Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@23:57:52 GMT

۱۵ درصد جمعیت ساوه و زرندیه واکسن کرونا دریافت کردند

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۹۵۳۳

۱۵ درصد جمعیت ساوه و زرندیه واکسن کرونا دریافت کردند

ایسنا/مرکزی سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: از زمان آغاز واکسیناسیون کرونا تاکنون، ۱۵ درصد جمعیت شهرستان‌های ساوه و زرندیه علیه بیماری کووید ۱۹ واکسینه شدند.

دکتر محمود کریمی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه روزانه به طور متوسط حدود ۲۵۰۰ نفر در ساوه و زرندیه علیه بیماری کووید ۱۹ واکسینه می‌شوند، اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون تاکنون ۳۵ هزار و ۱۲۷ نفر در ساوه واکسن تزریق کردند که از این تعداد ۲۶ هزار و ۸۴۸ نفر دُز اول و هشت هزار و ۲۷۹ نفر دُز دوم را دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در شهرستان زرندیه نیز تاکنون ۱۱ هزار و ۴۷۸ نفر واکسن دریافت کردند که از این تعداد هشت هزار و ۸۱۷ نفر دُز اول و دو هزار و ۶۶۱ نفر دُز دوم بوده‌اند.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه در ادامه گفت: بر اساس ابلاغ مقام عالی وزارت بهداشت مبنی بر واکسیناسیون مشاغل در معرض خطر، در شهرستان‌های ساوه و زرندیه واکسیناسیون فرهنگیان، اساتید دانشگاه و حوزه‌های علمیه، خبرنگاران، پرسنل نظامی و انتظامی، پرسنل قوه قضائیه، پرسنل اداره پست و بیماران دیابتی که انسولین تزریق می‌کنند در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون فرهنگیان از ۱۲ مردادماه در ساوه و ۱۳ مرداد در نوبران آغاز می‌شود، گفت: همچنین پس از دریافت و نهایی‌سازی لیست سایر گروه ها با ارگان‌های مرتبط، اطلاع رسانی به افراد مشمول توسط ارگان مربوطه انجام و تا پایان هفته واکسیناسیون تمامی این گروه ها آغاز خواهد شد.

وی همچنین از انجام واکسیناسیون زندانیان و کارکنان زندان مرکزی ساوه خبر داد و گفت: واکسیناسیون زندانیان و کارکنان ندامتگاه مرکزی ساوه علیه بیماری کووید ۱۹، به عنوان یکی از گروه های در معرض خطر جامعه، در محل ندامتگاه ساوه توسط کارشناسان بهداشتی آغاز شده است. این برنامه به صورت ضربتی انجام می شود و طی چند روز تمامی افراد واجد شرایط این گروه واکسینه خواهند شد.

دکتر کریمی همچنین با اشاره به آغاز واکسیناسیون رانندگان در ساوه  نیز گفت: طبق هماهنگی انجام شده با سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرستان ساوه، واکسیناسیون رانندگان تاکسی و اتوبوس‌های درون شهری و آژانس‌ها از امروز ۱۱ مردادماه در شهرستان ساوه در مرکز تجمیعی واکسن سالن ورزشی کوثر آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون لیست اسامی حدود ۱۹۰۰ نفر از رانندگان ناوگان حمل و نقل درون شهری ساوه به معاونت بهداشتی اعلام شده است، بیان کرد: سایر گروه های هدف مشمول دریافت واکسن در این حوزه، رانندگان ناوگان حمل و نقل مسافر برون شهری (اتوبوس و تاکسی)، رانندگان وانت بارها و کامیونت‌ها و رانندگان تاکسی های برخط و اینترنتی هستند که پس از اعلام لیست‌های مربوطه از طریق شهرداری و راهداری و امور حمل و نقل، واکسیناسیون این گروه نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی به آغاز واکسیناسیون کارکنان بانک‌ها در شهرستان‌های ساوه و زرندیه نیز اشاره کرد و گفت: در پی ابلاغ آغاز فاز سوم سند ملی واکسیناسیون کرونا در مشاغل پرخطر و در ارتباط با مردم، واکسیناسیون کارکنان بانک‌ها در شهرستان های ساوه و زرندیه از ۹ مرداد ماه ۱۴۰۰ آغاز شد.

