Web Analytics Made Easy - Statcounter

کشته و زخمی شدن شماری دیگر از فرماندهان برجسته ائتلاف سعودی، دست رد قبایل البیضاء به پول و مهمات ارسالی سعودی و درگیری شبه نظامیان وابسته سعودی و قبایل عبیده در مأرب از مهمترین اخبار امنیتی یمن به شمار می‌رود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از البوابه، منابع آگاه در استان مأرب از زخمی شدن سرکرده نیروهای ائتلاف محور «بیحان»، در جنوب استان مأرب خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منابع اعلام کردند که سرتیپ «مفرح بحیبح» فرمانده محور «بیحان» و فرمانده تیپ 26 وابسته به نیروهای ائتلاف در جریان نبرد در جبهه «رحبه» در جنوب استان مأرب به شدت زخمی شده است.

منابع یمنی بیان کردند: «بحیبح» از بیمارستان مأرب به شهر «سیئون» در استان حضرموت تحت تدابیر امنیتی شدید منتقل شده است.

این منابع افزودند: طی ساعات آتی این فرمانده ارشد ائتلاف برای درمان به قاهره پایتخت مصر منتقل خواهد شد.

از سوی دیگر منابع یمنی از کشته شدن سرتیپ «عباد احمد الحلیسی» رئیس ستاد تیپ 143 وابسته به ائتلاف به همراه همراهانش در جریان انفجار بمب در «رحبه» جنوب مأرب خبر دادند.

این درحالی است که ناظران امور با توجه به افزایش شمار فرماندهان کشته شدگان ائتلاف سعودی، سئوالات زیادی مطرح می‌کنند به ویژه که اختلافات میان آنها بر سر پول‌های ارسالی ائتلاف ریاض تشدید شده است.

همزمان اخبار ضد و نقیضی درباره وضع جسمانی «احمد لشقم العولقی» فرمانده تیپ سی ام در محور «عتق» در استان شبوه مخابره شده است.

وی دو هفته قبل در جریان نبرد سنگین با نیروهای صنعا در شرق البیضاء زخمی شده بود.

وی به طور ناگهانی از بیمارستان «عتق» تحت تدابیر امنیتی شدید به یکی از بیمارستان‌های شهر مأرب منتقل شده بود.

منابع یمنی اعلام کردند که ائتلاف سعودی و شبه نظامیان «الاصلاح» درباره سرنوشت «لشقم العولقی» چیزی نمی گویند.

این سرکرده ائتلاف سعودی در جریان حمله موشکی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمنی در 22 جولای گذشته در منطقه «عقبه القنذع »در بخش «نعمان» در استان البیضا زخمی شده بود.

ناکامی ائتلاف سعودی در کسب حمایت قبایل البیضاء

یکی از رهبران قبایل وابسته به دولت هادی در استان البیضاء از اقدام نیروهای ائتلاف در ارائه پیشنهادهای مالی به منظور وسوسه کردن قبایل «قیفه» با هدف گشودن جبهه جدید در استان البیضاء است.

«احمد عبد ربه ابوصریمه» مشاور استاندار البیضاء وابسته به دولت «هادی» در فیسبوک نوشت: افراد قبایل «قیفه» دست رد به مبلغ ارائه شده از سوی ائتلاف سعودی با هدف گشودن جبهه جدید در این  مناطق زده‌اند.

وی افزود: آنچه ائتلاف باج می‌دهد کفایت نمی‌کند. درخواستی که «شیخ احمد القردعی» از مأرب به ساکنان قبیله «قیفه» درباره گشودن جبهه‌های جدید در مناطقشان مطرح کرده است، گوش شنوایی نزد افراد قبیله «قیفه» نداشت.

ابوصریمه گفت: ما به همراه نیروهای ائتلاف از شش سال قبل جنگیدیم و 2000 کشته دادیم و نه مشروعیتی یافتیم و نه قبیله‌ای. زخمی‌های ما درمان نشدند و برای کشته شدگان ما پولی پرداخت نشد. ما احمق و کودن نیستیم که دوباره به نیروهای ائتلاف و آنچه مشروعیت نامیده می‌شود، اعتماد کنیم.

وی افزود: نیروهای ائتلاف مبلغ 25 میلیون ریال به همراه پنجاه هزار گلوله برای افراد قبیله «قیفه» ارسال کرده‌اند به همراه هیئت ویژه به رهبری «شیخ احمد الشعمی» و «عبدالله ثعلبه» تا افراد قبیله «قیفه» را تحریک کنند که جبهه‌های جدیدی بگشایند. هیئت ائتلاف در حالی به شهر مأرب بازگشت که فقط دو شخص همراه او شدند.

درگیری شدید میان شبه نظامیان وابسته به ریاض و قبایل «عبیده» در مأرب

منابع یمنی از درگیری میان شبه نظامیان وابسته به ریاض مامور حمایت از میادین نفتی و قبایل «عبیده» خبر دادند و اعلام کردند که در این درگیری از انواع تسلیحات استفاده شده است از جمله تانک که شبه نظامیان وابسته به ریاض برای هدف قرار دادن منازل از آن استفاده کرده‌اند.

این درگیری همچنان ادامه دارد و شمار زیادی کشته و زخمی شده‌اند.

این منابع از کشته شدن «عبدالواحد دوکر الحداد» فرمانده تیپ دوم مسئول امنیت راه‌ها در مارب به همراه پنج نفر از نزدیکانش در جریان این درگیری‌ها خبر دادند.

این درگیری‌ها پس از آن رخ داد که افراد مسلح قبایل «عبیده» اقدام به بستن جاده مواصلاتی میان میادین نفتی در «صافر» و شهر مأرب کردند.

