Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-19@18:39:47 GMT

کشف گنج تاریخی در ابهر + عکس

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۸۰۹۸

کشف گنج تاریخی در ابهر + عکس

حسینعلی فضلی اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان به‌ محض اطلاع از خبر مربوط به‌ خریدوفروش اشیای عتیقه توسط فردی سودجو در منزل، با شناسایی قاچاقچی اموال تاریخی و گنج و هماهنگی مراجع قضایی و انتظامی، در عملیاتی یک متهم  را دستگیر و سه شی‌ء شامل دو مجسمه و یک بشقاب را کشف و ضبط کردند.

به گزارش رکنا، فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، ادامه داد: بعد از کارشناسی‌های فنی از سوی کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی این استان، اصالت اشیای مکشوفه تخمین زده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: حراست و صیانت از میراث‌فرهنگی و آثار و ابنیه تاریخی، مستلزم مشارکت‌ اجتماعی و همراهی و همکاری مستمر عموم مردم است و به همین منظور تلاش می‌شود با آگاهی‌ بخشی بیشتر، از ظرفیت‌های اجتماعی برای صیانت از آثار تاریخی استفاده شود.

فضلی گفت: بر اساس موادی از فصل نهم قانون تعزیرات، هرگونه حفاری غیرمجاز و خریدوفروش اشیاء و اموال فرهنگی تاریخی جرم محسوب شده و ضمن ضبط اشیا و اموال مرتبط، مجازات حبس و جریمه نقدی در پی دارد.

وی ادامه داد: مأموران اداره نیروی انتظامی شهرستان سلطانیه، حین بازرسی از یک خودرو مشکوک موفق به کشف و ضبط دو دستگاه و دستگیری یک متهم شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان اضافه کرد: متهم به دستور مقام قضایی پس از تنظیم صورت‌جلسه برای تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی شهرستان زنجان ارجاع داده شد.

فضلی افزود: مراتب عیناً به واحد حقوقی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان برای طرح دعوی علیه مشارالیه به اتهام حمل غیرمجاز دستگاه فلزیاب و حفاری ارسال و پرونده در حال پیگیری است.

وی تأکید کرد: مجازات استفاده از دستگاه فلزیاب برای حفاری‌های غیرمجاز علاوه بر ضبط و توقیف برابر ماده 562 قانون مجازات اسلامی به 6 ماه تا یک سال حبس است.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا گنج اخبار حوادث گنج کشف گنج گنج یاب سهام عدالت قیمت خودرو کرونا سحر قریشی ریحانه پارسا جنجال های سحر قریشی حواشی سحر قریشی قیمت روناک یونسی کشف حجاب قتل مهدی قائدی و همسرش اداره کل میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۸۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف سه دستگاه فلزیاب در کبودراهنگ و اسدآباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: برابر گزارش دریافتی از نیرو‌های انتظامی کبودراهنگ به اداره میراث‌فرهنگی این شهرستان، مبنی بر کشف و ضبط ۲ دستگاه فلزیاب و ادوات آن از یک خودرو شخصی در یکی از مسیر‌های ارتباطی کبودراهنگ، بررسی و تحقیقات در دستور کار نیرو‌های یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی این شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ خدامرادی تأکید کرد: در این زمینه پنج نفر با هویت معلوم دستگیر و به همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

او افزود: در شهرستان اسدآباد نیز با کمک نیروی انتظامی منطقه و با مشکوک شدن به یک وسیله نقلیه در مسیر‌های ارتباطی این شهرستان، یک دستگاه فلزیاب به همراه ادوات حفاری از سه سرنشین این خودرو کشف و ضبط شد.

سرهنگ خدامرادی گفت: متهمان به همراه ادوات حفاری کشف شده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان تصریح کرد: خرید، فروش، نگهداری و استفاده از دستگاه‌های فلزیاب منوط به اخذ مجوز از اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان است در غیر این صورت با متخلفان طبق قانون برخورد می‌شود.

دیگر خبرها

  • تداوم خدمات‌رسانی به گردشگران در جاذبه‌های تاریخی و پایانه‌های مسافرتی استان اصفهان
  • کشف سه دستگاه فلزیاب در کبودراهنگ و اسدآباد
  • کاوش و سامان‌دهی قلعه تپه تاریخی ابهر
  • جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • بازدید از آثار تاریخی زنجان به مناسبت روز جهانی بناها رایگان است
  • بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، امروز رایگان است
  • بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، پنجشنبه رایگان است
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است
  • شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌فرهنگی قم