Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-25@04:35:59 GMT

پیش بینی توسعه ۳۰۵۲ هکتاری گلخانه ها در سال جاری

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۹۵۷۱

احداث ۳۰۵۲ هکتار انواع گلخانه در سال ۱۴۰۰ پیش بینی می شود.

به گزارش پول نیوز، مجری طرح توسعه گلخانه های وزارت جهاد کشاورزی با اعلام این مطلب به خبرنگار ما گفت: بیشترین برنامه ابلاغی احداث این گلخانه ها مربوط به استان های مستعد از نظر اقلیمی، زیرساختی، نزدیکی به بازارهای هدف و دسترسی به نیروی انسانی مانند سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان، بوشهر، فارس، اصفهان، خراسان رضوی، تهران، آذربایجان شرقی و اردبیل (منطقه مغان) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



داریوش سالم پور پیش بینی کرد: امسال از محل صندوق توسعه ملی و یا بند الف تبصره (۱۸) قانون بودجه ۱۴۰۰ منابع اعتباری ارزان قیمت برای مناطق کم برخوردار و مناطق برخوردار برای ساخت گلخانه ها تخصیص و پس از تلفیق با منابع داخلی بانک ها در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

وی با بیان این که سال گذشته ۴۵ درصد گلخانه ها به صورت خوداجرایی و با سرمایه سرمایه گذاران احداث شد، اظهار داشت: در سال ۹۹ بیش از ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای ساخت گلخانه ها به متقاضیان پرداخت شد.

سالم پور درباره پیش بینی تامین برق مورد نیاز گلخانه های کشور با توجه به مشکلات قطعی برق در کشور گفت: در طرح توسعه گلخانه ها یکی از الزامات، پیش بینی ژنراتور برای تولید برق اضطراری به ویژه در گلخانه های بزرگ مقیاس و تجاری است.

وی ادامه داد: برخی از گلخانه های بزرگ مقیاس در کشور، واحد هاب نیروگاه سیار تولید همزمان برق و حرارت ( CCHP ) دارند که علاوه بر تامین برق، حرارت و دی اکسید کربن مورد نیاز واحدهای تولیدی خود، می توانند برق مازاد را به شبکه برق سراسری بفروشند.

مجری طرح توسعه گلخانه های وزارت جهاد کشاورزی در مورد اصلاح گلخانه های سنتی و چوبی در کشور نیز اذعان داشت: برنامه ما در افق ۱۰ ساله، اصلاح، بازسازی و نوسازی بیش از ۵ هزار گلخانه سنتی، چوبی و فرسوده در کشور است.

وی اضافه کرد: برای هر سال نزدیک به ۶۵۰ تا ۷۰۰ هکتار اصلاح و بازسازی گلخانه های سنتی و فرسوده را برنامه ریزی و به استان ها ابلاغ کرده ایم.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گلخانه تسهیلات بانکی پول نیوز سرمایه گذاری گلخانه ها پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۹۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 اجرای طرح از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده در سال جاری

ایرج حشمتی امروز ۳ اردیبهشت در همایش مدیران محیط زیست کشور در شیراز با اشاره به مسئولیت محیط زیست در حوزه‌های پایش آب، هوا و خاک گفت: به‌روزرسانی سیاهه انتشار آلاینده‌های هوا و تدوین برنامه عملیاتی کاهش آلودگی هوای کلان‌شهر‌ها در دستور کار سال ۱۴۰۳ سازمان قرار گرفته است، همچنین با همکاری وزارت صمت، وزارت کشور، پلیس راهور و راه و شهرسازی برنامه از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده با اولویت حمل و نقل عمومی و موتورسیکلت در سال جدید اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: در اجرای ماده الحاقی قانون برنامه هفتم، با هدف تقویت سازگاری و کاهش آسیب‌پذیری کشور در مقابل تغییر اقلیم، برنامه مدیریت تغییر اقلیم کشور توسط سازمان و با همکاری سازمان‌های ذیربط تهیه خواهد شد.

حشمتی با تشریح اقدامات سیاست‌گذاری و نظارتی در بخش آب و خاک، یادآور شد: قانون حفاظت از خاک قانون تخصصی است که بعد از انقلاب اسلامی ایران تصویب و ابلاغ شده است و در همین راستا آئین‌نامه اجرایی قانون حفاظت از خاک در سال گذشته در هیات وزیران و نیز خط مشی‌های مدیریت، حفاظت و بهره‌برداری پایدار از خاک کشور تصویب و ابلاغ شد که مطابق خط مشی‌های مذکور، بهینه‌سازی روش‌های استفاده از آب‌های نامتعارف در خاک در تطابق با شاخص‌های کمی و کیفی و استاندارد‌های مرتبط باید صورت گیرد.

وی ادامه داد: در همین راستا و نیز کمک به حل بحران فعلی آب کشور تدوین و ابلاغ معیار مشمولیت واحد‌ها در اجرای طرح پایش خوداظهاری برای بخش پساب و پارامتر‌های مشمولیت واحد‌ها به تفکیک کد آیسیک در اجرای قانون حفاظت از خاک و آئین‌نامه جلوگیری از آلودگی آب تدوین و ابلاغ شده است.

معاون محیط زیست استانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور تصریح کرد: در سال گذشته، ۱۴۳ رودخانه با ۶۸۴ ایستگاه به صورت فصلی پارامتر‌های عمومی و سمی مورد پایش قرار گرفته که نتایج ۱۸۷۶ پایش نشان از این دارد که در ۷۰ درصد پایش‌های انجام شده کیفیت رودخانه متوسط تا بسیار خوب بوده است، همچنین ۵ گزارش ملی در راستای نظارت بر مدیریت زیست محیطی تنظیم و به نهاد‌های متولی قانونی آن جهت اقدام وفق تکالیف قانونی ابلاغ شده است.

حشمتی در ادامه با بیان اینکه وضعیت کیفیت آب زیر زمینی نیز با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت نیرو در کارگروه‌های برنامه ایمنی آب کشور در حال پایش است، افزود: رفع آلودگی با شناسایی انواع ریسک‌های آلودگی اولویت بندی و تدوین پایش آب زیرزمینی کشور صورت می‌گیرد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه نظارت بر اجرای قانون مدیریت پسماند و تغییر اقلیم از اولویت‌های پیش رو در سال جاری است که با جدیت دنبال می‌شود، گفت: رسیدگی به ١٠ هزار درخواست و تایید بیش از سه هزار نقل و انتقال پسماند در کشور بیانگر جدیت کار در این حوزه است، نظارت‌های محیط زیست در حوزه مدیریت پسماند هدفمند و هوشمند می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • فعالیت هنرستان انرژی اتمی هرمزگان از مهر ماه سال جاری آغاز می‌شود
  • توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود
  • پیش‌بینی تولید ۱۵۰ هزار تن شن و ماسه در سال جاری
  • بهادری جهرمی: دولت پیگیر حقابه هیرمند بوده و خواهد بود/ توسعه و تقویت همکاری‌های امنیتی بین تهران و اسلام آباد یکی از اهداف سفر رئیسی به پاکستان / تداوم برنامه‌های حمایتی دولت از کشاورزان در سال جاری / آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته
  • تکمیل برنامه عملیاتی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ ذیل برنامه راهبردی ۱۴۱۰ اصفهان
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است
  • اجرای طرح از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در سال جاری
  • میزان صادرات زنجان در سال جاری ۶۵۸ میلیون دلار هدفگذاری شد
  •  اجرای طرح از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده در سال جاری
  • بخش خصوصی ‌۱۲۲ هکتار گلخانه در استان البرز احداث کرد