Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@11:53:44 GMT

رشد ۸۰ درصدی بستری بیماران کرونایی در گلستان

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۸۱۸۴

رشد ۸۰ درصدی بستری بیماران کرونایی در گلستان

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان، عبدالرضا فاضل اظهار داشت: تعداد بیماران کرونایی امروز استان هزار و ۶۵۲ نفر است که این آمار ۲ هفته گذشته ۹۱۹ نفر بود.

به گفته وی ۱۷۳ بیماری در آی‌سی‌یو بستری بوده و حال ۵۶ بیمار وخیم است.

وی با بیان این که روزانه حدود هزار بیمار کرونایی به صورت سرپایی با دریافت آمپول، سرم و قرص‌های مربوطه، ویزیت و دوران نقاهت را در منزل سپری می‌کنند گفت که با توجه به آمار بستری در بیمارستان و تعداد افرادی که با دریافت دارو به منزل می‌روند، حدود ۳ هزار و ۵۰۰ گلستانی در حال حاضر مبتلا به کرونا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاضل اضافه کرد: میزان بستری روزانه بیماران کرونایی در استان به طور متوسط ۳۰۰ نفر است.

وی با تاسف از عادی‌انگاری مردم گلستان در رعایت‌ شیوه‌نامه‌های بهداشتی گفت که این‌ مساله باعث شده تا تعداد بیماران کرونایی بستری از ظرفیت تخت‌های در نظر گرفته شده بیشتر شود.

به گفته فاضل از ۲ هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی زیر نظر این دانشگاه، هزار و ۵۰۰ تخت برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: مجموع تخت‌های بیمارستانی دانشگاه و بخش تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و خصوصی گلستان حدود سه هزار و ۵۰۰ تخت است.

هادی حق شناس استاندار گلستان روز شنبه با اشاره به این که شیب ابتلا به کرونا در این استان کمی کُند شده تاکید کرد که تعداد بستری‌های مبتلا به این ویروس در گلستان صعودی است.

وی به تلاش برای رفع کمبودهای بهداشتی و درمانی گلستان اشاره کرد و گفت: طی روزهای اخیر ۱۹ دستگاه ونتیلاتور، ۲ دستگاه اکسیژن‌ساز، یک تانکر اکسیژن، ۳۲ دستگاه مانیتور قلب و برخی تجهیزات دیگر وارد استان شد.

همچنین محمدجواد کبیر قائم مقام و مشاور عالی رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: با توجه به شیوع شدید پیک پنجم ویروس کرونا در استان، سرعت تزریق واکسن به گروه‌های هدف افزایش یافته و به روزانه ۱۲ هزار نفر مورد تزریق رسید.

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا گلستان محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا گلستان کرونا ویروس کرونا گلستان محدودیت های کرونا بیماران کرونایی هزار و ۵۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۸۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 

به گزارش خبرنگار مهر، جواد واعظ شامگاه دوشنبه در حاشیه اکران فیلم آسمان غرب به‌عنوان اولین اکران آزمایشی سینما دانش قوچان اظهار کرد: سینما دانش قوچان که متعلق به اداره آموزش‌وپرورش این شهر است از دهه ۶۰ تأسیس شد و به علت برخی مشکلات در دهه ۷۰ تعطیل شد.

سرپرست آموزش‌وپرورش قوچان با اشاره به اینکه این سینما با مشارکت بخش خصوصی در دهه ۹۰ آغاز به کار مجدد کرد اما شیوع ویروس کرونا دوباره این سینما را به تعطیلی کشاند، تصریح کرد: متأسفانه وجود برخی مشکلات پس از کرونا و نبود همتی در جهت بازگشایی مجدد این سینما به سمتی کشاند تا بیش‌ازپیش مستهلک‌شده و منابع مالی و بیت‌المال هدر رود.

وی با تأکید بر اینکه نیاز شهروندان به این مکان تفریحی فرهنگی به‌ویژه قشر نوجوان و جوان اهمیت راه‌اندازی این مجموعه را با قید فوریت دوچندان کرد، افزود: در این راستا برای مدت آزمایشی یک‌ماهه تفاهم‌نامه‌ای با ستاد اکران‌های مردمی عمار بسته شد تا بتوان بر اساس حضور مردم در این بازه زمانی به سمت جذب اعتبار از طریق خیرین و نهادهای مرتبط برویم و سینمایی درخور شأن آماده‌سازی کنیم.

واعظ بابیان اینکه بهسازی و تعمیر سینما برای صندلی، پرده، صوت و … حدود ۴.۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، ادامه داد: امشب اکران آزمایشی فیلم آسمان غرب به‌عنوان اولین اکران برای بسیج دانشجویی برگزار و در روزهای آتی نیز برای دیگر اقشار جامعه اکران خواهد شد.

کد خبر 6085971

دیگر خبرها

  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • تأثیر عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان