Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@20:41:41 GMT

مبارزه با آفت پروانه برگ خوار در جنگل های باشت

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۹۵۳۴

مبارزه با آفت پروانه برگ خوار در جنگل های باشت

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد از مبارزه با آفت پروانه برگ خوار در جنگل های شهرستان باشت خبر داد.

غلامحسین حکمتیان اصل در بازدید از نحوه محلول پاشی درختان بلوط شهرستان باشت، افزود: به دلیل کاهش بارندگی و خشکسالی‌های پی در پی جنگل های بلوط زاگرس دچار خسارت از آفت پروانه برگ خوار سفید بلوط شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: ۱۲ دستگاه تراکتور تانکردار عملیات زمینی مبارزه با آفت پروانه برگ خوار سفید در شهرستان باشت را بر عهده دارد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: عملیات مبارزه با پروانه برگ خوار سفید بلوط با محلول پاشی و با استفاده از محلول BT است.
حکمتیان اصل ادامه داد: در جنگل‌های این مناطق دچار خسارت آفت پروانه برگ خوار سفید بلوط از روش محلول‌پاشی استفاده می‌شود که سازگار با محیط زیست است و ضرر و زیان برای موجودات و محیط زیست ندارد.
وی با تاکید بر اینکه آفت پروانه برگ خوار سفید بلوط به عنوان یک تهدید برای جنگل‌های بلوط منطقه باشت است، عنوان کرد: امسال درختان بلوط منطقه چهار راه گشین، تلخاب بیدک، تلخاب میرعلی بخش، پنبه‌ زار، نارگ موسی، تلچگاه، آبدگاه، ملیتم و کوه دهک دچار آفت پروانه برگ خوار سفید شدند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این مبارزه تا مرداد ماه امسال ادامه دارد و در حال حاضر با محلول پاشی تا حدودی از پیشروی این بیماری به خوبی جلوگیری شده است.
حکمتیان اصل در پایان از رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور به خاطر تخصیص اعتبارات لازم در خصوص محلول پاشی درختان بلوط زاگرس تقدیر و تشکر کرد.
در ادامه این بازدید رئیس گروه گیاه پزشکی دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل ها و مراتع کشور، گفت: آفت پروانه برگ خوار سفید بلوط ۱۰ هزار هکتار از جنگل‌های منطقه باشت در کهگیلویه و بویراحمد را درگیر کرده است.
رجبی با اشاره به اینکه پس از انجام مطالعات و پایش و شناسایی مناطق آلوده، چگونگی مقابله با آفت و کنترل بیماری به خوبی انجام گرفته، افزود: در جنگل‌های مناطق مبتلا شده به آفت پروانه برگ خوار سفید بلوط از روش محلول‌پاشی استفاده شده است.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد، رئیس گروه گیاه پزشکی دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل ها و مراتع کشور، مدیرکل و معاونین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد و سایر کارشناسان از نحوه محلول پاشی درختان بلوط شهرستان باشت بازدید کردند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منابع طبیعی و آبخیزداری مبارزه با آفات كهگيلويه و بويراحمد منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد شهرستان باشت درختان بلوط محلول پاشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۹۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) عجیب‌ترین گورستان ایران

قبرستان سفید چاه را یکی از عجایب ایران می‌دانند که در شهرستان بهشهر، بخش یانه‌سر، روستای سفید چاه واقع شده است.

قبرستان سفید چاه مربوط به دوره تیموریان است و از نخستین گورستان‌های مسلمانان در ایران به شمار می‌آید. این اثر به‌عنوان یکی از جا‌های دیدنی استان مازندران، در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۸۱ با شماره ثبت ۷۸۴۵ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

از اعتقادات جالب اهالی این روستا آن است که اگر در این قبرستان دفن شوند، جسد آن‌ها سالم باقی می‌ماند یا هیچ آسیبی نمی‌بیند.

بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط پژوهشکده‌های مختلف خاک‌شناسی، خاک این قبرستان دارای آهک بسیار است و اجساد در این‌گونه خاک‌ها با زمانی طولانی‌تر نسبت به باقی انواع خاک تجزیه می‌شوند. علت نام‌گذاری این قبرستان نیز به‌دلیل خاک سفیدش است که به میزان بالای آهک آن برمی‌گردد.

دیگر خبرها

  • آغاز مبارزه بیولوژیکی با آفت برگ خوار بلوط
  • ۹ کانون آفت جوانه‌خوار بلوط در جنگل‌های سردشت شناسایی شد
  • خودنمایی بخشی از جنگل‌های بلوط زاگرس در روستای مله پنجاب + فیلم
  • باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند
  • (تصاویر) عجیب‌ترین گورستان ایران
  • انواع مرغ ماهی خوار در ایران + بررسی خصوصیات آن ها
  • کاغذ ph و کاغذ تونسل را از کجا بخریم ؟
  • پخش مستند پرندگان ایلام از شبکه مستند
  • موردی از شیوع آفت «جوانه خوار بلوط» در کردستان گزارش نشده است
  • نخست‌وزیر گینه نو خطاب به بایدن: ما آدم‌خوار نیستیم