Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، "مهدی صادقی نیارکی" از تصویب آیین کار شورای سیاستگذاری توسعه صنعت لوازم خانگی با حضور تشکل های تخصصی خبر داد و گفت: این شورا با هدف صیانت از صنعت لوازم خانگی، توسعه و تعمیق ساخت داخل و حرکت به سمت نوآوری و حمایت از ارتقاء تکنولوژی به صورت مستمر برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، ارتقاء کیفیت لوازم خانگی و صیانت از اشتغال مولد را از دیگر اهداف این شورا عنوان کرد و افزود: با تشکیل این شورا، ارتقای جایگاه صنعت لوازم خانگی و حمایت از صنایع بومی با جدیت بیشتری پیگیری خواهد شد.

صادقی‌نیارکی، توسعه صنعتی را منوط به توانمندسازی بخش خصوصی و جامعه صنعتی کشور برشمرد و ادامه‌داد: سیاستگذاری برای توسعه این صنعت راهبردی، احصای موانع پیش روی تولید و تسهیل‌گری و بهبود فرآیندهای اجرای در صنعت لوازم خانگی، از جمله وظایف این شورا خواهد بود.

وی در ادامه شکل‌گیری انجمن قطعه سازی در این صنعت را گام مهمی در توسعه این صنعت توصیف کرد و گفت: برای تسهیل در فرایند سیاستگذاری باید هماهنگی بین تشکل‌های بخش خصوصی ایجاد شود تا بستر مناسب برای حضور موثر این صنعت در نهادهای تصمیم ساز فراهم شود.

به گزارش ایرنا، بررسی آمارهای رسمی منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۲۹۶ هزار و ۸۰۰ دستگاه انواع ماشین لباس‌شویی توسط شرکت‌های داخلی از ابتدای امسال تا پایان خرداد ماه و رشد ۴۰ درصدی آن در هم‌سنجی با پارسال است.

برپایه این آمارها، تولیدکنندگان لوازم‌خانگی سه ماهه نخست امسال را با تولید ۴۸۲ هزار و ۷۰۰ دستگاه یخچال و فریزر به پایان بردند. آماری که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (تولید ۳۷۳ هزار و ۷۰۰ دستگاه) رشد ۲۹.۱ درصدی نشان می‌دهد.

همچنین تا پایان خرداد ماه کارخانجات داخلی با ثبت رشد ۱۹.۹ درصدی در تولید تلویزیون، ۲۶۸ هزار و ۹۰۰ دستگاه از این محصول تولید کردند. این در حالی است که آمار بهار ۹۹ تلویزیون‌سازان ۲۴۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه بود.

برچسب‌ها لوازم خانگی داخلی وزارت صنعت معدن و تجارت لوازم خانگی خارجی تحریم لوازم خانگی مهدی صادقی نیارکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لوازم خانگی داخلی وزارت صنعت معدن و تجارت لوازم خانگی خارجی لوازم خانگی داخلی وزارت صنعت معدن و تجارت لوازم خانگی خارجی تحریم لوازم خانگی صنعت لوازم خانگی وزارت صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۹۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بیش‌از ۱۰۰ میلیون تنی ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی شاه میرزایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی (۲۸ فروردین‌ماه) در کنگره ملی نفت و گاز آسیا - اروپا، گفت: ایران با دارا بودن ذخایر غنی نفت و گاز، جایگاه ویژه و برجسته‌ای از زمان‌های بسیار دور در نقشه انرژی جهان داشته است.

وی، ایران را لنگرگاه ثبات و امنیت در منطقه خواند و گفت: کشور ما به دلیل دارا بودن سواحل طولانی در خلیج فارس تا دریای عمان و اقیانوس هند به‌عنوان شاهراه عبور و حمل‌ونقل نفت، میعانات گازی، گاز مایع، محصولات مختلف پتروشیمی و دیگر محصولات به شمار می‌رود و نقش مهمی را ایفا می‌کند.

معاون وزیر نفت ادامه داد: صنعت پتروشیمی ایران در زمینه ارائه خدمات فنی و مهندسی به‌عنوان یکی از بازیگران مهم در دنیا مطرح و آماده همکاری در زمینه تولید و فروش کالاها و تجهیزات به شرکت‌ها و مشتریان همسو در سراسر جهان است.

شاه میرزایی با اشاره به روند پرشتاب توسعه صنعت پتروشیمی ایران، یادآور شد: ظرفیت تولید این صنعت در سال (۱۴۰۲) از مرز ۹۵ میلیون تن عبور کرد و این ظرفیت تا پایان امسال بیش از ۱۰۰ میلیون تن خواهد شد.

وی با اشاره به تنوع سبد محصولات پتروشیمی ایران با بیش از ۵۵۰ (گرید) مختلف تصریح کرد: صنعت پتروشیمی ایران همکاری و سرمایه‌گذاری‌های مطلوبی با کشورهای همسو از جمله روسیه و کشورهای حوزه آسیای‌میانه در قطب‌های توسعه‌ای به‌ویژه در مناطق ماهشهر، چابهار و جاسک دارد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه ۹۷ درصد از کاتالیست‌های مورد نیاز صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی و صنایع معدنی داخلی‌سازی شده است، گفت: آمادگی کامل داریم تا با همسایگان و کشورهای همسو در زمینه‌های طراحی، اجرا، راه‌اندازی و بهره‌برداری، تعمیرات و نگهداشت تجهیزات و نیز تولید انواع فناوری‌ها و کاتالیست‌های مورد نیاز همکاری کنیم.

این مقام مسؤول عنوان کرد: ایران در تولید دانش‌فنی محصولات آمونیاک، اوره، الفین، تبدیل گاز به متانول، اتان، اتیلن و سایر فرآیندها به خودکفایی کامل رسیده است.

کد خبر 6081952

دیگر خبرها

  • رشد تولید در صنعت شوینده‌ها و محصولات بهداشتی
  • ظرفیت تولید پتروشیمی ایران به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • افزایش بیش‌از ۱۰۰ میلیون تنی ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی
  • آی پی امداد دیگر تنها یک تعمیر کننده لوازم خانگی نیست
  • توسعه مشارکت‌های مردمی در صنعت اولویت وزارت صمت است
  • مرکز تعمیرات لوازم خانگی آاگ در تبریز
  • ۳۴۰ شرکت ایرانی و خارجی در نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده و بهداشتی
  • توسعه صنعت فرآوری محصولات کشاورزی در بوشهر اولویت است
  • پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه
  • آمار جدید از ورود خودروهای وارداتی به کشور | وزیر صنعت: مردم برای خرید خودرو خارجی عجله نکنند؛ سرعت تحویل به زودی افزایش می‌یابد