افراد قبایل «عبیده» پس از پایان ضرب الاجل به دولت دست نشانده ریاض در یمن، اقدام به بستن جاده مواصلاتی کرده بودند. در ضرب الاجل قبایل «عبیده» خواستار توقف غارت منابع نفتی شده بودند و اینکه درآمد حاصل از این منابع به ساکنان منطقه برسد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شبه نظامیان وابسته نیروهای ائتلاف ائتلاف سعودی منابع یمنی خبر دادند زخمی شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۸۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران خواستار اشتراک دانش، فناوری و حمایت مالی کشور‌ها در بهبود حوزه‌های آبخیزداری مناطق خشک و نیمه‌خشک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به اقدامات ایران در نیم قرن اخیر در زمینه حفاظت از سرزمین در چارچوب بهبود مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز کشور گفت: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت از جمله طرح‌هایی است که در راستای حفظ، احیا، توسعه و استفاده پایدار از منابع زیستی در ایران در حال اجرا است و می‌تواند به عنوان بخشی از طرح بزرگ مقیاس "یک کمربند یک جاده" در نظر گرفته شود.
عباسعلی نوبخت افزود: این طرح می‌تواند در راستای پیوند اکولوژیک کشور‌های منطقه از چین گرفته تا کشور‌های آسیای میانه و غرب آسیا مد نظر قرار گیرد.
وی اظهار داشت: ما باید در تببین رویکرد‌های مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز و منابع زیستی نسبت به شناسایی و به اشتراک‌گذاری دانش، ارتقای سازگاری و تاب‌آوری در برابر اثرات اقلیمی، جوامع حساس و آسیب‌پذیر اقدام و آن را تقویت کنیم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: در این راستا، مشارکت مردمی به ویژه جوانان، زنان و گروه‌های آسیب‌پذیر به عنوان یک راهبرد محوری مد نظر بوده و بهبود و ارتقای معیشت پایدار و انعطاف‌پذیر باید مورد حمایت قرار گیرد.
وی درهمین حال اجرای بالغ بر ۳۰ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در حوزه‌های آبخیز بحرانی کشور، حفظ و توسعه منابع جنگلی، کنترل فرسایش آبی و بادی، ساماندهی در مدیریت و بهره‌برداری از مراتع و تقویت تشکل‌های مردم‌نهاد و جوامع محلی در حفاظت و صیانت از اکوسیستم‌های مناطق خشک و نیمه‌خشک را از دیگر اقدامات گسترده در ایران برای حفاظت از سرزمین و در چارچوب برنامه‌های بهبود مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز برشمرد.
رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور تصریح کرد: شرایط کنونی تخریب سرزمین در اقصا نقاط کره زمین و به ویژه در منطقه آسیا ایجاب می‌کند تا هرگونه برنامه‌های ملی مدیریت منابع زیستی در ارتباط و هماهنگ با کشور‌های منطقه تعریف شود.
وی در همین حال اضافه کرد: تاکنون آن گونه که شایسته است از ظرفیت دانش بومی و نوین و تجارب ارزنده کشورمان در مدیریت منابع آب و خاک و در عرصه بین‌المللی استفاده نکرده‌ایم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: مرکز بین‌المللی مدیریت جامع حوزه آبخیز و منابع زیستی در مناطق خشک و نیمه‌خشک این فرصت را فراهم می‌کند که جایگاه مقتدرانه و اثرگذار ایران در عرصه‌های تخصصی بین‌المللی تقویت شود و شناخت و آگاهی در زمینه مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز گسترش یابد.
نوبخت با اشاره به چالش‌های موجود اذعان داشت: در یک دهه اخیر مشخص شده که بین تنوع زیستی، تغییرات اقلیم، جنگل‌زدایی، تخریب سرزمین، گسترش آلودگی‌های شیمیایی، بحران آب و دیگر چالش‌های تهدید کننده منابع سرزمین، ارتباط تنگاتنگی وجود دارد.
وی ادامه داد: پیامد‌های این چالش‌ها، تمام کشور‌های جهان را تحت تاثیر قرار داده و تمام ساکنان آن را به صورت گسترده‌ای تهدید می‌کند.
رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: به طور یقین مدیریت حوزه‌های آبخیز و منابع زیستی نیازمند دستیابی به الگو‌های یکپارچه، جامع و هماهنگ در برنامه‌های توسعه پایدار است.
وی در پایان خواستار مشارکت فعالانه اعضای شورا، عضویت کشور‌های مدعو در شورای حکام، به اشتراک‌گذاری دانش و تجارب مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز و حمایت و پشتیبانی علمی، فناوری و مالی نهاد‌ها و بخش‌های مختلف سازمان ملل متحد شد.

دیگر خبرها

  • ایران خواستار اشتراک دانش، فناوری و حمایت مالی کشور‌ها در بهبود حوزه‌های آبخیزداری مناطق خشک و نیمه‌خشک
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • پیشنهاد کشور‌های عربی به حماس؛ در ازای دریافت امتیازات سیاسی خلع سلاح شوید
  • حماس پیشنهاد عجیب کشورهای عربی را قاطعانه رد کرد
  • منابع و مصارف هدفمندی در بودجه ۱۴۰۳/ پیشنهاد پرداخت یارانه تشویقی کالابرگ الکترونیکی
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • آرتتا: لیاقت چلسی این جایگاه نیست؛ قهرمانی ما به لیورپول و منچسترسیتی وابسته‌ است
  • پشت پرده عجیب آگهی‌های فروش مسکن؛ وسوسه نشوید!
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