Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت‌الاسلام محمد رضایی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس در نشست خبری ضمن تبریک سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، گفت: هر انقلابی هر چند که منجر به تحول در جامعه شود وقتی که محقق می‌شود باید زیرساخت‌هایی برای ماندگاری در ابعاد گوناگون و مراحل مختلف و با اولویت بندی ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: اولویت تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به عنوان یک نهاد فرهنگی از دیدگاه امام (ره) در رأس تشکیل مؤسسات و سازمان‌های تبلیغات بود که تاسیس شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس تصریح کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بر اساس یک نیاز واقعی که عملا در سطح جامعه دیده شد، تشکیل شد و در زمان جنگ تحمیلی نقش این شورا هم در خصوص بسیج مردمی و هم پشتیبانی از جبهه‌ها و بحرانی که گروهک‌ها اعم از کومله‌ها، مجاهدین خلق و دمکرات در ابتدای انقلاب ایجاد کرده بودند که در تبیین نگاه خطرناک این گروهک‌ها و اطلاع رسانی خطرات این جریان‌ها علیه نظام تاثیرگذار بود و خیلی زود هم مردم متوجه شدند.

رضایی ادامه داد: پس از تثبیت انقلاب، یکسری شعار‌هایی دادیم که شعار‌های محوری بود و باید نسبت به این شعار‌ها برنامه ریزی و برای تحقق آن‌ها کار می‌شد.

او با اشاره به اینکه انقلاب‌هایی که یک دستگاه فرهنگی مردمی در آن‌ها ایجاد نشد، ماهیتشان از دست رفت، افزود: شورای هماهنگی برای حفظ شعائر دینی، مذهبی و انقلابی تاسیس شد و این ماموریت را به خوبی به انجام رساند و اگر جایی انحراف در جامعه دیده شد، به حکم قانون ورود کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه هزاران روزنه تبلیغاتی و جریان‌های تبلیغاتی در دنیا وجود دارد که کمترین آن رادیو و تلویزیون است، اضافه کرد: به بخشی از این‌ها توانسته‌ایم دسترسی پیدا کنیم، اما معلوم نیست که در آینده چه اتفاقی در فضای مجازی می‌افتد.

رضایی با تاکید بر اینکه اوصاف فوق تشکیل نهادی مانند شورای هماهنگی را ضروری کرده بود، اظهار کرد: ماموریت شورای هماهنگی تبلیغات هم اعلام موضع نظام جمهوری اسلامی در برابر جریان‌های خارجی و هم موضع مردم در برابر جریان‌های داخلی و خارجی است.

او، ماموریت دوم شورای هماهنگی را یک نهاد هماهنگ کننده بین نهاد‌های ستادی، تبلیغی و سیاسی عنوان کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس گفت: شورای تبلیغات اسلامی به حکم قانون، ٢١ عضو دارد که موظف به همکاری هستند که در استان‌ها شامل؛ استانداری، دانشگاه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، جهاد کشاورزی، بسیج مستضعفین، ارتش، نیروی انتظامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، ورزش و جوانان، کمیته امداد، ستاد‌های نماز جمعه، امور زنان و خانواده و  سازمان تبلیغات اسلامی است.

رضایی با طرح سوالی مبنی بر اینکه آیا کار این شورا تنها حفظ شعائر انقلاب است؟ بیان کرد: جواب مثبت است، اما در قطعنامه‌ها و بیانیه‌ها به حکم قانون تذکراتی به دولت‌ها که موجب نارضایتی مردم می‌شود، داده می‌شود.

او با بیان اینکه شورای هماهنگی مسئولیت نگه داشتن برنامه‌های فرهنگی، تبلیغی از آسیب‌ها در مناسبت‌های مختلف را بر عهده دارد، تصریح کرد: به عنوان نمونه برگزاری نماز عید فطر و جشن نیمه شعبان با پراکندگی‌هایی مواجه بود که با هماهنگی این شورا به صورت متمرکز و منسجم‌تر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس جریان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۸۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه ۲۲۰ نفر از نمایندگان در حمایت از راهبرد‌ها و تولیدات قرآنی رسانه ملی

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجتبی یوسفی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 28 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی، بیانیه بیش از 220 نفر از نمایندگان قدردانی و حمایت از راهبردها و تولیدات قرآنی رسانه ملی را قرائت کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

رسانه ملی فراگیرترین و مهمترین رسانه، دانشگاه کشور، نقش بی‌بدیلی در تربیت دینی جامعه و رشد و پویایی اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در ابعاد داخلی و بین‌الملی دارد.

این رسانه در ماه‌های اخیر با توجه به تلاقی ماه مبارک رمضان و ایام نوروز توانست با تولید ویژه برنامه‌های مناسبتی، دینی، قرآنی و رمضانی ضمن ایجاد طراوات معنویت، امید و ایمان در متن و بطن جامعه در پیوند اقشار ملت با آموزه‌های اسلامی خوش بدرخشد.

گواه این درخشش ابراز رضایت رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر امسال از نقش‌آفرینی رسانه ملی در برنامه‌های دینی و شیوع طلاوت قرآن در بین اقشار بود که تولید ویژه برنامه پرمخاطب قرآنی محفل نمود بارز آن بوده است.

در دیگر سو رسانه ملی با ایجاد ظرفیت‌های جدید و تولید برنامه‌های متنوع و متعدد در قالب‌های مختلف ضمن هم‌افزایی سیاسی با سایر ارکان متولی انتخابات زمینه حضور جهادی و حماسه آمیز ملت بزرگ ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری 11 اسفند را فراهم کرد.

برهمین اساس نمخیندگان مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر تداوم راهبرد تحولی سازمان صدا و سیما مراتب قدردانی و حمایت خود را از مدیریت شایسته و تلاش‌های رئیس سازمان صدا و سیما جناب آقای  دکتر پیمان جبلی و همکاران پرتلاش و سختکوش ایشان را در رسانه ملی اعلام می‌دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای حضور مردم در راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه
  • تربیت معلم مهمترین گام در مسیر تقویت تربیت دینی در مدارس است
  • نونهالان از سنین پایین در مسیر تربیت دینی قرار گیرند
  • جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی منتشر شد
  • اعلام زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • تقدیر نمایندگان مجلس از تولیدات قرآنی رسانه ملی
  • هیچ توجیهی برای کوتاه آمدن از حجاب وجود ندارد
  • نمایندگان مجلس از تولیدات قرآنی رسانه ملی تقدیر کردند
  • قدردانی مجلس از تولیدات قرآنی رسانه ملی
  • بیانیه ۲۲۰ نفر از نمایندگان در حمایت از راهبرد‌ها و تولیدات قرآنی رسانه ملی