Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-20@01:58:00 GMT

این علائم بیانگر هوش بالای کودکان است

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۹۰۷۵

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که بسیاری از ویژگی‌های شخصیتی ما از دوران کودکی تا بزرگسالی قابل ردیابی هستند. به‌عنوان‌مثال، تسلط کلامی در کودکی چندین دهه بعد نشانه‌ای از هوش بالاتر است.

به نقل از سایکولوژی نیوز، محققان دریافتند، کودکان پرحرف در بزرگسالی از نظر کلامی روان هستند، کودکان فروتن در بزرگسالی خود را کوچک می‌بینند و کودکان تکانشی به بزرگسالان تکانشی تبدیل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نتایج از تحقیق بر روی ۲۴۰۰ کودک در هاوایی با رتبه‌بندی شخصیت آنان حاصل شده است. ۱۴۴ نفر از این تعداد حدود ۴۰ سال بعد ردیابی و با آنان مصاحبه شد.

دکترکریستوفر ای ناو، محقق این تحقیق اظهار کرد: شخصیت افراد در بزرگسالی تحت تاثیر شخصیت کودکی است و این امر اهمیت درک شخصیت را نشان می‌دهد زیرا در هر زمان و شرایطی همراه ماست.

چهار ویژگی شخصیتی که محققان در کودکان مورد بررسی قرار دادند، روانی کلام، سازگاری، تکانش‌پذیری و فروتنی بود.

نتایج نشان داد که بزرگسالان صفات بسیاری از دوران کودکی خود از چهار دهه قبل داشتند.

کودکان سازگار به بزرگسالان شاد و کنجکاو تبدیل شدند. بااین‌حال، آنانی که در کودکی سازگار نبودند، افرادی خجالتی شدند و درباره خود موارد منفی می‌گفتند.

افرادی که در دوران کودکی خود را کمتر از دیگران برآورد می‌کردند در بزرگسالی خود را حقیر و متزلزل می‌دانستند.

تسلط کلامی در کودکان به رفتارهای ماهرانه و مسلط در بزرگسالی تبدیل می‌شود. افرادی که در کودکی از نظر کلامی مسلط نبودند وقتی در بزرگسالی با مشکلات روبرو شدند، تسلیم شده و از دیگران مشاوره گرفتند.

سرانجام، کودکان تکانشی به بزرگسالانی تبدیل شدند که با صدای بلند صحبت می‌کردند و علایق گسترده‌ای داشتند. کودکانی که به‌عنوان افراد غیر تکانشی رتبه‌بندی شدند به بزرگسالانی تبدیل شدند که عموما ترسو یا کمرو بودند و اغلب ابراز ناامنی می‌کردند.

دکتر ناو گفت: شخصیت در درون ما زندگی می‌کند و بخشی از ما و بیولوژی ماست.

رویدادهای زندگی همچنان بر رفتارهای ما تاثیر می‌گذارد و باید قدرت شخصیت را در درک رفتارهای آینده تصدیق کنیم.

این مطالعه در نشریه Social Psychological and Personality Science منتشر شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: المپیک 2020 توکیو کرونای دلتا موج پنجم کرونا طرح ساماندهی فضای مجازی تنفیذ حکم ریاست جمهوری علائم هوش کودکان المپیک 2020 توکیو کرونای دلتا موج پنجم کرونا طرح ساماندهی فضای مجازی تنفیذ حکم ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۹۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود این ویتامین سبب خواب رفتن پا می‌شود!

به گزارش خبرآلاین، احساس خستگی، بروز زخم‌های دهانی و همچنین افت توان ذهنی از جمله علائم کمبود ویتامین B۱۲ هستند اما درصورتیکه در پاهای خود احساس خواب رفتگی می‌کنید هم احتمالا با خطر کمبود این ویتامین مواجه هستید و این علائم نشان‌دهنده ضرورت گنجاندن خوراکی‌های حاوی این ویتامین به رژیم غذایی روزانه‌تان است.

به گزارش ایسنا، بدن برای ساختن گلبول‌های قرمز خون به ویتامین B۱۲ نیاز دارد. همچنین برای حفظ سلامت سیستم عصبی و تولید DNA وجود این ویتامین ضروری است. به علاوه بدن برای تولید میلین از این ویتامین استفاده می‌کند. میلین ماده چربی است که اطراف عصب را می‌پوشاند. اما بدون وجود مقدار کافی از این ویتامین، عصب‌ها پوشش حفاظتی خود را از دست می‌دهند و فرد دچار احساس خواب رفتگی می‌شود.

همچنین از دیگر علائم کمبود ویتامین B۱۲ می‌توان به سردرد، احساس خستگی و از دست دادن اشتها اشاره کرد.

به گفته محققان، سال‌ها زمان نیاز است تا علائم کمبود ویتامین B۱۲ ظاهر شود و تشخیص آن می‌تواند پیچیده باشد.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896062

دیگر خبرها

  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • دلایل افزایش وزن که از آن بی خبر هستید
  • آنچه باید درباره اختلال شخصیت ضد اجتماعی و عوامل بروز آن بدانید
  • بلایی که بازیگر زن معروف در کودکی بر سر گربه‌ها آورد + ویدئو
  • عملیات «وعده صادق» بیانگر حمایت ایران از جبهه مقاومت است
  • خالد قدومی: عملیات «وعده صادق» بیانگر حمایت ایران از جبهه مقاومت است
  • کودکی در قرن بیست‌ویکم | ببینید
  • علت سنگ کیسه صفرا چیست؟ + علائم
  • پرچم ایران بر دستان کودکی در قلب کویر طبس به حمایت از عملیات وعده صادق + فیلم
  • کمبود این ویتامین سبب خواب رفتن پا می‌شود!