Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- معاون استاندار تهران گفت: در شرایط فعلی توجه به نیروگاه‌های کوچک مقیاس chp و همچنین نیروگاه‌های خورشیدی در اولویت قرار گیرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، حشمت اله عسگری در جلسه کمیته اقدام اقتصادی با اشاره به اهمیت احداث نیروگاه‌های کوچک مقیاس و همچنین نیروگاه‌های خورشیدی اظهار کرد: در سال‌های اخیر احداث نیروگاه‌های کوچک مقیاس از اولویت خارج شده است، که این امر به سبب بی توجهی وزارت نیرو بوده و با تغییر نرخ ارز توجیه پذیری آن از بین رفت و سبب حذف رغبت سرمایه گذاران شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: شرایط فعلی کشور ایجاب می‌کند که توجه به نیروگاه‌های کوچک مقیاس chp و همچنین نیروگاه‌های خورشیدی در اولویت قرار گیرد و این مهم در استان تهران با اولویت شهرک‌های صنعتی و همچنین واحد‌های بزرگ خارج از شهرک‌های صنعتی جهت تسهیل تولید پیگیری می‌شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با بیان اینکه باید مشوق برای ایجاد نیروگاه‌های کوچک مقیاس توسط تولیدکنندگان ایجاد شود تا در بازه سه ساله برق آن‌ها از شبکه سراسری برق خارج شود، افزود: مجموعه ظرفیت‌های قانونی هم تبیین شود تا بتوان اقدامات لازم جهت تحقق این امر را پیگیری کرد و نیروگاه‌ها در شهرک‌های صنعتی توسعه پیدا کند و از ظرفیت بخش خصوصی جهت ایجاد نیروگاه‌های پراکنده استفاده شود.
عسگری خاطرنشان کرد: دستگاه‌های صادرکننده موافقت اصولی باید واحد‌های تولیدی با حجم مصرف بالا را مجاب کنند از نیروگاه کوچک مقیاس استفاده کنند که به شبکه سراسری برق فشار وارد نشود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نیروگاه شهرک صنعتی نیروگاه های کوچک مقیاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۸۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اشتغال برای ۹۲ هزار نفر در شهرکهای صنعتی طی سال ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری مهر، فرشاد مقیمی اظهار کرد: برای بیش از ۹۲ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور طی سال ۱۴۰۲ از محل افتتاح واحدهای جدید، احیای واحدهای راکد و ارتقای ظرفیت واحدهای تولیدی اشتغال‌زایی شد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: طی سال ۱۴۰۲ از طریق راه اندازی مجدد تعداد ۱۴۴۰ واحد صنعتی راکد برای ۲۸۶۱۴ اشتغالزایی ایجاد شده است. همچنین برای سال ۱۴۰۳ نیز بازفعال‌سازی ۱۸۴۰ واحد صنعتی راکد برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری شده است.

وی در خصوص برنامه ارتقای ظرفیت واحدهایی که زیر ظرفیت خود کار می‌کنند، تصریح کرد: افزایش ظرفیت تولید در ۲۷۵۵ واحد به بهره برداری رسیده فعال مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با اشتغال ۱۳۷۷۰ نفر طی سال ۱۴۰۲ محقق شد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزایش ظرفیت تولید ۳۲۱۵ واحد صنعتی فعال زیر ظرفیت را از جمله برنامه‌های سال ۱۴۰۳ عنوان کرد که با اهتمام ویژه ای در دستور کار قرار می‌گیرد.

مقیمی تصریح کرد: نوسازی و بازسازی ۳۰۰ واحد صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز طی سال ۱۴۰۳ در دستور کار است.

وی گفت: همچنین ۲۲۹۰ طرح صنعتی جدید طی سال ۱۴۰۲ با اشتغال بالغ بر ۴۰ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مورد بهره برداری قرار گرفت و واحدهای بهره‌بردار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به بیش از ۵۲ هزار واحد و اشتغال حدود یک میلیون و یکصد هزار نفر ارتقا یافت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: از محل احیای ۱۴۴۰ واحد راکد با اشتغال ۲۸۶۱۴ نفر، افزایش ظرفیت ۲۷۵۵ واحد با اشتغال ۱۳۷۷۰ نفر و بهره برداری از ۲۲۹۰ طرح جدید با اشتغال بیش از ۴۰ هرار نفر در مجموع برای بیش از ۹۲ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور اشتغالزایی به وجود آمده است.

کد خبر 6062707 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • بازچرخانی آب در شهرک صنعتی امیریه
  • ۳ برنامه صنعت برق برای کاهش ناترازی
  • گلایه راه‌آهن شمالغرب از بدعهدی شرکت شهرک‌های صنعتی
  • مشوق‌های دولت برای سرمایه‌گذاری و توسعه نیروگاه‌های مقیاس کوچک
  • افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا
  • ساخت ۷۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی آغاز شد
  • رونق گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در گلستان
  • پتانسیل خفته انرژی سبز در ایران بیدار شد
  • ایجاد اشتغال برای ۹۲ هزار نفر در شهرکهای صنعتی طی سال ۱۴۰۲
  • اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک کرمان باید تقویت شود