Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول رئیس جمهور با عزیز، دانشمند و گنجینه اسرار خواندن روحانی بیان داشت: اجر کار شما در تاریخ ماندگار خواهد شد. آقای روحانی در سال ۹۲ وقتی عهده دار قوه مجریه شدند کشور با تهدیدات و فرصت‌هایی روبرو بود.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور صبح امروز در نشست مدیران ارشد دولت تدبیر و امید در سالن اجلاس سران گفت: لازم می‌دانم قبل از هر چیز به همه اعضای دولت و وزرا خداقوت عرض کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با عزیز، دانشمند و گنجینه اسرار خواندن روحانی بیان داشت: اجر کار شما در تاریخ ماندگار خواهد شد. آقای روحانی در سال ۹۲ وقتی عهده دار قوه مجریه شدند کشور با تهدیدات و فرصت‌هایی روبرو بود.

جهانگیری اظهار داشت: کشور در سال ۹۲ در تنگنای بین الملل، رکود، تورم و در شرایط اوج اختلافات بود به گونه‌ای که رئیس جمهور وقت علیه رئیس مجلس و رئیس قوه قضائیه نوار پخش می‌کرد.

وی ادامه داد: یکی از هنرمندان در جلسه‌ای به من گفت ما قبلا حالمان خوب نبود و از این حال سر به کوه و بیابان می‌گذاشتیم، اما الان حالم خیلی خوب است. واقعا هدف فشار حداکثری به زانو در آوردن ایران بود.

جهانگیری تصریح کرد: سیاست‌های اقتصادی دولت در دور اول و دوم خصوصا اقتصاد مقاومتی نتیجه اش این شد در اواخر سال ۹۸ در دوران ترامپ اعلام شد سیاست فشار حداکثری شکست خورد، اما به یکباره کرونا به سراغ ما آمد. نرخ ارز در آخر سال ۹۸ حدود ۱۳ هزار تومان بود، اما کرونا آمد به کمکش و فشار بر ما سخت‌تر شد.

وی ادامه داد: ترامپ با تیمش ایستادند تا نگذارند یک بشکه نفت نفروشیم. ۱۲ نفتکش ما را منفجر کردند یا به آن آسیب زدند. اسرائیلی‌ها وارد نفتکش ما شدند و آن را منفجر کردند.

معاون اول رئیس جمهور بیان داشت: مردم ایران با صبوری کمک کردند دولت سیاست خود را بخوبی پیش ببرد. ما بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار عدم فروش نفت داشتیم. اگر این منابع در اختیار ایران بود شرایط دیگری داشتیم. ما بیش از ۱.۵ میلیون شغل در روز‌های اول کرونا از دست دادیم.

وی اضافه کرد: ایران ظرفیت‌های بزرگی دارد، اما مهمترین مانعی که وجود دارد، دیر فهمی تغییرات جامعه و جهان، بی توجهی به سرمایه اجتماعی و رضایت مردم است. امروز دولتی می‌رود و دولتی میآید و آرزو می‌کنیم دولت آینده موفق شود و بر مشکلات چیره شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور حسن روحانی رئیس جمهور فساد اقتصادی فساد در دولت روحانی بحران در دولت روحانی بحران اقتصادی بحران اقتصادی در دولت روحانی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۹۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: همکاری‌ها برای بی‌اثر کردن دشمنی‌ها علیه دو ملت ایران و سریلانکا باید تقویت شود

رئیس‌جمهور با اشاره به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه فرهنگی، علمی و آموزشی، ضمن اعلام آمادگی کشورمان برای انتقال تجربیات ارزشمند خود به سریلانکا افزود: نیروهای جوان، تحصیلکرده و باانگیزه بزرگترین ظرفیت دو کشور برای پیشرفت هستند و ایران از ارتقای سطح همکاری‌ها در حوزه جوانان استقبال می‌کند.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی شامگاه چهارشنبه به وقت محلی در ادامه برنامه‌های سفر رسمی یکروزه خود به سریلانکا، در نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور ضمن ابراز خرسندی از بهره‌برداری رسمی از طرح چند منظور برق‌آبی «اومااویا»، اجرای مشترک این پروژه را یکی از نمادها و جلوه‌های همبستگی و دوستی فیمابین دو ملت توصیف کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آمادگی مشارکت در دیگر طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی سریلانکا را دارند، از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای صدور خدمات فنی-مهندسی به سریلانکا در راستای کمک به پیشرفت این کشور خبر داد و گفت: پیشنهاد می‌کنم کارگروه مشترکی با حضور وزرای مربوطه برای تسریع‌ در ارتقا روابط اقتصادی تشکیل شود. همچنین تشکیل منظم و مستمر جلسات کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی می‌تواند در ارتقای سطح روابط اقتصادی و تجاری دو طرف بسیار موثر باشد.

