Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرزاد لطفی در سیصد و هفتاد و چهارمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه هشدار داد: متاسفانه آمار‌ها نشان می‌دهد که میزان رعایت اصول بهداشتی در استان به زیر ۳۵ درصد رسیده است و در شرایط کنونی به یک تعطیلی کامل در استان نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه با بستری ۵۲۸ بیمار جدید کرونا در بیمارستان‌های فارس، متاسفانه بیشترین آمار بستری از ابتدای شیوع در استان به ثبت رسیده است، اظهار کرد: بیش از سه هزار و ۵۰۰ بیمار در بخش‌های کووید۱۹ بیمارستان‌های فارس بستری شده اند و با افزایش لیست انتظار بیماران مواجه هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با توجه به وضعیت بحرانی و اوج گرفتن کروناویروس در فارس، گفت: آمار‌ها نشان می‌دهند طی هفته‌های اخیر بسیاری از افزایش موارد ابتلا به صورت خانوادگی بوده که لازم است در صورت مشاهده هرگونه نشانه بیماری، خود را قرنطینه و حفظ فاصله از دیگران را جدی بگیریم تا چرخه‌های انتقال این بیماری کاهش یابد.

لطفی همچنین با تقدیر از روسای مراکز بهداشت شهدای والفجر و شهدای انقلاب شیراز برای موفقیت در اجرای واکسیناسیون در شیراز، از حضور همیشه در صحنه و فعالیت‌های شبانه روزی و ایثارگرانه کارکنان بهداشت از ابتدای شیوع تا کنون قدردانی کرد.

او با تاکید بر نقش تاثیرگذار بیمارستان‌های پشتیبان در پوشش خدمت رسانی به بیماران کووید۱۹، روند ارایه خدمات در مراکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا (۱۶ ساعته) و شیوه ارجاع بیماران به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را مورد بررسی قرار داد.

لطفی ضمن پیگیری آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی، بررسی نمودار‌های درصد تزریق واکسن کووید۱۹ در استان به تفکیک شبکه‌های بهداشت و درمان و پایش عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس در فارس پرداخت.

دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست، ضمن اعلام گزارشی از آمار انجام واکسیناسیون در استان طی روز گذشته، آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان‌های فارس، شیوه خدمت رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان‌های شیراز و شهرستان‌های استان فارس، به بیان توضیحاتی درباره اقدامات حوزه خود در راستای اجرای مصوبات پیشین این ستاد پرداختند.

روسای مراکز بهداشت شهدای والفجر و شهدای انقلاب شیراز نیز از دیگر اعضای این نشست بودند که ضمن ارائه گزارشی از روند خدمت رسانی و انجام واکسیناسیون در شیراز، چالش‌ها و نیاز‌های موجود را به اعضای این ستاد اعلام کردند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی شیراز کرونا ویروس بیمارستان ها خدمت رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۹۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عیادت درویش و خوردبین از مسعود اسکویی

رضا درویش و محمود خوردبین، مدیرعامل و پیشکسوت پرسپولیس از مسعود اسکویی، پیشکسوت رسانه عیادت کردند.

درویش و خوردبین، امروز با حضور در بیمارستان ضمن عیادت از مسعود اسکویی، در‌گفت‌وگو با همسر وی، جویای آخرین وضعیت این گوینده و کارشناس – مجری رادیو و تلویزیون شدند.

به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، درویش با آرزوی سلامتی برای اسکویی، در جریان روند درمانی وی قرار گرفت.

مسعود اسکویی که چند روز پیش به دلیل شکستگی ناحیه لگن و پا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شده بود، اکنون در بخش عمومی بستری است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ترانه علیدوستی در بیمارستان بستری شد
  • افزایش ۵ درصدی نزاع در سال ۱۴۰۲
  • تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری ۵۰ درصد افزایش می‌یابد
  • مردمی سازی سلامت و سلامت خانواده شعار هفته سلامت
  • تکمیل بیمارستان بهلول گناباد نیازمند هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار
  • بستری بیش از ۶ هزار و ۹۰۰ نفر در بیمارستان های استان یزد
  • عیادت درویش و خوردبین از مسعود اسکویی
  • افزایش نانوایی‌های نان کامل در شیراز
  • ۵۰ یادمان شهدای گمنام در مازندران نیازمند تکمیل است
  • تکمیل بیمارستان عطار نیشابور نیازمند ۱۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار است