستنی سنتی شیره آلبالو یا آب‌لیمو بریزید و سرو کنید. شیر را حتماً قبل از تهیه بستنی باید بجوشانید.

خواص و فواید شگفت‌انگیز بستنی

فواید بستنی بیشتر از چیزی است که شاید ما فکر کنیم اما باید در نظر داشت که در صورت مصرف درست و به‌اندازه می‌شود از فواید آن بهره‌مند شد. ماده اصلی بستنی شیر و خامه است که دارای کلسیم، فسفر، ویتامین A و ویتامین D هستند و این مواد مغذی برای بدن بسیار مفید هستند. برخی از فواید بستنی به شرح زیر است:

کاهش وزن

ازآنجاکه کلسیم بدن را قوی نگه‌داشته و باعث بهبود سوخت‌وساز می‌شود، بستنی می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

تقویت استخوان‌ها

کلسیم برای دندان و رشد و استحکام استخوان‌ها نیز ضروری است و بستنی با داشتن کلسیم هم از دندان‌ها حفاظت می‌کند و هم می‌تواند باعث جلوگیری از پوکی استخوان شود.

تقویت عملکرد مغز

بستنی باعث بالا رفتن سطح دوپامین در بدن می‌شود که برای تقویت عملکرد مغز مفید است.

افزایش انرژی

بستنی سرشار از چربی، پروتئین، کربوهیدرات و کالری است برای همین با خوردن بستنی انرژی ازدست‌رفته خود را به دست خواهید آورد.

تقویت سیستم ایمنی

شاید تصورش را هم نکنید ولی بستنی برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است چون نوعی فرآورده لبنی تخمیرشده است. این فراورده‌ها به تقویت سیستم تنفسی و گوارشی کمک می‌کنند و هر چه سیستم تنفس و گوارش قوی‌تر باشد باعث بالا رفتن ایمنی بدن می‌شود.

کاهش احتمال ابتلاء به سرطان سینه

در تمامی زنانی که به سرطان سینه مبتلا شده‌اند کمبود کلسیم دیده می‌شود. اگر بدن به‌اندازه کافی کلسیم دریافت کند می‌شود از ابتلاء به این بیماری جلوگیری کرد، ازآنجاکه بستنی از شیر و خامه درست می‌شود سرشار از کلسیم است بنابراین می‌تواند به پیشگیری از ابتلاء به این بیماری کمک کند.

کد خبر 510057

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بستنی بستنی سنتی بستنی سنتی خانگی دسر دسر خانگی دسر مقوی بستنی سالم انواع بستنی طرز تهیه بستنی سنتی بستنی زعفرانی طرز تهیه بستنی سنتی خانگی طرز تهیه بستنی خانگی دسر ایرانی بستنی سنتی ایرانی بستنی ایرانی فواید بستنی خواص بستنی دسر و شیرینی ترکیبات بستنی ثعلب بستني زعفراني شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق فریزر قرار دهید تهیه بستنی سنتی کش دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۸۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهیه کولر برای مدارس شهر بندر امام خمینی (ره)

پیام برزگر مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: پتروشیمی رازی به عنوان یک شرکت مشترک ایرانی و ترکیه‌ای در حوزه مسئولیت اجتماعی اقدام ارزشمندی انجام داده است.

او می‌گوید: آموزش و پرورش زیرساخت فرهنگ، آینده و اقتدار کشور است و توجه به آموزش و پرورش در واقع توجه به آینده کشور است.

رئیس شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی با تقدیر از انجام مسئولیت‌های اجتماعی در حوزه آموزش و پرورش گفت: شرکت‌های پتروشیمی اقدامات خوبی را برای ارتقاء سطح کیفیت آموزش و پرورش و رفاه دانش آموزان در سطح شهرستان بندرماهشهر و بندر امام خمینی (ره) انجام داده اند.

رئیس اداره آموزش و پرورش بندر امام خمینی (ره) در این آیین اظهار کرد: برای نخستین بار است که در بندر امام خمینی (ره) شاهد چنین اقدام ارزشمندی هستیم و ۱۰۸ کولر گازی بطور یک جا توسط شرکت پتروشیمی رازی به مدارس شهر اهدا می‌شود.

محمودی افزود: ۲۱ هزار دانش آموز در بندر امام خمینی (ره) مشغول تحصیل هستند و اهدای کولر اقدام خوبی برای رفاه حال دانش آموزان است.

وی ادامه داد: در سطح شهر بندر امام خمینی (ره) ساخت مدارس، ترمیم و بازسازی و همچنین تجهیز مدارس توسط شرکت‌های پتروشیمی در حال انجام است که نشان از اهتمام ویژه شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی به مقوله آموزش و پرورش و فرهنگ بویژه در بندرامام است و صمیمانه از شرکت‌های پتروشیمی و شورای راهبردی از این بابت تشکر می‌کنم.

امام جمعه بندر امام خمینی (ره) اظهار کرد: یکی از توصیه‌های مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی تقویت امید و ایمان در مردم است که مصدایق آن همین اقدامات شرکت‌های پتروشیمی در حوزه مسئولیت اجتماعی است.

حجت الاسلام عبادی افزود: از مسئولان پتروشیمی رازی و شورای راهبردی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بابت نگاه و توجه به مسئولیت‌های اجتماعی قدردانی می‌کنم.

وی گفت: عزم جدی شورای راهبردی و مدیریت انقلابی آن برای خدمت به مردم است و امیدوارم عقب ماندگی‌هایی که در سالیان گذشته وجود داشته، با عزم شورای راهبردی و شرکت‌های پتروشیمی جبران شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • برای خرید مسکن باید این 10 نکته را بدانید+ نکات کلیدی در تنظیم مبایعه‌ نامه
  • ریواس کجا می‌روید؟ چند است؟ فواید ریواس چیست و چطور باید آن‎را خورد؟
  • تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت
  • رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور
  • نکات مهم درباره گزینش استخدام معلمان
  • نکات مهم گزینش برای پذیرفته‌شدگان آزمون استخدام آموزگار
  • توسعه باید با دانش سنتی و بومی هر منطقه همراه شود
  • آموزش، مهمترین بستر در حفظ محیط زیست است
  • تهیه کولر برای مدارس شهر بندر امام خمینی (ره)
  • به این دلایل به کودکتان زیاد بستنی ندهید