Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح اقدام ملی مسکن در لارستان در حالی وارد فاز اجرایی و عملیاتی شده که به گفته مسئولان امر بیش از ۵۰ درصد کل متقاضیان این طرح در استان فارس مربوط به این شهرستان است.

شهروندخبرنگار ما تصاویری از اجرای این پروژه برای ما ارسال کرده است.

منبع:مدینه صابری - لارستان

بیشتر بخوانید:

مشکل متقاضیان برای ثبت‌نام وام ودیعه مسکن و واریز نشدن سهمیه سوخت آژانس‌ها.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسکن ملی شهروندخبرنگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۹۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۴۰ پروژه بنیاد مسکن در روستاهای اردبیل

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: سال گذشته، سال پرکاری را پشت سر گذاشتیم که در حوزه‌های عمرانی و تولید مسکن بیش از ۲۴۰ پروژه در روستاها اجرایی و عملیاتی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حامد کیخسروی عصر شنبه در همایش تبیین حساب 100 امام در مشگین‌شهر، اظهار داشت: اولین همایش تبیین حساب 100 امام را در مشگین‌شهر در حال مزین به «جهش تولید با مشارکت مردم» برگزار می‌کنیم و امیدواریم در سایر شهرستان‌ها نیز نظیر این همایش برای تبیین جایگاه و اهمیت حساب 100 امام برگزار شود.

وی تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در فروردین سال 58 امام راحل حساب 100 را بنیان نهاد که با گذشته 45 سال امروز به یک نهال برومند تبدیل شده و در گرامیداشت این ایام 21 تا 31 فروردین به نام دهه حساب 100 امام و سالگرد بنیاد مسکن نامگذاری شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: اصلی‌ترین هدف از تأسیس این حساب بهبود وضعیت معیشتی خانواده‌های محروم و نیازمند به ویژه تأمین سرپناه بوده تا آنها بتوانند از مسکنی آبرومند با همت خیران و کمک‌های مردمی بهره‌مند شوند.

کیخسروی افزود: در کنار ساخت مسکن محرومان، بنیاد مسکن فعالیت‌های خوبی را در حوزه عمران و آبادانی روستاها و بازسازی مناطق سیل‌زده و یا زلزله‌زده انجام داده و توانسته کارنامه درخشان از خود به یادگار بگذارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر تکلیف ساخت مسکن برای ساکنان شهرهای زیر 100 هزار نفر نیز در قالب نهضت ملی مسکن به این نهاد انقلابی واگذار شده تا زمینه برای مسکن دار کردن افراد فاقد سرپناه فراهم آید.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل سهمیه چهار هزار واحدی ساخت و مقاوم‌سازی مسکن استان را در سال گذشته یادآور شد و اضافه کرد: امسال این سهمیه به هفت هزار و 500 واحد افزایش یافته تا ما بتوانیم کارنامه‌ای شایسته در بحث مقاوم‌سازی مسکن روستایی داشته باشیم.

کیخسروی بیان کرد: 240 پروژه سال گذشته به همت بنیاد مسکن و با اعتباری بالغ بر 385 میلیارد تومان اجرایی شد که عمده آنها مربوط به عمران و آبادانی ساکنان روستایی بوده است.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: از بدو تأسیس حساب 100 امام تاکنون 565 واحد مسکن و یا تسهیلات حمایتی به متقاضیان تحویل داده و یا پرداخت شده و در کنار آن ما هزینه اجاره، تعمیر و ساخت مسکن محرومان را نیز متقبل شدیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل تصریح کرد: سال گذشته 109 مورد کمک موردی برای پرداخت هزینه اجاره، تعمیر، رهن و یا سایر نیازمندی خانواده‌ها پرداخت شده و در کنار آن کمک چهار میلیارد تومانی خیران را به صورت نقد و غیرنقد شاهد بودیم.

کیخسروی گفت: سه قطعه زمین در گرمی، خلخال و کوثر برای ساخت مسکن محرومان اختصاص یافته و در کنار آن پرداختی‌های موردی را نیز از سوی خیران شاهد بودیم.

وی به فعالیت انجمن خیران مسکن‌ساز استان نیز اشاره کرد و افزود: در اردبیل 144 واحد در مرحله اجرا و یا واگذاری است و در کنار آن بیش از 50 واحد نیز مراحل اجرایی با پیشرفت 40 تا 80 درصد را سپری می‌کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در نمین ساخت 30 واحد، در گرمی 22 واحد و در مشگین‌شهر هشت واحد با همت انجمن خیران در حال ساخت است تا با تحویل آن خانواده‌های نیازمند صاحب سرپناه شوند.

کیخسروی اضافه کرد: در مشگین‌شهر انجمن خیران فعالیت‌های خوبی را در سال‌های اخیر انجام داده به طوری که تاکنون 83 واحد مسکن محرومان ساخته و تحویل خانواده‌های نیازمند شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل به اهمیت حساب 100 امام و تأمین سرپناه برای حمایت از نظام خانواده را یادآور شد و بیان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا امسال با استفاده از ظرفیت منابع ملی، استانی و کمک خیران بتوانیم در ساخت و تحویل واحدهای مسکونی مناسب و ایمن گام‌های جدی برداشته و در تحقق شعار سال نیز همراهی و مشارکت عموم مردم و خیران را شاهد باشیم.

حساب 100 امام منشأ خیرات و حسنات

حجت‌الاسلام غلامرضا باوقار امام جمعه مشگین‌شهر نیز در همایش تبیین حساب 100 امام و تشکیل بنیاد مسکن در مشگین‌شهر، اظهار داشت: در روایات و احادیث از کمک خیران و افراد متمول برای ساخت سرپناه و رفع نیازمندی آنها به عنوان عمل صالح و خیر کثیر یاد شده است.

وی به تشکیل حساب 100 امام با نگاه تیزبینانه و دوراندیشی امام راحل اشاره کرد و گفت: این حساب تنها با هدف رفع محرومیت و ساخت مسکن برای اقشار نیازمند راه‌اندازی شده و یادگار ارزشمندی است که بعد از گذشت 45 سال همچنان منشأ خیران و حسنات بیشمار است.

امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر برکات این حساب را در گره‌گشایی از مشکلات محرومان و نیازمندان به ویژه تأمین مسکن و ساخت خانه در شهرها و روستاها به نفع فقرا و نیازمندان اعلام کرد و افزود: هر سال 31 فروردین یادآور این رخداد تاریخی بی‌نظیر است که ثمره آن شکل‌گیری بنیاد با برکتی همچون بنیاد مسکن بوده که امروز منشأ حرکت‌های تحولی و عمران و آبادانی در روستاها است.

باوقار در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در سال جدید و با نیت خداپسندانه باید این مجموعه را خیران و افراد توانمند یاری برسانند که همه ساله پرداختی مقام معظم رهبری به این حساب و سایر رؤسای قوا و مسئولان خود مبلغ این حرکت ارزشمند و راستین است.

وی خاطرنشان کرد: باید کمک‌های مردمی و خیران در این حساب به نفع ساخت مسکن محرومان هزینه شود که قطعا این حرکت می‌تواند سرآغاز نگاه تحولی و مثبت‌اندیشی در مسیر گره‌گشایی از مشکلات گروه‌های آسیب‌پذیر باشد.

امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر به اهمیت ساخت مسکن برای محرومان به عنوان نیاز ضروری و کاهش هزینه‌های آنها از بابت رهن و اجاره اشاره کرد و ادامه داد: در کنار ساخت مسکن، بسیاری از این خانواده‌ها نیازمند تأمین هزینه‌های اجاره، رهن، تعمیر و اصلاح گری هستند که این کمک‌های مردمی می‌تواند گرهی از این مشکلات باز کند.

باوقار نگاه انقلابی و جهادی را در کمک به این حساب و بهره‌گیری از ظرفیت آن برای ساخت مسکن به نفع محرومان یادآور شد و اضافه کرد: در کنار کمک‌های نقدی، برخی از مهندسان و صاحبان کار و حرف در این ساخت مسکن محرومان ورود پیدا می‌کنند که این اقدام نیز حرکتی ارزشمند و قابل تحسین به شمار می‌رود.

امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر از بنیاد مسکن خواست تا نسبت به تبیین و تشریح ارزش و جایگاه حساب 100 امام و جلب مشارکت‌های بیشتر مردم کمک و مساعدت کرده و در این مسیر گام‌های جدی‌تری برداشته شود.

انتهای پیام/131/.

دیگر خبرها

  • متروی بهارستان نیازمند ۴هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • ‌تأیید درخواست متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ممسنی و رستم
  • ‌تأیید درخواست ۲۱۱۱ نفر متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ممسنی و رستم
  • گره ناگشوده مسکن ملی در آذرشهر/ جانی که به لب رسیده است
  • تسهیلات ساخت انگیزه‌ای برای ورود مردم جهت تکمیل آورده‌های نهضت ملی مسکن است
  • تحویل ۱۲۷ هزار و ۳۶۸ واحد مسکن مهر در دولت سیزدهم
  • اجرای ۲۴۰ پروژه بنیاد مسکن در روستا‌های اردبیل
  • اجرای ۲۴۰ پروژه بنیاد مسکن در روستاهای اردبیل
  • برگزاری مراسم قرعه کشی متقاضیان مسکن ملی اسدآباد
  • درخواست بازنگری طرح افزایش وام ودیعه مسکن/ متقاضیان از این طریق برای دریافت وام اقدام کنند