سخنگوی علوم پزشکی ساوه افزود: در این مرحله ۳۹۰ نفر از شاغلین بانک‌های شهرستان ساوه بر اساس لیست اعلامی شعب مرکزی بانک‌ها، علیه بیماری کرونا واکسینه خواهند شد، که از روز گذشته تاکنون ۲۷۵ نفر از این افراد واکسینه شده‌اند.

وی در ادامه گفت: تمامی افراد بالای ۵۵ سال در شهر ساوه با در دست داشتن کارت ملی به منظور تزریق دز اول واکسن کرونا به مراکز تزریق واکسن‌ شامل مرکز واکسیناسیون مصلی واقع در حوزه علمیه امام صادق(ع) و مرکز واکسیناسیون کوثر واقع در خیابان امیرکبیر۱۴، سالن ورزشی کوثر از ساعت ۷ صبح الی ۱۹ مراجعه کنند.

دکتر کریمی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به ایمنی جمعی می بایست حداقل ۷۰ درصد از افراد جامعه واکسینه شوند که این امر مشارکت مردم را نیز می‌طلبد، تاکید کرد: انجام واکسیناسیون به معنی قطع زنجیره انتقال نیست و لازم است شهروندان تا رسیدن به درصد پوشش مطلوب واکسیناسیون حتما شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شهرستان های ساوه و زرندیه در وضعیت قرمز رنگ‌بندی خطر شیوع ویروس کرونا قرار دارند، از شناسایی ۱۲۰ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته موارد بستری جدید ۴۷ مورد و ‌مجموع بیماران شناسایی شده تاکنون ۲۲۶۳۹ مورد بوده است.

او بیان کرد: در طول این مدت دو نفر در ساوه جان خود را از دست داده‌اند که با در مجموع آمار جان باختگان در ساوه  زرندیه از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به ۴۵۷ نفر رسیده است.

انتهای پیام        

منبع: ایسنا

کلیدواژه: همه باهم علیه کرونا واکسیناسیون ساوه زرنديه استانی اجتماعی واکسن کرونا شهرستان های ساوه و زرندیه علیه بیماری حمل و نقل گروه ها بانک ها نفر د ز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۹۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 

به گزارش خبرنگار مهر، جواد واعظ شامگاه دوشنبه در حاشیه اکران فیلم آسمان غرب به‌عنوان اولین اکران آزمایشی سینما دانش قوچان اظهار کرد: سینما دانش قوچان که متعلق به اداره آموزش‌وپرورش این شهر است از دهه ۶۰ تأسیس شد و به علت برخی مشکلات در دهه ۷۰ تعطیل شد.

سرپرست آموزش‌وپرورش قوچان با اشاره به اینکه این سینما با مشارکت بخش خصوصی در دهه ۹۰ آغاز به کار مجدد کرد اما شیوع ویروس کرونا دوباره این سینما را به تعطیلی کشاند، تصریح کرد: متأسفانه وجود برخی مشکلات پس از کرونا و نبود همتی در جهت بازگشایی مجدد این سینما به سمتی کشاند تا بیش‌ازپیش مستهلک‌شده و منابع مالی و بیت‌المال هدر رود.

وی با تأکید بر اینکه نیاز شهروندان به این مکان تفریحی فرهنگی به‌ویژه قشر نوجوان و جوان اهمیت راه‌اندازی این مجموعه را با قید فوریت دوچندان کرد، افزود: در این راستا برای مدت آزمایشی یک‌ماهه تفاهم‌نامه‌ای با ستاد اکران‌های مردمی عمار بسته شد تا بتوان بر اساس حضور مردم در این بازه زمانی به سمت جذب اعتبار از طریق خیرین و نهادهای مرتبط برویم و سینمایی درخور شأن آماده‌سازی کنیم.

واعظ بابیان اینکه بهسازی و تعمیر سینما برای صندلی، پرده، صوت و … حدود ۴.۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، ادامه داد: امشب اکران آزمایشی فیلم آسمان غرب به‌عنوان اولین اکران برای بسیج دانشجویی برگزار و در روزهای آتی نیز برای دیگر اقشار جامعه اکران خواهد شد.

کد خبر 6085971

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید
  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • آغاز واکسیناسیون «پنوموکوک» برای نوزادان در آبادان
  • اجرای نوبت اول واکسیناسیون فلج اطفال با ۵۸۴ هزار دز
  • آغاز واکسیناسیون پنوموکوک نوزادان در آبادان
  • واکسیناسیون پنوموکوک در آبادان آغاز شد