Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:47:17 GMT

اخبار کوتاه جهاد کشاورزی استان قزوین

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۹۴۳۵

اخبار کوتاه جهاد کشاورزی استان قزوین

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، تورج بنیادی، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین روز دوشنبه و در حاشیه بازدید از مزارع آفتابگردان استان، اظهار داشت: امسال بیش از ۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین زیر کشت آفتابگردان آجیلی رفته است.

وی تصریح کرد: با توجه به این میزان از کشت آفتابگردان آجیلی، پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۱۵ هزار تن از این محصول در سطح استان تولید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنیادی با اشاره به اینکه کشت این محصول در سطح استان از رشد قابل توجهی برخوردار بوده، خاطرنشان کرد: با توجه به توجیه اقتصادی و بازار فروش مناسب آفتابگردان و همچنین قیمت توافقی بالای آن در بازار استان و کشور، کشاورزان در سال جاری از کشت آن استقبال خوبی به عمل آورده و این موضوع باعث رشد چهار برابری سطح کشت آفتابگردان آجیلی نسبت به سال گذشته شده است.

به گفته وی، بیشترین میزان کشت آفتابگردان آجیلی در سطح استان قزوین در اراضی کشاورزی بخش‌های شال و اسفرورین از توابع شهرستان‌های بویین زهرا و تاکستان انجام شده است. 

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ارقام کشت شده آفتابگردان آجیلی در سطح این استان را ارقام دور سفید و شمشیری عنوان کرد.

توزیع بیش از ۱۹ هزار و ۸۰۰ تن کود شیمیایی بین کشاورزان استان قزوین

مجید اسماعیلی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۱۹ هزار و ۸۷۷ تن کود شیمیایی در چهار ماهه نخست سال جاری ‏بین کشاورزان استان توزیع شده است.‏

وی تصریح کرد: از این میزان کود توزیع شده، ۱۹ هزار و ۴۸۰ تن کود ازته، ۳۰۴ تن کود فسفاته و ۹۳ تن کود پتاسه بوده است.‏

اسماعیلی با تاکید بر لزوم تامین به موقع و مناسب کود و سایر نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان، اظهار داشت: خوشبختانه کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان استان همواره به میزان لازم تامین شده و نگرانی از این بابت در سطح استان قزوین وجود ندارد.

پیش بینی تولید بیش از ۲۰۰ هزار تن گوجه فرنگی در تاکستان 

مدیر جهاد کشاورزی تاکستان گفت: با توجه به برآوردهای انجام شده، پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۲۰۰ هزار تن محصول گوجه فرنگی از مزارع کشاورزی این شهرستان برداشت شود.

به گفته حشمت اله رحمانی، عملیات برداشت گوجه فرنگی از مزارع کشاورزی شهرستان تاکستان از هفته گذشته آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۲ هزار و ۵۲۰ هکتار از مزارع کشاورزی تاکستان به کشت گوجه فرنگی اختصاص یافته، تصریح کرد: با توجه به استفاده از ارقام اصلاح شده و مراقبت‌های به‌ زراعی در مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت، میانگین عملکرد این محصول در مزارع شهرستان حدود ۸۰ تن در هر هکتار برآورد می‌شود.

برچسب‌ها گل آفتابگردان گوجه فرنگی ایرنا کشاورزی استان قزوین اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گل آفتابگردان گوجه فرنگی ایرنا گل آفتابگردان گوجه فرنگی ایرنا کشاورزی استان قزوین اراضی کشاورزی کشت آفتابگردان آجیلی کشاورزی استان قزوین جهاد کشاورزی سطح استان گوجه فرنگی تن کود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۹۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی به همت اداره جهاد کشاورزی شهرستان اهر بمناسبت گرامیداشت روز ملی گندم و نان، جشنواره پخت نان و غذا‌های نان پایه با مشارکت ۸۰ شرکت کننده از نانوایان، کشاورزان و اهالی روستا‌های این شهرستان برگزار شد.

علی نجفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر با بیان اینکه سالانه ۲۵ هزار تن گندم در این شهرستان تولید می‌شود گفت: این جشنواره باهدف معرفی نان‌های باکیفیت سنتی، صنعتی و محلی و همچنین ترغیب خانواده‌ها برای استفاده نان‌های باکیفیت برگزار شد.

دیگر خبرها

  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۶ اردیبهشت
  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • مروری بر چند خبر کوتاه از ورزش قزوین
  • تخریب ۹ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • طرح ملی زراعت چوب در لالی اجرا شد
  • نخستین روز کاری استاندار جدید مازندران
  • فعالیت ۴۰دستگاه انواع پهپاد در عرصه‌های کشاورزی استان قزوین
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد