Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری «اینترفاکس» روسیه امروز (دوشنبه) به نقل از وزارت دفاع این کشور اعلام کرد مسکو گروهی شامل ۸۰۰ نیروی دیگر را برای شرکت در رزمایش در نزدیکی مرز افغانستان اعزام می‌کند و همچنین استفاده از دو برابر سخت‌افزار نسبت به آنچه در ابتدا برنامه‌ریزی شده بود را در نظر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پیش از این دفتر مطبوعاتی منطقه نظامی مرکزی روسیه اعلام کرده بود بیش از ۱۵۰۰ نظامی از روسیه، تاجیکستان و ازبکستان در رزمایش مشترک در منطقه نظامی «حرب میدون» در ۲۰ کیلومتری مرز افغانستان که قرار است بین ۵ تا ۱۰ اوت (۱۴ تا ۱۹ مرداد) برگزار شود، شرکت خواهند کرد. 

روسیه اعلام کرد ۱۸۰۰ سرباز این کشور به جای هزار سربازی که ابتدا برنامه‌ریزی شده بود، در این تمرینات مشارکت خواهند کرد. طبق اعلام روسیه، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نیرو در مجموع در این رزمایش شرکت خواهند داشت. 

به گزارش رویترز، مسکو همچنین از ۴۲۰ واحد سخت‌افزار نظامی برای این تمرین‌ها استفاده خواهد کرد که دو برابر بیشتر از آنچه که در ابتدا برنامه‌ریزی شده بود، است.

پیش از این و همزمان با افزایش همکاری‌های روسیه با متحدانش در آسیای میانه به دنبال آغاز خروج آمریکا از افغانستان در بحبوحه درگیری‌ها با طالبان، مسکو از انتقال جنگنده‌های خود به تاجیکستان خبر داد.

ارتش روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد، جنگنده‌های «سوخو-۲۵» از قرقیزستان به تاجیکستان منتقل شدند تا در رزمایش نظامی در نزدیکی مرز این کشور با افغانستان مشارکت کنند.

بر اساس توافق‌نامه‌ای که در اکتبر ۲۰۱۲ امضا شد، پایگاه نظامی روسیه در تاجیکستان تا سال ۲۰۴۲ باقی خواهد ماند. پیش از این «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه و «شرالی میرزو» وزیر دفاع تاجیکستان در تماسی تلفنی درباره اقدام‌های مشترک برای مقابله با تهدیدهایی که از سوی طالبان در منطقه مرزی تاجیکستان و افغانستان ایجاد شده، صحبت کردند.

بعد از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد. این در حالی است که طی هفته‌های اخیر جنگ در افغانستان شدت گرفته و طالبان موفق شده‌اند بسیاری از مناطق افغانستان را به تصرف خود درآورند. 

ایالات متحده و دیگر کشورهای عضو ناتو در سال ۲۰۰۱ در پاسخ به حملات ۱۱ سپتامبر همان سال در آمریکا، به افغانستان حمله نظامی کردند و از آن زمان، حضور نظامی و اشغالگری آنها در افغانستان ادامه داشته است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: روسیه رزمایش مشترک تاجیکستان ازبکستان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۸۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترور یکی از افراد نزدیک به رئیس طالبان در پاکستان

«محمدعمرجان آخندزاده» عضو اداره نظارت امارت اسلامی، استاد مدرسه جهادی قندهار و از نزدیکان رهبر طالبان در حمله افراد مسلح ناشناس در کراچی پاکستان کشته شد.

به گزارش مشرق، منابع محلی در قندهار اعلام کردند «محمدعمرجان آخندزاده» عضو اداره نظارت امارت اسلامی توسط افراد مسلح ناشناس در شهر کویته، پایتخت ایالت بلوچستان پاکستان کشته شده است.

به گفته منابع، آخندزاده مسئول مدرسه جهادی طالبان در قندهار و از افراد نزدیک به رئیس طالبان بود.

«ذبیح‌‎الله مجاهد» سخنگوی هیئت حاکمه افغانستان با انتشار پیام تسلیتی در «اکس»، ضمن تأیید کشته شدن آخندزاده، از او به‌‎عنوان شخصیت عملی افغانستان، عالم دینی برجسته و عضو اداره نظارت هیئت حاکمه طالبان نام برد.

وی با اظهار اینکه این حادثه ضایعه علمی جبران‌ناپذیری برای افغانستان است، کشته شدن آخندزاده را جنایتی بزرگ خواند.

سخنگوی طالبان جزئیاتی درباره چگونگی به قتل رسیدن آخندزاده ارائه نکرد.

هنوز شخص یا گروهی مسئولیت این ترور را به عهده نگرفته است.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • یک دستیار نزدیک رهبر طالبان افغانستان در پاکستان کشته شد + عکس
  • ترور یکی از افراد نزدیک به رئیس طالبان در پاکستان
  • هشدار رئیس سیا درباره احتمال شکست اوکراین
  • کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری ایران و تاجیکستان تشکیل شد
  • خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد
  • ۸۶۰ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • کشف یک بدافزار روسی توسط شرکت امنیتی در فنلاند
  • رزمایش مشترک روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان
  • آغاز رزمایش نظامی ارتش چین در مناطق مرزی با میانمار
  • لزوم توجه جدی به توصیه‌های ایمنی برق در شرایط ناپایداری جوی