Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مسابقات تیراندازی در المپیک توکیو و در حالی به پایان رسید که کاروان کشورمان یک مدال طلا توسط جواد فروغی در تپانچه بادی ۱۰ متر کسب کرد.

فروغی در حالی به این مدال ارزشمند دست پیدا کرد که مسئولان فدراسیون و مقامات ورزش کشورمان حتی به آن فکر هم نمی‌کردند؛ به طوری که در روز مسابقه فروغی وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک در سالن شمشیربازی حضور داشتند چرا که فکر می‌کردند مدال در این رشته کسب خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما ملی‌پوش تپانچه همه معادلات را بهم ریخت اما این مدال نتیجه ضعیف ملی‌پوشان تفنگ را پنهان نمی‌کند.

* آغاز حاشیه‌ها با قهر خانم مربی و ناتوانی آقای رئیس

شاید اگر نگاه کوتاهی به وضعیت چند ماه اخیر تفنگ داشته باشیم، نتایج کسب شده در المپیک توکیو خیلی دور از واقعیت نباشد. ملی‌پوشان تفنگ و همینطور الهام هاشمی سرمربی تیم در چندماه اخیر که همه کشورها به دنبال آماده سازی بودند، بیشترین حاشیه‌ها را داشتند؛ به طوری که قهر خانم مربی باعث شد تا بیش از یک ماه اردوهای تیم ملی تعطیل شود. این حاشیه‌ها به قدری پر رنگ شده بود که بحث عدم همکاری هاشمی با فدراسیون مطرح شد اما در نهایت با پادرمیانی کمیته ملی المپیک و جلسات مختلف، قرارداد این مربی تا المپیک تمدید شد.

در اینجا نباید ناتوانی علی دادگر رئیس فدراسیون را در جمع کردن حاشیه‌ها نادیده گرفت. وی نه تنها نتوانست این حاشیه‌ها را کم کند؛ بلکه با دخالت در امور فنی باعث شد تمرکز سرمربی و ورزشکاران بهم بریزد و در نهایت ورزشکاران اعتصاب را بهترین راه حل تلقی کنند. دادگر در مدت زمان ریاست خود تقابل زیادی با هاشمی و ملی‌پوشان تفنگ داشت؛ به طوری که توجه بیش از اندازه او به اهداف پروازی به جای تفنگ و تپانچه باعث انتقادات زیادی شد.

* بهانه‌هایی برای توجیه عملکرد ضعیف تفنگ

الهام هاشمی که بارها در مصاحبه‌های خود اعلام کرده بود از کشورهای خارجی پیشنهاد دارد اما برای کمک ملی‌پوشان به ایران آمده، در این مدت رفتارهایی داشت که باعث شد تا به تیراندازان بیشترین استرس و فشار وارد شود. نتیجه این موضوع را در المپیک توکیو دیدیم که نه تنها در این بازی‌ها هیچ مدالی کسب نشد بلکه نتایج بسیار بدتر از دو دوره قبل بود.

شاید ورزشکاران و مربیان ملی بارها در مصاحبه‌های خود از کمبود فشنگ و مهمات صحبت کرده باشند اما در ۲ ماه اخیر قبل از المپیک تیراندازان اردو و مسابقات خوبی را در اروپا برگزار کردند. به نظر می‌رسد با مدالی که فروغی کسب کرده، صحبت‌های سرمربی تفنگ در خصوص تجهیزات، سلاح و تحریم‌ها بهانه‌ای بیش نباشد؛ هر چند این کمبودها را در این سالها نمی‌توان نادیده گرفت اما به نظر می‌رسد در این بازی‌ها تاثیر مسائل روانی بیشتر از موارد دیگر بوده است.

