Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-30@03:15:14 GMT

تحلیل شبکه های اجتماعی

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۸۷۷۴

تحلیل شبکه های اجتماعی

پلتفرم رصد و تحلیل شبکه‌ های اجتماعی زلکا این امکان را در ابزار «رسانه‌نگر» خود برای شاغلین حوزهٔ شبکه های اجتماعی فراهم آورده است که تنها با چند کلیک ساده و اتصال حساب کاربری به زلکا، می‌توانند به دنیایی از داده‌های تحلیلی و آماری دسترسی پیدا کرده و عملکرد بهینه‌تری در این شبکه‌ها را تجربه کنند.

به گزارش برنا، تحلیل شبکه‌ های اجتماعی و اندازه‌گیری شاخص‌های مختلف، برای کسب و کارها در ابعاد مختلف فرآیندهای متفاوتی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کسب و کارهای کوچک و خانگی که عموماً یک حساب کاربری اینستاگرام و یا در نهایت یک کانال تلگرام وجود دارد و مدیریت آن‌ها کار پیچیده‌ای نیست؛ کافی است از امکاناتی که خود پلتفرم‌های اینستاگرام و تلگرام برای آنالیز وضعیت محتوای منتشر شده، تعداد دنبال‌کنندگان و… در اختیار کاربران گذاشته‌اند، استفاده کرده و با تحلیل و اندازه‌گیری‌های مداوم، بهینه‌ترین محتوا و با نرخ مشارکت بالا را تولید کنند که در نهایت به افزایش فروش آن‌ها منجر شود.

امّا در کسب و کارهای بزرگ با صدها هزار دنبال‌کننده در اینستاگرام، توییتر، یوتیوب و… داستان آنالیز شبکه‌ های اجتماعی، شکل دیگری به خود می‌گیرد و دستیابی به شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) در هر کدام از این شبکه‌ها، با پیچیدگی‌های زیادی همراه است.

یک برند بزرگ، در اینستاگرام بیش از یک میلیون و سیصد هزار نفر دنبال‌کننده و نزدیک به ۳۰۰۰ پست و در توییتر ۳۰ هزار دنبال‌کننده و ۷ هزار توییت دارد. مدیران و کارشناسان شبکه‌ های اجتماعی، نمی‌توانند تنها به اعداد آماری و تحلیلی موجود در خود پلتفرم‌های اینستاگرام و توییتر در بازه‌های زمانی محدود اکتفا کنند؛ همچنین آنالیز تک به تک محتوای پست‌ها، توییت‌ها و استخراج داده‌ها از آن‌ها کار زمان‌بری بوده که بهره‌وری لازم را نیز ندارد.

حال برای تحلیل شبکه های اجتماعی این برندها که دنبال‌کننده و محتوای زیادی دارند، چه باید کرد؟

معرفی ابزار تحلیل شبکه های اجتماعی

 

یکی از چالش‌هایی که برای کارشناسان شبکه های اجتماعی در صفحات برندهای بزرگ برای مثال در اینستاگرام و توییتر وجود دارد، دسترسی یکجا به نرخ مشارکت (Engagement rate) و تحلیل آماری تمام پست‌ ها و توییت‌ ها در یک ابزار است.

پلتفرم رصد و تحلیل شبکه‌ های اجتماعی زلکا این امکان را در ابزار «رسانه‌نگر» خود برای شاغلین حوزهٔ شبکه های اجتماعی فراهم آورده است که تنها با چند کلیک ساده و اتصال حساب کاربری به زلکا، می‌توانند به دنیایی از داده‌های تحلیلی و آماری دسترسی پیدا کرده و عملکرد بهینه‌تری در این شبکه‌ها را تجربه کنند؛ همان‌طور که می‌دانید اینستاگرام در آخرین به‌روزرسانی‌های خود، امکان دسترسی به گزارش تحلیلی و آماری صفحات بیزینسی را تا ۶۰ روز محدود کرده است. در حالی‌که کاربران زلکا می‌توانند پس از خرید اشتراک و اتصال حساب کاربری به پنل و ابزار رسانه‌نگر، داده‌های خود را از روز شروع اشتراک داشته باشند؛ این به آن معناست یک سال پس از اشتراک نیز داده‌های آماری و تحلیلی صفحهٔ اینستاگرام برند و سازمان همچنان در اختیار کاربران قرار دارد.

در ذیل، به تعدادی از امکانات نرم افزار زلکا برای تحلیل و آنالیز شبکه‌ های اجتماعی اشاره می‌کنیم:

رصد و آنالیز اینستاگرام با گردآوری روزانه بیش از ۵۰۰ هزار پست‌ اینستاگرام رصد و آنالیز توییتر با گردآوری روزانه بیش از ۱.۵ میلیون توییت رصد و آنالیز تلگرام و جمع‌آوری بیش از ۳ میلیون داده از کانال‌های تلگرام و غیره

زلکا داده‌های مورد نظر را از این شبکه های اجتماعی جمع‌آوری کرده و به‌صورت یکپارچه و بر اساس اولویت‌بندی مورد نظر (میزان مشارکت، تعداد لایک، تعداد کامنت، تعداد بازنشر و غیره) به کاربران نمایش می‌دهد.

