Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@23:25:56 GMT

واکسیناسیون افراد بالای 50 سال در قم آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۹۵۲۸

واکسیناسیون افراد بالای 50 سال در قم آغاز شد

ایسنا/قم ناظر وزارت بهداشت در استان قم از آغاز واکسیناسیون افراد بالای 50 سال در قم خبرداد.

علی ابراز، ناظر وزارت بهداشت در استان قم ، در جلسه ستاد اطلاع رسانی دولت در قم، عنوان کرد: به دنبال کاهش گروه‌های سنی در بحث واکسیناسیون استان قم هستیم و اکنون افراد ۵۰ سال به بالا می‌توانند با مراجعه به مراکز منتخب نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: گسترش مراکز تزریق واکسن به صورت خودرویی باید از جمله برنامه‌های استان در این بخش باشد تا از این طریق از تجمع افراد که خود عاملی برای گسترش کرونا است جلوگیری شود.

وی ادامه داد: برای موفقیت دراجرای برنامه واکسیناسیون و مقابله مطلوب با کرونا،‌ باید روند واکسیناسیون درکوتاه ترین زمان ممکن انجام شود و به همین دلیل نیاز است که همه امکانات استان قم به مدت سه هفته برای اجرای موفق این برنامه بسیج شود.

وی با اشاره به نقش واکسیناسیون درکاهش مرگ ناشی از کرونا،‌ افزود: درحال حاضر حدود ۱۳۰ تن بر اثر ابتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی قم بستری هستند که هیچ کدام از این افراد دریافت کننده واکسن کرونا نبودند.

ناظر وزارت بهداشت در استان قم گفت: با گسترش روند واکسیناسیون و استقبال مردم قم از آن،‌ می‌توانیم در آینده شرایط بهتری داشته باشیم و از شکل گیری پیک‌های احتمالی بعدی جلوگیری کنیم.

وی بیان کرد: نیاز است تا افرادی هم که سابقه ابتلا به ویروس کرونا و بهبودی از آن را دارند،‌ نسبت به دریافت واکسن و افزایش ایمنی بدن خود در برابر این ویروس اقدام کنند.

وی ادامه داد: با وجود تزریق واکسن کرونا،‌ حتی درصورت ابتلا احتمالی به این بیماری که امکان آن بسیار محدود است،‌ میزان مرگ تا حد زیادی(نزدیک به صفر) کاهش می‌یابد و این از مهمترین نکاتی است که باید برای مردم بیان و ایشان نسبت به دریافت واکسن تشویق شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: واکسن کرونا کروناویروس استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۹۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون رایگان حدود ۵۰۰ هزار نوبت سر دام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی رشتخوار، گفت: در راستای اجرای برنامه‌های اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی برای پیشگیری و ریشه کنی بیماری‌های واگیر دامی، واکسیناسیون ۵۰۳ هزار و ۷۹۵ راس دام سبک و سنگین با استفاده از توان بخش دولتی و خصوصی به صورت رایگان در شهرستان رشتخوار انجام شد.

وی افزود: در سال گذشته تیم های فنی دامپزشکی رشتخوار، به طور متوسط، ۳ نوبت به هر دامداری روستایی، مراجعه و واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری‌های واگیر آبله، تب برفکی و طاعون نشخوارکنندگان کوچک انجام شده است.

دیگر خبرها

  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • ایمن سازی دام‌ها علیه بیماری‌ها
  • آغاز طرح واکسیناسیون سراسری دام علیه بیماری تب مالت از اردیبهشت
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی در گنابادعلیه بیماری نیوکاسل
  • توصیه دامپزشکی گناباد در خصوص واکسیناسیون آنتروتوکسمی دام سبک
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • واکسیناسیون رایگان حدود ۵۰۰ هزار نوبت سر دام