Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: بر اساس اعلام نتایج آزمون مرحله دوم المپیاد های علمی 1400 توسط سازمان ملی استعداد های درخشان، در مجموع تعداد ۴۵۴ نفر پسر و ۲۰۶ نفر دختر در المپیادهای توانسته‌اند رتبه کسب کنند.

وی افزود: در این مرحله پنج نفر از دانش‌آموزان استان موفق شدند به مرحله نهایی المپیادهای علمی راه یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان خاطرنشان کرد: در این مرحله سید سروش حسینی دانش‌آموز دبیرستان نمونه دولتی زانست بانه در رشته اقتصاد و مدیریت، مائده میرزا پور دانش‌آموز دبیرستان نمونه دولتی کوثر شهرستان بیجار، شهروز احمدی دانش‌آموز دبیرستان تیزهوشان شهید بهشتی ناحیه دو سنندج و سارا بهرامی دانش‌آموز دبیرستان تیزهوشان فرزانگان ناحیه دو سنندج در رشته جغرافیا و اسماء مشیرپناهی دانش‌آموز دبیرستان نمونه دولتی پروین اعتصامی شهرستان دهگلان در رشته زمین شناسی موفق شدند به مرحله نهایی المپیادهای راه یابند. 

وی تصریح کرد: المپیادهای علمی دانش‌آموزی در رشته‌های نجوم و اختر فیزیک، کامپیوتر، فیزیک، علوم زمین، شیمی، سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، زیست شناسی، ریاضی، جغرافیا، تفکر و کارآفرینی، اقتصاد و مدیریت و ادبی برگزار می‌شود.

 گفتنی است؛ آزمون‌های المپیادهای علمی ۱۴۰۰در دو مرحله،که مرحله اول آن در تاریخ 15 تا 20 اسفند 1399 و مرحله دوم نیز در تاریخ   ۲۴اردیبهشت ۱۴۰۰تا  ۲۵خرداد ۱۴۰۰برگزار شد.

در المپیاد های علمی سال گذشته 3 نفر از دانش‌آموزان استان در رشته‌های علوم زمین، سلول‌های بنیادی و جغرافیا به مرحله کشوری راه یافتند که حاصل آن کسب یک مدال طلا و دو مدال برنز بود.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان مهدی نامدار راه یابی دانش آموزان مرحله نهایی المپیاد های علمی دانش آموز دبیرستان المپیادهای علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۸۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سعید غفاریان، از برگزاری مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم دانش‌آموزی خبر داد و گفت: این مسابقات ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه جاری با حضور دانش‌آموزان برگزیده مرحله ناحیه‌ای در مجتمع فرهنگیان یزد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۶۵۰ نفر از دانش‌آموزان توانستند به این مرحله راه یابند، که دانش‌آموزان پسر در ۱۱ رشته و دختر در ۱۰ رشته طی دو روز به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت اظهار کرد: مسابقات امسال متفاوت از گذشته برگزار می‌شود به نحوی که مرحله غیر حضوری حذف و متسابقان در مرحله حضوری به رقابت می‌پردازند.

غفاریان با اشاره به اینکه مسابقات از حالت پایه‌ای خارج و در مقاطع تحصیلی برگزار می‌شود افزود: در مسابقات گذشته پس از برگزاری مسابقات، مراسم اختتامیه در همان روز برگزار و برترین‌ها تجلیل می‌شدند، اما امسال بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، مراسم واحد برای اختتامیه خواهیم داشت که با حضور مسئولان استان از برگزیدگان و راه یافتگان به مرحله کشوری تجلیل خواهد شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن فرهنگیان گفت: این مسابقات نیز ۱۳ اردیبهشت‌ماه برگزار و ۴۰ نفر از فرهنگیان که توانستند در مرحله غیر حضوری رتبه برتر را کسب کنند، در پنج رشته در مرحله حضوری به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

دیگر خبرها

  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • کسب مدال طلای المپیاد کشوری ریاضی توسط دانش‌آموز بابلی
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • تصاویری از مراسم گرامیداشت شهدای دانش آموز در دبیرستان ایرانشهر گرگان