Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، طرح تابستانه کتاب ۱۴۰۰ که از ۹ مرداد در ۹۵۸ کتابفروشی سراسر کشور به طور همزمان آغاز شد، طی دو روز اخیر در ۳۳ کتابفروشی شهرهای مختلف مازندران نیز برپا شده و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی می‌توانند تا ۱۵ مرداد از یارانه ۲۰ درصدی خرید کتاب بهره‌مند شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آغاز طرح تابستانه کتاب ۱۴۰۰ در ۳۳ کتابفروشی مازندران، گفت: در این دوره نیز مانند دوره‌های قبلی فروش فصلی کتاب تخفیف ۲۰ درصدی برای خریداران در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما تفاوت این دوره با دوره‌های قبلی افزایش سقف خرید است که سبب می‌شود خریداران از تخفیف بیشتری بهره‌مند شوند.

وی افزود: از پاییزه کتاب ۱۳۹۹ تا بهارانه کتاب ۱۴۰۰ که خرداد امسال برگزار شد سقف خرید کتاب برای هر کد ملی ۲۰۰ هزار تومان بود که با احتساب تخفیف ۲۰ درصدی برای هر کد ملی، به هر خریدار بابت ۲۰۰ هزار تومان خرید ۴۰ هزار تومان تخفیف داده می‌شد. اما در تابستانه کتاب ۱۴۰۰ سقف خرید با ۵۰ درصد افزایش به ۳۰۰ هزار تومان رسیده که میزان یارانه خرید کتاب برای هر کد ملی را با توجه به تخفیف ۲۰ درصدی به ۶۰ هزار تومان افزایش داده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: افرادی که مایل به خرید بیشتر از ۳۰۰ هزار تومان کتاب و بهره‌مندی بیشتر از یارانه کتاب هستند می‌توانند با استفاده از کد ملی سایر اعضای خانواده اقدام به خرید کتاب در این طرح فصلی کنند. یعنی یک خانواده سه نفره می‌تواند با استفاده از سه کد ملی و سقف خرید ۹۰۰ هزار تومان از تخفیف ۱۸۰ هزار تومانی بهره‌مند شود.

کتابفروشی‌های عضو

طبق اعلام مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، در ساری کتابفروشی‌های امیرکبیر، اکسیر قلم، پاتوق کتاب ساری، شهر کتاب، نشر وارش، کتاب سرو، شبره و کتب پزشکی اندیشه مجری طرح هستند. در قائمشهر فروشگاه‌های پارس، سرزمین کتاب، سلام، شهر کتاب و کتاب سایه، در چالوس شهر کتاب فخر حسینی، شهر کتاب جعفری و کتابسرای پردیس، در بابل نشر چشمه، کتاب البرز، سرو بابل و کتاب مهتاب، در تنکابن زبانسرای پویا، شهر کتاب و کتابفروشی بیگی، در نکا شهر کتاب و کتابفروشی رحجمان‌پرست، در بابلسر شهر کتاب لامعی و شهر کتاب شفیع‌زاده، در آمل کتابفروشی‌های جهان کتاب و فرفرکا و در شهرهای بهشهر، رویان، محمودآباد و نوشهر نیز فروشگاه‌های شهر کتاب تا ۱۵ مرداد فروش یارانه‌ای کتاب را انجام می‌دهند.

آغاز پررونق تابستانه کتاب در مازندران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اظهار کرد: در تابستانه کتاب ۱۳۹۹ که طی ۱۳ روز از ۱۸ تا ۳۰ مرداد برگزار شده بود، ۲۶ کتابفروشی مازندران عضو طرح بودند که ۲۰ هزار و ۷۷۹ جلد کتاب به ارزش بیش از ۸۰۸ میلیون تومان به دوستداران کتاب در سراسر استان عرضه کردند.

زارع افزود: امسال این طرح در هفت روز برگزار می‌شود که امروز سومین روز آن است و تا جمعه همین هفته ادامه دارد. طبق آمارهای مؤسسه خانه کتاب از روز شنبه تا ظهر امروز – دوشنبه- ۶ هزار و ۸۸۷ جلد کتاب با قیمت مجموع حدود ۳۸۰ میلیون تومان توسط مازندرانی‌ها در طرح تابستانه کتاب ۱۴۰۰ خریداری شده است که بالاتر از میانگین فروش کتاب در تابستانه کتاب ۱۳۹۹ است.

وی اظهار کرد: پارسال به طور میانگین در هر روز یکهزار و ۵۹۸ کتاب توسط مازندرانی‌ها در طرح تابستانه کتاب خریداری شده بود. اما از ابتدای طرح تابستانه کتاب ۱۴۰۰ تا کنون این رقم به ۲ هزار و ۲۹۵ کتاب در روز رسیده که به نظر می‌رسد در حال افزایش است. میانگین قیمتی خرید کتاب در طرح تابستانه ۱۳۹۹ نیز ۶۲ میلیون و ۱۶۶ هزار تومان بود که طی از شنبه تا امروز ظهر به حدود ۱۲۵ میلیون تومان رسیده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: خوشبختانه مازندرانی‌ها طی دو سال اخیر روند رو به رشدی در استقبال از خرید یارانه‌ای کتاب نشان دادند که بر اساس آمارهای موجود این روند همچنان ادامه دارد. پارسال در چهار طرح فروش فصلی، ۶۶ هزار و ۳۳۵ کتاب به ارزش اقتصادی بیش از ۲۷ میلیارد ریال توسط مازندرانی‌ها خریداری شد که این استان را بین استان‌های پرفروش کتاب طرح‌های فصلی قرار داد.

مازندران پس از تهران، خراسان رضوی، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، فارس، کردستان هشتمین استان از نظر تعداد کتابفروشی‌های عضو در طرح تابستانه کتاب ۱۴۰۰ است.

مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و تسهیل خرید کتاب برای علاقه‌مندان و خانواده‌ها، طرح‌های فصلی فروش یارانه‌ای کتاب را در سراسر کشور برگزار می‌کند.

برچسب‌ها تابستانه کتاب 99 عباس زارع موسسه خانه کتاب ایران مازندران کتاب طرح های ترویجی کتابخوانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تابستانه کتاب 99 عباس زارع موسسه خانه کتاب ایران تابستانه کتاب 99 عباس زارع موسسه خانه کتاب ایران مازندران کتاب طرح های ترویجی کتابخوانی طرح تابستانه کتاب ۱۴۰۰ طرح تابستانه مازندرانی ها کتاب و کتاب هزار تومان خانه کتاب خرید کتاب سقف خرید شهر کتاب ۲۰ درصدی کد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۹۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۷ درصدی مرگ بر اثر مسمومیت قرص برنج در مازندران

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: در سال گذشته ۱۷۸ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در استان جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد افزایش داشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان مازندران، دکتر علی عباسی، مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در سال 1402 از مجموع فوتی‌های مسمومیت با  قرص برنج در استان 125نفر مرد و بقیه زن بوده اند.

وی افزود: در  مدت اعلام شده شهرستان بابل با  37، ساری و میاندرود با 28 و آمل با 26 فوتی به ترتیب بیشترین و کمترین آمار مسمومیت با قرص برنج را داشته اند. در شهرستان  بهشهر و عباس آباد نیز هر کدام 2 فوتی گزارش شده است.

عباسی بیان کرد:  بر اساس گزارش‌ها شهریور با 23، مهر با 20 و آذر با 19 مورد بیشترین فوتی و خرداد و تیر هر کدام با 10 مورد کمترین فوتی را داشته‌اند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با تاکید بر ضرورت اعمال تدابیر سختگیرانه برای جلوگیری از توزیع قرص برنج گفت: در سال‌های اخیر و طبق آمار موجود شاهد کاهش تلفات قرص برنج در استان بودیم، اما برای کاهش مرگ و میر با قرص برنج به گونه‌ای باید اقدام کرد که به آسانی و سهولت قرص برنج در دسترس مردم قرار نگیرد و برای مصارف خاص این قرص باید آن را از مجاری مناسب تهیه کرد و عرضه آن باید محدود شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «مواجهه‌ای نامتعارف با منطق هگل» در کتابفروشی‌ها
  • افزایش ۲۷ درصدی مرگ بر اثر مسمومیت قرص برنج در مازندران
  • کتابفروشی که خبر تعطیلی اش را شیرین کرد
  • ثبت‌ نام کتابفروشی‌ ها در سامانه «بازار کتاب»
  • تعطیلی کتابستان در خیابان انقلاب
  • تعطیلی یک کتابفروشی در تهران
  • «خدای مهربانم سلام» برای بچه‌ها به کتابفروشی‌ها آمد
  • «خدای مهربانم سلام» برای بچه‌ها کتابفروشی‌ها آمد
  • آغاز ثبت‌نام کتابفروشی‌ها برای حضور در نمایشگاه کتاب
  • کتاب نو بخریم یا کتاب دست دوم؟