نمایش این داده‌های آماری در پلتفرم زلکا، این امکان را به شما می‌دهد که:

همواره شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) برند در شبکه های اجتماعی مختلف را با یکدیگر هم‌راستا قرار دهید متریک‌های دنبال‌ کننده، بازدید، لایک، کامنت، بازنشر، به‌اشتراک‌گذاری و غیره را به‌صورت یکجا و یکپارچه در دسترس داشته باشید محبوب‌ترین نوع محتوا از نظر کاربران را پیدا کنید و بر اساس ذائقهٔ آن‌ها، تولید محتوا کنید زمان طلایی حضور کاربران در حساب کاربری اینستاگرام، توییتر و سایر شبکه‌ های اجتماعی را برای انتشار محتوا با بالاترین میزان مشارکت پیدا کنید به شناخت عمیق دنبال‌کنندگان خود از لحاظ موقعیت جغرافیایی، زبان، سن، رویکرد رضایت‌مندی و جنسیت آن‌ها برسید تا بتوانید بهترین شکل و نوع محتوا را براساس مؤلفه‌هایی که در اختیار دارید، تولید کنید.

زلکا و تحلیل شبکه های اجتماعی رقبا

با این فرض که شما بهترین نوع و شکل محتوا را پیدا کردید و آن را هم در بهترین زمان ممکن منتشر کردید و به KPIهای مد نظر هم رسیدید، تا زمانی که عملکرد رقبای خود در شبکه های اجتماعی را رصد نکرده‌اید و نقاط ضعف و قوت آن‌ها را شناسایی نکرده‌اید، نمی‌توانید پیروز میدان کسب و کار باشید.

در ابزار رسانه‌نگر زلکا این امکان را دارید که علاوه بر حساب‌ های کاربری خود، حساب های کاربری رقیب یا رقبایتان را در شبکه های اجتماعی مختلف به پنل متصل کنید و عملکرد آن‌ها را در جدول‌ها و نمودارهای مقایسه‌ای آنالیز کنید. به این شکل می‌توانید روی نقاط ضعف آن‌ها، برنامه‌ریزی کرده و آن را تبدیل به نقطهٔ قوت خود و عاملی جهت جذب مخاطبان به سمت برند خود کنید.

در انتها به یاد داشته باشید که با رصد و تحلیل مداوم عملکرد خود و رقبا در شبکه‌ های اجتماعی اینستاگرام، توییتر کانال‌ های تلگرام و غیره می‌توانید برای تولید محتوای بهینه برنامه‌ریزی کنید و تصمیمات استراتژیک بهتری برای بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی برند و سازمان بگیرید و بیشتر توجه کاربران و بازار هدف را به سمت خود برگردانید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تحلیل شبکه های اجتماعی تحلیل شبکه های اجتماعی حساب کاربری دنبال کننده شبکه ها رسانه نگر داده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۸۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزشکاران جهان در شبکه های اجتماعی؛ 29 مارس 2024

فعالیت های روز گذشته ورزشکاران جهان در شبکه های اجتماعی را مرور می کنیم. 

تیم برنده تمرینات منچسترسیتی فرمین لوپز:
تلاش درون و بیرون زمین لیورپول:
میهمان ویژه
ال نینو کل روز را با ما سپری کرد رئال مادرید:
بهترین بازیکن ماه لالیگا شواین اشتایگر طرح بایرن مونیخ از دیدار کلاسیکر دورتموند:
متس هولمس و توماس مولر در طول زمان بنجامین پاوار:
ممنون از پیام های شما برای تبریک تولد  رونالدو:
بازگشت طرح پاری سن ژرمن و مارسی علیه نژادپرستی آغاز همکاری نیکولو زانیولو با آدیداس محمد صلاح و مک آلیستر در تمرینات بدنسازی لیورپول جک گریلیش:
بازگشت

 

از دست ندهید ????????????????????????

تیم منتخب زلاتان؛ نه رونالدو هست و نه مسی! فوتبالیست قمارباز لیگ برتری روی نتایج تیم خودی شرط می‌بست! رییس جنجالی چلسی عزل می‌شود سپاهان تهدید کرد؛ شاید مقابل تراکتور وارد زمین نشویم استقلال بالاتر از پرسپولیس و سپاهان در رده نهم آسیا

دیگر خبرها

  • ورزشکاران جهان در شبکه های اجتماعی؛ 29 مارس 2024
  • درگیری وندا نارا با پاریس هیلتون: دوست داری از من کپی کنی عزیزم!
  • کدام شبکه اجتماعی به تولیدکنندگان محتوا پول بیشتری می‌دهد؟
  • کدام شبکه اجتماعی پول بیشتری به تولیدکنندگان محتوا می‌دهد؟
  • ورزشکاران جهان در شبکه های اجتماعی؛ 28 مارس 2024
  • هشتگ یونایتد: حمله فضای مجازی به فوتبال واقعی!‏
  • «شاهزاده سرین» کیست و در ایران چه می‌کند؟
  • شاهزاده سرین کیست و در ایران چه می‌کند؟
  • فیلم| هشدار پلیس فتا درمورد شگرد کلاهبرداران اینترنتی
  • (ویدیو) هشدار پلیس فتا درمورد شگرد کلاهبرداران اینترنتی