رشته تفنگ در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا نیز نتایج خوبی نداشت و این عملکرد ضعیف در المپیک توکیو تکرار شد. به نظر می‌رسد مدال جواد فروغی به عنوان یک تک ستاره بیشتر حاصل تلاش خود او باشد تا برنامه‌ریزی فدراسیون. در مجموع نتیجه‌ای که ملی‌پوشان تفنگ داشته‌اند، سقوط آزاد است. باید مسئولان فدراسیون در دوره جدید چه برنامه‌ای برای تقویت این ماده خواهند داشت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تیراندازی مدال المپیک المپیک توکیو ملی پوشان تفنگ حاشیه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۸۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکوردشکنی نجمه خدمتی در تفنگ ۵۰ متر

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، در ششمین روز از مسابقات تیراندازی جهانی سهمیه المپیک در برزیل، نمایندگان کشورمان در مرحله حذفی تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت مردان در خط آتش ایستادند.

در پایان این مرحله پوریا نوروزیان با ۵۹۰.۲۵ امتیاز در رده هفتم گروه یک و امیرمحمد نکونام با امتیاز ۵۸۳.۲۴ در رده بیست و هفتم گروه یک قرار گرفتند و راهی مرحله مقدماتی شدند. مهیار صداقت نیز امتیاز ۵۷۶.۲۸ را ثبت کرد و در رده بیست و سوم گروه ۲ ایستاد و از رسیدن به مرحله مقدماتی بازماند.

مرحله مقدماتی رقابت‌های تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت مردان پنجشنبه (۳۰ فروردین) از ساعت ۱۶:۳۰ برگزار خواهد شد.

رکوردشکنی نجمه خدمتی و صعود هر سه ملی‌پوش به مرحله مقدماتی

همچنین در بخش تفنگ سه وضعیت زنان فاطمه امینی با ۵۸۱.۲۳ امتیاز و قرارگیری در رده بیست و هفتم گروه یک، الهه احمدی با رکورد ۵۷۹.۲۲ و قرارگیری در رده سیو چهارم ‌گروه یک و نجمه خدمتی با رکورد ۵۸۹.۲۷ در رده دوم گروه دو ایستادند و هر سه ملی‌پوش به مرحله مقدماتی این ماده راه یافتند.

نجمه خدمتی در پایان مرحله مقدماتی تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت با ثبت امتیاز ۵۸۹ رکورد ایران در این ماده را در رقابت‌های بین‌المللی ارتقا داد. او در تفنگ ۱۰ متر نیز امتیاز ۶۳۳ را ثبت کرد و عملکرد خوبی را به نمایش گذاشت و در نهایت در رده پنجم ایستاد.

مرحله مقدماتی رقابت‌های تفنگ سه‌وضعیت زنان نیز از ساعت ۱۹:۰۰ پنجشنبه آغاز می‌شود.

مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی و آخرین مرحله توزیع سهمیه المپیک پاریس از ۲۴ تا ۳۱ فروردین با حضور ۴۶۶ ورزشکار از ۷۶ کشور در برزیل برگزار می‌شود. در این مسابقات در هر ماده دو سهمیه المپیک توزیع می‌شود.

ایران در این مسابقات ۱۵ نماینده دارد که تاکنون نتوانستند در این مسابقات سهمیه المپیک را به دست آورند.

دیگر خبرها

  • پورسلمان: تلاش می‌کنیم جزو رشته‌های مدال‌آور در المپیک باشیم/ از تجارب فخری در پاریس استفاده می‌کنیم
  • دیدار سرپرست فدراسیون دوومیدانی با ورزشکاران شانس کسب سهمیه المپیک
  • پایان کار نمایندگان ایران در تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت انتخابی المپیک
  • پایان کار نمایندگان ایران در تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت
  • اگر به دنبال مدال المپیک هستید کسب سهمیه برایتان راحت‌تر است
  • رکوردشکنی نجمه خدمتی در تفنگ ۵۰ متر
  • کیفیت میزبانی همدان در تاریخ کاراته کشور بی‌سابقه است
  • استارت خوب کشتی ایران در سال المپیک؛ پیش‌درآمدی برای پاریس
  • به‌دنبال حضور در بازی‌های آسیایی و المپیک ۲۰۲۸ هستیم
  • تیراندازی قهرمانی فدراسیون جهانی؛ خدمتی پنجم شد و چهل امیرانی هفتم