رئیسی با اشاره به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه فرهنگی، علمی و آموزشی، ضمن اعلام آمادگی کشورمان برای انتقال تجربیات ارزشمند خود به سریلانکا افزود: نیروهای جوان تحصیلکرده و باانگیزه بزرگترین ظرفیت دو کشور برای پیشرفت هستند و ایران از ارتقای سطح همکاری‌ها در حوزه جوانان استقبال می‌کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه دو کشور از زیرساخت‌های مناسبی در صنعت گردشگری برخوردارند، همکاری در عرصه صنعت گردشگری و همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را از دیگر زمینه‌های مورد علاقه و دارای ظرفیت برای گسترش همکاری‌های فیمابین برشمرد و اظهار داشت: غربی‌ها پیشرفت ما را نمی‌خواهند و به همین دلیل برای اعمال فشار روی کشورهای مستقل به حربه حقوق بشر متوسل می‌شوند، لذا لازم است همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دو کشور در راستای بی‌اثر کردن این دشمنی‌ها تقویت شود.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تداوم نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه، با تاکید بر ضرورت اقدام هماهنگ کشورهای اسلامی و مستقل برای توقف جنایات این رژیم، رفع محاصره غزه و آغاز امدادرسانی گسترده به مردم مظلوم و مقتدر غزه گفت: بر اساس تصریح همه نظامات حقوقی اشغالگری و تجاوز به هیچ وجه برای اشغالگر حق مالکیت و مشروعیت خلق نمی‌کند، بلکه متجاوز و اشغالگر باید به فوریت اخراج، محاکمه و مجازات شود.

بر اساس این گزارش، آقای «رانیل ویکرمسینگه» نیز در این نشست با بیان اینکه باور داریم فرصت مناسبی برای ارتقای بیش از پیش سطح روابط میان دو کشور ایجاد شده است، تصریح کرد: در مذاکرات مقامات دو کشور راهکارهای تقویت هر چه بیشتر مناسبات و تعاملات به دقت مورد بررسی قرار گرفت و پیشنهاد شد برای تعمیق مناسبات سیاسی فیمابین پارلمان‌های دو کشور نیز فعال‌تر عمل کنند.

رئیس جمهور سریلانکا با قدردانی از مشارکت جمهوری اسلامی ایران در بازسازی این کشور از جمله طراحی و اجرای پروژه برق‌آبی «اومااویا» گفت: امروز سریلانکا با حمایت دوستان به ویژه ایران در حال بازسازی خود و پیشرفت است. در همین راستا تصمیم گرفتیم برای تسهیل و تسریع این روند نشست بعدی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی فیمابین هر چه سریع‌تر برگزار کنیم و راهکارهای ارتقای سطح مناسبات اقتصادی را نیز مورد بررسی قرار دادیم.

وی با استقبال از پیشنهاد رئیس جمهور کشورمان برای تشکیل کار گروهی متشکل از مسئولان مرتبط برای گسترش روابط اقتصادی فیمابین خاطرنشان کرد: سریلانکا همچنین متقاضی همکاری‌های بیشتر دو ‌کشور در زمینه کشاورزی،گردشگری ، همکاری‌های علمی و آموزشی و ورزش است.

رئیس جمهور سریلانکا با ابراز علاقمندی کشورش برای تقویت همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دو کشور گفت: اتفاقات و تحولات منطقه از محورهای مذاکرات امروز ما بود و حمله به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کردیم، زیرا آن را حمله به همه معاهدات و حقوق بین‌المللی می‌دانیم. همچنین درباره حقوق مردم فلسطین و غزه نیز گفتگوهای مهمی داشتیم؛ دو کشور بر ضرورت توقف کشتار و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه توافق دارند و باور دارند که هیچ بهانه‌ای تداوم این جنایات را توجیه نمی‌کند. موضع رسمی سریلانکا در مورد مسئله فلسطین، تشکیل کشور مستقل فلسطینی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رئیسی: همکاری‌ها برای بی‌اثر کردن دشمنی‌ها علیه دو ملت ایران و سریلانکا باید تقویت شود
  • این پروژه نماد همبستگی، تقویت دوستی و مایه افتخار دولت ایران و سریلانکا است
  • دهه نود بدترین دهه زندگی مردم بود
  • اسحاق جهانگیری: دهه نود بدترین دهه زندگی مردم ایران بود | سال ۱۳۹۵ استثنا بود
  • پیش بینی دولتمرد حسن روحانی از وضعیت اقتصادی؛ سال سختی پیش‌رو است
  • در سفر‌های خارجی تحقق شعار سال در دستور کار قرار دارد
  • مراسم رسمی استقبال از آیت‌ الله رئیسی در پاکستان
  • اسحاق جهانگیری : صدای شکسته شدن استخوان مردم به گوش می‌رسد
  • اسحاق جهانگیری: صدای شکسته شدن استخوان مردم به گوش می‌رسد /می خواستیم وزیر زن بگذاریم، نگذاشتند /باید مسیرها را باز کنیم
  • تعاملات اقتصادی با پاکستان به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد