Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@19:15:28 GMT

افزایش شعب شورای حل اختلاف ویژه زندانیان در خوزستان

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۹۲۴۸

افزایش شعب شورای حل اختلاف ویژه زندانیان در خوزستان

ایسنا/خوزستان رئیس اداره شوراهای حل اختلاف استان خوزستان گفت: در راستای تحقق اهداف سند تحول قضایی و سیاست‌های قوه قضائیه جهت کاهش جمعیت کیفری، با همکاری سازمان زندان‌های استان به زودی شعب شورای حل اختلاف ویژه زندانیان افزایش می‌یابد.

علیرضا باوی در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه تشکیل شعب شورای حل اختلاف ویژه زندانیان در استان که با حضور مدیرکل سازمان زندان‌های خوزستان برگزار شد، بر استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف در جهت کاهش جمعیت کیفری تاکید کرد و گفت: در حال حاضر پنج شعبه فعال ویژه زندانیان در زندان اهواز، ماهشهر و آبادان مستقر هستند و در زمینه مصالحه بین زندانیان قصاصی، نزاع و دیگر مواردی که قانون اجازه داده که اعضای شورای حل اختلاف ورود کنند، آمار عملکرد مطلوبی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری خوزستان، وی افزود: افزایش شعب شوراهای حل اختلاف در زندان‌ها در زمینه کاهش زندانیان و تعیین تکلیف محکومین به قصاص و دیگر محکومین که در حل و فصل موضوع آنان در صلاحیت شورای حل اختلاف باشند، اثربخشی فراوانی دارد.

باوی خاطرنشان‌کرد: خوزستان با توجه به بافت قومیتی موجود، در زمینه صلح و سازش ظرفیت بسیار مناسبی دارد ولی تاکنون کمتر به آن توجه شده و باید فرهنگ و سنت بسیار ارزشمند صلح و سازش و اصلاح ذات‌البین با مشارکت و استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در استان گسترش یابد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری خوزستان افزود: تاکنون سازمان زندان‌های استان خوزستان در تشکیل و راه‌اندازی شورای حل اختلاف در داخل زندان تعامل و همکاری بسیار خوبی داشته و امیدواریم با امضای این تفاهم‌نامه، گام‌های مؤثرتری در جهت کاهش جمعیت زندانیان برداشته شود.

پژمان پروین مدیرکل سازمان زندان‌های خوزستان نیز در این جلسه بر تسریع در جهت تشکیل و راه‌اندازی شعب شورای حل اختلاف ویژه زندانیان تاکید کرد و گفت: از پیگیری‌های جدی و مستمر رئیس اداره شوراهای حل اختلاف استان در راه‌اندازی شعب شورای حل اختلاف ویژه زندانیان تشکر می‌کنیم. سازمان زندان‌های خوزستان نسبت به تشکیل این شعب، مصمم است.

وی افزود: امیدواریم با تعامل و همکاری اداره شوراهای حل اختلاف خوزستان، کمیته ویژه تعیین تکلیف زندانیان قصاص تشکیل شود و با استفاده از ظرفیت افراد مصلح، متنفذ و مورد قبول مردم، بتوانیم در جهت جلب رضایت اولیای دم و رهایی محکومین به قصاص تلاش کنیم.

در این جلسه تفاهم‌نامه تشکیل و راه‌اندازی شعب شورای حل اختلاف ویژه زندانیان به امضای باوی معاون قضایی و رئیس اداره شوراهای حل اختلاف خوزستان و پروین مدیرکل سازمان زندان‌های استان رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی دادگستري شوراي حل اختلاف شعب شورای حل اختلاف ویژه زندانیان اداره شوراهای حل اختلاف سازمان زندان راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۹۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،به گزارش روابط عمومی زندان جهرم، خانمی با مراجعه به دفتر مددکاری زندان جهرم ،۲۰ میلیون تومان را برای آزادی فردی بدهکار واریز و رسید آن را به عنوان هدیه تولد همسرش به وی اهدا کرد.
خیران و نیکوکارانی که قصد کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را دارند، می‌توانند هدایای نقدی خود را به شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۶۰۴۲۱۴۲۸۶ به نام انجمن حمایت زندانیان شهرستان جهرم واریز کنند.

شهرستان جهرم در جنوب فارس و در فاصله ۱۹۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد
  • ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند
  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد
  • (ویدئو) غافلگیری زندانیان هنگام فرار از تونل حفر شده در زندان
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل در پی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل درپی اختلاف خانوادگی