Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@22:52:46 GMT

آبرسانی سیار در قاینات ۷۰ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۸۷۰۵

آبرسانی سیار در قاینات ۷۰ درصد افزایش یافت

حسین توکلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جهت ارتقای سطح ارائه خدمات آب شرب به روستاهایی که فاقد شبکه و یا دارای تنش و بحران آبی هستند از ظرفیت شهرداری‌ها، هلال احمر شهر قاین و شهرهای تابعه نیز تا پایان تابستان بهره می‌گیریم تا روستاییان شهرستان دغدغه‌ای در خصوص تامین آب خود نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در چهار ماه ابتدای امسال ۵۴۳ سرویس آب به حجم  هفت هزار و ۲۰۶ میلیون متر مکعب برای روستاییان شهرستان حمل شده است، اضافه کرد: بیشترین حجم آبرسانی سیار را در تیرماه به مقدار ۱۸۶ سرویس و به حجم ۲ هزار و ۵۶۵ متر مکعب داشته‌ایم.

توکلی ادامه داد: همچنین تعداد سرویس حمل شده در چهار ماه اول سال گذشته ۳۹۱ سرویس بوده که به دلیل شرایط خشکسالی و کم آبی در روستاها در مدت مشابه سال جاری در راستای رفاه روستاییان به ۵۴۳ سرویس افزایش یافته است.

وی گفت: همچنین در سال جاری آبرسانی سیار به روستاهای عشایری به تعداد ۱۰ روستا با جمعیت بالغ بر ۷۰۰ نفر، تامین آب توسط امور آب و فاضلاب شهرستان و حمل آب با توسط امور عشایری صورت گرفته است.

مدیر آب و فاضلاب قاینات با اشاره به اینکه در شهرستان قاینات بیش از ۱۰۰ روستا دارای تنش آبی و یا در وضعیت بحرانی آب شرب داریم، اضافه کرد: در حال حاضر آبرسانی سیار به تعداد حدود ۴۰ روستا با جمعیت بالغ بر ۱۰ هزار نفر  از طریق ۲ دستگاه تانکر انجام می‌شود و با توجه به دستور استاندار مبنی بر تامین حداقل ۱۵۰ لیتر آب برای هر خانوار در شبانه‌روز، آبرسانی سیار به روستاهای سطح شهرستان بر همین مقدار حجم آب برنامه‌ریزی شده است.

توکلی اظهار داشت: با تداوم خشکسالی در سال جاری و به تبع آن افزایش روستاهایی که با تنش آبی و کمبود شدید آب مواجه هستند، تامین مصارف شرب روستاها باید با تانکر  انجام شود که در این راستا امور آب و فاضلاب شهرستان با کمبود تانکر مواجه است و نیازمند مساعدت سایر دستگاه‌ها از جمله شهرداری‌ها، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و امور عشایری هستیم.

وی در خصوص کیفیت آب ارسالی به روستاییان شهرستان هم گفت: در خصوص کیفیت آب حمل شده به روستاها، اطمینان از حصول کلر باقی مانده در محل بارگیری و تخلیه در محل روستا فراهم شده و هیچ‌گونه کوتاهی و قصوری ناشی از توزیع آب غیر بهداشتی که باعث تهدید سلامت عمومی ناشی از مصرف آب آشامیدنی شود، پذیرفته نیست.

توکلی ادامه داد: همچنین کلرسنجی آب حمل شده توسط راننده تانکر در برگه‌های کلرسنجی ثبت و در پایان هر ماه به تایید خانه‌های بهداشت روستاها می‌رسد.

برچسب‌ها کم آبی قاینات خشکسالی آبرسانی سیار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کم آبی قاینات خشکسالی کم آبی قاینات خشکسالی آبرسانی سیار آبرسانی سیار حمل شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۸۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ ۲فوتی و ۵ مصدوم در محور قاینات

تین نیوز

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: برخورد رخ به رخ دو سواری سمند در محور قاین دو فوتی و پنج مصدوم برجای گذاشت.

به گزارش تین نیوز، سرهنگ رضایی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: امروز ظهر در کیلومتر یک جاده کمربندی قاین بر اثر برخورد ۲ سواری سمند، ۲ نفر جان خود را از دست دادند و ۵ نفر مصدوم و روانه بیمارستان شدند.

وی افزود: ساعت ۱۲:۱۵ دقیقه ظهر امروز با اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع حادثه رانندگی در کیلومتر یک کمربندی قاین بلافاصله مأموران و نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

سرهنگ رضایی اذعان داشت: طبق مشاهده مأموران یک سواری سمند که از بیرجند به سمت گناباد در حرکت بوده با یک سواری سمند دیگر که از سمت مقابل در حرکت بوده در کمربندی قاین در شرایط بارانی و لغزندگی به صورت رخ به رخ با یکدیگر برخورد کردند.

وی ادامه داد: بر اثر این حادثه ۲ نفر جان خود را از دست دادند و ۵ نفر مصدوم با اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

رئیس پلیس راه استان خراسان جنوبی افزود: علت حادثه توسط کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ۵۷ روستای آذربایجان شرقی از آب شرب پایدار بهره مند می‌شوند
  • ◄ ۲فوتی و ۵ مصدوم در محور قاینات
  • آب‌رسانی سیار به ۲۸۵ روستا در استان مرکزی
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی از چاه‌های جدید الاحداث یزد
  • آب‌رسانی سیار به ۲۸۵ روستای استان مرکزی
  • پیشرفت ۷۹ درصدی مجتمع آبرسانی شیخ موسی شهرستان بابل
  • اعتبارات آبرسانی در مازندران ۲۳ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۲۳ درصدی تخصیص اعتبار طرح‌های آبرسانی مازندران
  • ارائه خدمات «آبرسانی» آستان قدس رضوی در پهنه سیستان
  • پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل روحیه همه را تقویت کرد