Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سید جواد قدس علوی مدیرکل شیلات گلستان گفت: به منظور احداث زیرساخت‌های شهرک شیلاتی به مساحت ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار واقع در شهرستان گمیشان، توافق نامه چهارجانبه بین وزارت جهاد کشاورزی به عنوان کارفرما، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) به عنوان پیمانکار، سازمان برنامه و بودجه کشور و استانداری گلستان امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: : این تفاهم نامه در اجرای بند‌های (۱)، (۳)، (۷) و (۱۰) سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری، مبنی بر محور قرار دادن رشد بهره وری در اقتصاد با تقویت عوامل تولید، توانمند سازی نیروی کار، تقویت و رقابت پذیری اقتصاد و بکارگیری ظرفیت و قابلیت‌های متنوع در مناطق مختلف کشور در بخش کشاورزی، منعقد شده است.

قدس علوی افزود: هدف از انعقاد این توافق نامه ایجاد اشتغال پایدار، جهش تولید و تامین امنیت غذایی کشور و گسترش سرمایه گذاری در سال جهش تولید، با استفاده از ظرفیت‌های قانونی طرفین و رعایت دیگر قوانین و مقررات حاکم است.

مدیر کل شیلات گلستان با اشاره به موضوع این توافق نامه گفت: اجرای کامل عملیات احداث زیرساخت‌های مورد نیاز شهرک ( مرحله دوم پرورش میگو و مجتمع ماهیان خاویاری) بر اساس مطالعات موجود شامل احداث سامانه آبگیر، کانال‌های آبرسان، زهکش‌های تخلیه، ابنیه‌های فنی مسیر، جاده‌های دسترسی، استخر لاگون، شبکه‌های انتقال اصلی و فرعی برق و گاز، در سطح ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار، از موضوعات اجرایی مندرج در این توافق نامه است.

او گفت: در خصوص تعهدات هر یک از طرفین این توافق نامه گفت: صدور جواز تاسیس برای ایجاد شهرک شیلاتی گمیشان و مزارع زیر مجموعه آن، از زمره تعهدات شرکت شهرک‌های کشاورزی به نمایندگی از وزارت جهاد کشاورزی در این توافق نامه است.

قدس علوی گفت: همچنین قرارگاه سازندگی خاتم به عنوان پیمانکار عهده دار تعهداتی است که از جمله مهم‌ترین آن‌ها تامین ماشین آلات، تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز برای انجام عملیات موضوع توافق نامه است.

او گفت:یکی دیگر از تعهدات این قرارگاه این است که متعهد می‌ شود عملیات اجرایی زیرساخت‌ها را به گونه‌ای زمان بندی و فاز بندی کند که کل عملیات اجرایی موضوع توافق نامه تا پایان سال پنجم به اتمام برسد بطوریکه از ابتدای سال سوم به بعد هرساله امکان بهره برداری بخشی از مزارع پرورشی وجود داشته باشد.

او تامین و تخصیص اعتبار مورد نیاز در قالب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای شرکت شهرک‌های کشاورزی را نیز در زمره تعهدات سازمان برنامه و بودجه کشور دانست.

مدیر کل شیلات گلستانگفت: استانداری گلستان نیز به عنوان طرف چهارم این توافق نامه در خصوص مکلف کردن دستگاه‌های اجرایی استان به همکاری برای انجام طرح و هماهنگی تامین تسهیلات بانکی ارزان قیمت مورد نیاز بهره برداران و رفع موانع بانکی با همکاری طرف اول، تعهد کرده است.

با امضای این توافق نامه عملیات احداث زیرساخت‌های شهرک شیلاتی گمیشان به مساحت ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار که شامل مرحله دوم مجتمع پرورش میگو و مجتمع خاویاری است اجرایی می‌ شود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شیلات شهرک شیلاتی توافق نامه توافق نامه شیلات گلستان شهرک شیلاتی مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۸۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان

به‌گزارش جام جم آنلاین از گرگان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، مجید رحمانی خلیلی با اعلام این خبر گفت: موافقت‌نامه اصولی 14 طرح سرمایه‌گذاری گردشگری اعم از اقامتگاه بوم‌گردی، مجتمع گردشگری، گردشگری ساحلی، واحد پذیرایی، هتل‌آپارتمان و مرکز تفریحی سرگرمی در شهرستان‌های استان با حجم سرمایه‌گذاری  بالغ‌بر 5 هزار میلیارد ریال در اولین جلسه کمیسیون فنی سرمایه‌گذاری در سال جاری صادر شد.

 

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: این طرح‌ها با ایجاد زمینه اشتغال حدود 200 نفر طبق ضوابط و قوانین مصوب در شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در جلسه اخیر کمیسیون فنی برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری استان بررسی و مورد تصویب قرار گرفت.

او تصریح کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران و تسریع در اعطای مجوزهای لازم برای ایجاد تأسیسات گردشگری در سطح استان از اولویت‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان است.

دیگر خبرها

  • امضای توافق‌نامه اقتصادی و فرهنگی میان کره شمالی و بلاروس 
  • موافقت با ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • تبادل توافق نامه احداث مجتمع رفاهی در محور راور - دیهوک
  • ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی در همدان وارد چرخه تولید شد
  • بازگشت ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی به چرخه تولید
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • سوییس به معاهده آرتمیس پیوست
  • بهسازی کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر برای تسهیل ورود معلولان