Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنامجو، استاندار اردبیل در جلسه شورای اداری با بیان اینکه شرایط بحرانی کرونایی در انتظار استان اردبیل است گفت:خیز جدید کرونا در استان شروع شده و افراد بستری در بیمارستان‌ها در طول یک هفته اخیر در حال افزایش بوده است.

او اظهار کرد: انتظار ما از شهروندان رعایت همه‌جانبه دستورالعمل های بهداشتی و استفاده مداوم از ماسک است و باید  فرهنگ‌سازی‌ استفاده از ماسک در استان مورد  توجه واقع شود تا بتوان این ویروس را هرچه سریع‌تر مهار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اردبیل گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید ۵۰ درصد ظرفیت کاری خود را به مهار و کنترل ویورس کرونا اختصاص دهند و هیچ گونه اهمال و سهل انگاری دراین باره از هیچ مسئولی قابل توجیه نیست.

او از انجام واکسیناسیون رایگان تمامی افراد بالای ۵۰ سال در مراکز بهداشتی این استان بدون نیاز به ثبت در سامانه خبر داد و افزود: ۴۰ مرکز بهداشتی در شهر اردبیل و در کل استان بیش از ۲۵۰ مرکز بهداشت با کادرهای مجرب جهت تزریق واکسن کرونا راه‌اندازی شده است و آمادگی کامل برای واکسینه کردن افراد بالای ۵۰ سال و دارای اولویت را دارند.

بهنام جو تاثیر واکسن‌های استاندارد کرونا را در افراد بالای ۶۰ سال بسیار مهم دانست و گفت: ۱۲۵ هزار نفر از جمعیت استان اردبیل تاکنون واکسینه شده‌اند که ۳۵ هزار نفر از این جمعیت هر ۲ دز را دریافت کرده‌اند و برای ۹۰ هزار نفر دز نوبت اول تزریق شده است.

استاندار اردبیل بیان کرد: واکسن‌های موجود هیچ گونه عوارض جانبی ندارد و در راستای تسریع روند و افزایش جمعیت واکسینه شده همکاری مردم بسیار با اهمیت است که باید در این مورد همکاری لازم را داشته باشند تا این ویروس ناخوانده ریشه‌کن شود.

بهنامجو با بیان اینکه ۱۰ برابر مبتلایان بستری‌ در بیمارستان‌ها در خانه‌هایشان قرنطینه هستند، بیان کرد: این آمار بسیار تکان دهنده و خطرناک است و نسبت به موج‌های گذشته باید با حساسیت بیشتر به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توجه داشت.

او ادامه داد: بیشتر بستری‌ها به دلیل توجه نکردن به شیوه‌نامه‌های بهداشتی مبتلا شده‌اند و ورود مسافران تابستانی به استان اردبیل با وجود محدودیت‌ها در این ایام نیز وضعیت را تشدید کرده است.

استاندار اردبیل در باره  محدودیت فعالیت تالارها و رستوران‌ها نیز گفت: بر اساس تصمیم ستاد مقابله با کرونا در استان همه تالارها باید در شرایط قرمز تعطیل باشند و رستوران‌ها  نیز به صورت بیرون‌بر فعالیت کنند در غیر این صورت با واکنش تیم‌های تعیین شده ستاد کرونا و امور صنفی ذی‌ربط روبه‌رو خواهند شد.

انتهای پیام/ع

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استفاده مداوم از ماسک کنترل ویروس کرونا تزریق واکسن کرونا استاندار اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۹۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، دکتر رضا وثوقی مقدم با اشاره به خدمات رایگان درمانی و مراقبتی به بیماران هموفیلی در کلینیک تخصصی سرور بیان کرد: در حال حاضر تعداد یک هزار و ۵۹۰ پرونده فعال بیماران هموفیلی در این کلینیک موجود است.

مدیر امور بیمارستان‌ها و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: بیماران هموفیلی از مشهد و استان‌های مجاور در این مرکز درمانی تحت پوشش قرار گرفته و خدمات درمانی، پیشگیرانه، بهداشتی و آموزشی دریافت می‌کنند.

دکتر رضا وثوقی مقدم با اشاره به اینکه افراد مبتلا به هموفیلی به علت سطح پائین یا عدم وجود پروتئین‌هایی به نام فاکتور‌های انعقادی قادر به متوقف کردن روند خونریزی نیستند، خاطر نشان کرد: از جمله مهم‌ترین اقدامات دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیگیری مستمر در جهت تامین فاکتور‌های انعقادی بیماران هموفیلی است.

مدیر امور بیمارستان‌ها و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پایان با اشاره به خدمت رسانی به بیماران درخارج از شیفت افزود: بیمارستان امام رضا (ع) آماده خدمت رسانی به این بیماران در شیفت‌های غیر متعارف می‌باشدکه بیماران میتوانند با مراجعه از خدمات اورژانس بیمارستان بهره‌مند گردند.

دیگر خبرها

  • افق‌های جدید، پیش روی هاب پیوند کلیه ایران/ پذیرش بیمار از ۱۲ کشور جهان در بیمارستان فرهیختگان
  • ممنوعیت ارائه خدمات به افراد بی حجاب در ادارات
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • ضرورت دسترسی عادلانه بیماران هموفیلی به دارو و درمان
  • مدیر کانون هموفیلی ایران بیان کرد: وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • اضافه شدن ۶ دستگاه همودیالیز به بیمارستان کامکار قم
  • افزایش ۶۵ درصدی ظرفیت پذیرش دستیاری پزشکی 
  • افزایش ۶۵ درصدی ظرفیت پذیرش دستیاری پزشکی
  • شناسایی بیماران مبتلا به تب‌مالت در این استان