Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در نشست خبری ظهر امروز دوشنبه خود، گفت: در حال حاضر در روز‌های پایانی دولت دوازدهم به سر می‌بریم و پس از مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس جمهور منتخب، برنامه‌های دولت سیزدهم آغاز می‌شود. از آنجا که در پایان هر دولت اعدادی درباره وضعیت عملکردی در بخش‌های مختلف مانند اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. ارائه می‌شود و با توجه به اهمیت مباحث اقتصادی، تدوین طرحی که بر اساس آن بتوان هنگام نقل و انتقال دولت، شاخص‌های اقتصادی را احصاء کرده و گزارش را به مردم ارائه کرد، در دستور کار کمیسیون اقتصادی قرار گرفت.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: با نگاه دولت سیزدهم و رئیس جمهور منتخب به موضوعات اقتصادی که این امر در نشست‌های تخصصی مشترک میان مجموعه دولت منتخب و نمایندگان اقتصادی روشن شده، پیش‌بینی می‌شود با وجود شرایط سخت کنونی آغاز تحولات اقتصادی با همکاری دولت سیزدهم و مجلس را در نیمه دوم ستاره ۱۴۰۰ به تدریج در حوزه اجرایی شاهد باشیم مشروط بر اینکه دولت جدید برنامه‌های جامع و کامل خود را توسط نیرو‌های توانمند اجرایی کند.

وی با تأکید بر ضرورت هماهنگی میان تیم اقتصادی دولت سیزدهم تصریح کرد: تجربه تلخ عدم هماهنگی میان تیم اقتصادی دولت یازدهم و دوازدهم را طی سال‌های گذشته داشتیم به طور مثال اختلاف جدی بانک مرکزی با سازمان برنامه و بودجه، اختلاف وزارت اقتصاد و دارایی با سازمان برنامه و بودجه وجود داشت؛ دمل چرکین این عدم هماهنگی زمانی که رئیس کل بانک مرکزی در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد، مشخص شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر موضوع اختلاف میان تیم اقتصادی دولت جدید تداوم داشته باشد، تحقق اهداف نامبرده امکان‌پذیر نیست.

پورابراهیمی تأکید کرد: رئیس جمهور منتخب باید به چند موضوع برای دستیابی به اهداف مذکور توجه کند، نخست آن که باید برنامه‌ای پرمحتوا، کامل و جامع ارائه دهد که معیار سنجش و تأیید این برنامه‌ها نظر کارشناسان اقتصادی خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: دومین موضوع برای تحولات اقتصادی، انتخاب نیرو‌ها و گزینه‌هایی است که توانمند، سالم و باتجربه باشند تا بتوانند برنامه‌های پیش‌بینی شده را اجرایی کنند؛ رویکرد مجلس نیز همین رویه است.

وی با بیان اینکه در وضعیت کنونی امکان آزمون و خطا در کشور وجود ندارد، اضافه کرد: بهترین کمک ما به دولت سیزدهمین این است که سختگیرانه نسبت به برنامه‌ها و افراد انتخابی اقدام کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تصریح بر اینکه ما با احدی تعارف نداریم، چرا که نظام در شرایط بسیار سختی قرار دارد، ادامه داد: هماهنگی تیم اقتصادی دولت به منظوردستیابی به موفقیت و بهبود شرایط اقتصادی از الزامات است.

پورابراهیمی ادامه داد: چهارمین مورد برای دستیابی به تحولات مثبت اقتصادی وجود فرمانده واحد در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی کشور است، برخلاف آنچه در دولت یازدهم و دوازدهم جریان داشت؛ باید صدای واحد اقتصادی از دولت سیزدهم به گوش برسد چرا که چند صدایی آفت تصمیمات اقتصادی است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یک صدایی در دولت موجب یک صدایی در تصمیمات حاکمیت و نظام شده است، گفت: با تلاش و مجاهدت می‌توان شاهد بهبود شاخص‌های اقتصادی در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ باشیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایندگان مجلس ابراهیم رئیسی مجلس شورای اسلامی تیم اقتصادی دولت کمیسیون اقتصادی دولت سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۹۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی تحولات منطقه و طرح ساماندهی کارکنان دولت در دستور کار کمیسیون‌های تخصصی

بررسی تحولات منطقه با حضور وزیر خارجه و بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح ساماندهی کارکنان دولت در دستور کار کمیسیون‌های تخصصی مجلس قرار دارد.

به گزارش ایسنا، جلسات کمیسیون های تخصصی مجلس در هفته جاری در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه برگزار می‌شود.

کمیسیون اصل نود مجلس در جلسه‌ای به بررسی دلایل بحران آب در کشور می پردازد.

بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در دستور کمیسیون اجتماعی قرار دارد.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با حضور وزیر خارجه مهمترین تحولات منطقه را بررسی می کند.

بررسی اقدامات وزارت نیرو برای تامین برق کشور در تابستان نیز در دستور کمیسیون انرژی است.

مشروح دستور کار کمیسیون‌های تخصصی مجلس را اینجا بخوانید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مقایسه کارنامه اقتصادی دولت رییسی با دولت‌های اول روحانی و احمدی‌نژاد
  • کاهش فاصله طبقاتی، عدالت اجتماعی و تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی
  • رای مثبت کمیسیون اجتماعی مجلس به تعطیلی پنجشنبه‌ها
  • تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق نتیجه تقویت دیپلماسی انرژی است
  • دورنمای تأمین‌اجتماعی با استمرار رویکرد تحولی در دولت سیزدهم؛ امیدبخش و مثبت است
  • دولت سیزدهم زیر تیغ انتقادات/رئیسی تن به تغییر کابینه می‌دهد؟ +جدول
  • دولت سیزدهم زیر تیغ انتقادات /رئیسی تن به تغییر کابینه خواهد داد؟ +جدول
  • دولت سیزدهم در لبه پرتگاه /رئیسی تن به تغییر تیم اقتصادی خواهد داد؟ +جدول
  • بازگشت ۳۰۰ واحد راکد و نیمه‌راکد به چرخه تولید در آذربایجان‌غربی در دولت سیزدهم
  • بررسی تحولات منطقه و طرح ساماندهی کارکنان دولت در دستور کار کمیسیون‌های تخصصی