Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@21:05:11 GMT

آغاز برداشت انجیر از بزرگترین قطب تولید انجیر خشک دنیا

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۹۶۰۰

آغاز برداشت انجیر از بزرگترین قطب تولید انجیر خشک دنیا

به گزارش خبرگزاری فارس از استهبان مهدی اعیان منش افزود: انجیر تازه خوری در استهبان از اواخر تیر ماه شروع به برداشت شده ولی به دلیل شرایط خاص نگهداری به ندرت انجام می شود و باغداران انجیر را به صورت خشک شده برداشت می کنند که قابلیت ماندگاری بالایی دارد و تا چندین ماه با کیفیت بالا می توان آن را نگهداری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۸۰ درصد انجیر استهبان به کشورهای حاشیه خلیج فارس، ویتنام، هنگ کنگ، چین و روسیه صادر می شود و مابقی در داخل مورد مصرف قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول افزود: ۱۸ کارگاه فرآوری و بسته بندی انجیر در استهبان به صورت فعال مشغول به کار هستند که بیش از دو هزار نفر به صورت مستقیم و چهار هزار نفر به صورت غیر مستقیم در آن اشتغال دارند و محصولات انجیر بسته بندی شده، کلوچه، شربت، مسقطی، مارمالاد و پودر معجون انجیر را به بازار عرضه می کنند.

مدیر جهاد کشاورزی استهبان در خصوص کاهش برداشت محصول انجیر امسال اعلام کرد: از آنجایی که انجیرستان های استهبان دیم است و تنها از طریق نزولات آسمانی آبیاری می شود و در سال زراعی جاری سرمازدگی در فصل بهار،  بارندگی کمتر از حد نرمال و گرمای بی سابقه هوا در اوایل تابستان را شاهد بودیم، با کاهش ۵۰ درصدی برداشت محصول روبرو شده‌ایم.

وی تصریح کرد: دستورالعمل مبارزه با خشکسالی در فروردین ماه تدوین شدهو در اختیار باغداران قرار گرفته است و باغداران باید موارد مطرح شده در دستورالعمل را در باغات خود پیاده سازی کنند تا درختان انجیر از آسیب خشکسالی بیشتر در امان باشند.

اعیان منش با تاکید بر کیفیت انجیر تولیدی در استهبان اضافه کرد: انجیر استهبان از بهترین انواع انجیر خشک در دنیا محسوب می‌شود و از لحاظ طعم و خاصیت شناخته شده است.

به گزارش فارس، سطح انجیرستان‌های استهبان به همراه درختان غیر بارور ۲۶ هزار  هکتار است و برداشت انجیر در این شهرستان تا اواسط مهر‌ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: اعیان منش انجیر استهبان نمونه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۹۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت نیرو، این بزرگترین سامانه تولید برق خورشیدی برای یک نیروگاه آب شیرین کن در عمان با ظرفیت سالانه بیش از ٣٢ هزار مگاواتساعت برق سبز است که ١٠٠ درصد از مصرف آب شیرین کن را در طول شبانه روز پوشش می‌دهد.

این نیروگاه که توسط Veolia با مشارکت TotalEnergies توسعه یافته است، نقطه عطف مهمی در جهت تلاش‌های کربن زدایی در منطقه است، زیرا به کاهش حدود ٢٧٢٠٠ تن انتشار CO ٢ در سال کمک می‌کند که معادل آلاینده‌های تولید شده توسط حدودا ٦٠٠٠ خودروی موتور احتراق داخلی در سراسر جهان است.

ساخت نیروگاه خورشیدی مذکور در ماه اوت ٢٠٢٣ آغازشد، بهره برداری از آن در ماه مارس ٢٠٢٤ انجام شد و قرارداد اجاره برای بهره برداری از این مزرعه خورشیدی تا ٣١ مارس ٢٠٣٦ است.

سلیم بن ناصر العوفی وزیر انرژی و مواد معدنی کشور عمان در جریان بهره‌برداری از این طرح، تولید برق از منابع تجدیدپذیر را یکی از اهداف چشم انداز عمان ٢٠٤٠ اعلام کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امکان کاهش ۲۰ درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی
  • آغاز بزرگترین آزمون علمی در همدان
  • آغاز بزرگترین رقابت علمی کشور
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان
  • بزرگترین میدان گازی اروپا تعطیل شد
  • بزرگترین زندان اطلاعاتی دنیا + فیلم
  • فعالیت بزرگترین واحدِ تولید شویندهِ جنوبشرق با همت کارآفرینِ کرمانی
  • رفع تصرف ۷۰ هکتار از زمین‌های ملی در استهبان
  • نابودی بزرگترین دشت لاله‌های واژگون کشور، خیلی دور، خیلی نزدیک