Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@17:28:28 GMT

احداث و توسعه ۳ هزار گلخانه در سال ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۹۷۳۳

احداث و توسعه ۳ هزار گلخانه در سال ۱۴۰۰

به گزارش روز دوشنبه وزارت جهاد کشاورزی، «داریوش سالم پور» افزود: بیشترین برنامه ابلاغی احداث این گلخانه ها مربوط به استان های مستعد از نظر اقلیمی، زیرساختی، نزدیکی به بازارهای هدف و دسترسی به نیروی انسانی مانند سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان، بوشهر، فارس، اصفهان، خراسان رضوی، تهران، آذربایجان شرقی و اردبیل (منطقه مغان) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که سال گذشته ۴۵ درصد گلخانه ها به صورت خوداجرایی و با سرمایه سرمایه گذاران احداث شد، اظهار داشت: امسال از محل صندوق توسعه ملی و یا بند الف تبصره (۱۸) قانون بودجه ۱۴۰۰ منابع اعتباری ارزان قیمت برای مناطق کم برخوردار و مناطق برخوردار برای ساخت گلخانه ها تخصیص و پس از تلفیق با منابع داخلی بانک ها در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

سالم پور درباره پیش بینی تامین برق مورد نیاز گلخانه های کشور با توجه به مشکلات قطعی برق در کشور گفت: در طرح توسعه گلخانه ها یکی از الزامات، پیش بینی ژنراتور برای تولید برق اضطراری به ویژه در گلخانه های بزرگ مقیاس  و تجاری است.

وی ادامه داد: برخی از گلخانه های بزرگ مقیاس در کشور، واحد هاب نیروگاه سیار تولید همزمان برق و حرارت ( CCHP ) دارند که علاوه بر تامین برق، حرارت و دی اکسید کربن مورد نیاز واحدهای تولیدی خود، می توانند برق مازاد را به شبکه برق سراسری بفروشند.

مجری طرح توسعه گلخانه های وزارت جهاد کشاورزی در مورد اصلاح گلخانه های سنتی و چوبی در کشور نیز اذعان داشت: برنامه ما در افق ۱۰ ساله، اصلاح، بازسازی و نوسازی بیش از ۵ هزار گلخانه سنتی، چوبی و فرسوده در کشور است.

سالم پور اضافه کرد: برای هر سال نزدیک به ۶۵۰ تا ۷۰۰ هکتار اصلاح و بازسازی گلخانه های سنتی و فرسوده را برنامه ریزی و به استان ها ابلاغ کرده ایم.

به گزارش ایرنا، طرح توسعه گلخانه ها از طرح های اولویت دار و شاخص وزارت جهاد کشاورزی در حوزه افزایش بهره وری و تولید، افزایش کارایی و صرفه جویی آب بوده که از سال ۹۵ در قالب برنامه اقتصاد مقاومتی تصویب شده است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کشت گلخانه ای محمدعلی طهماسبی کاظم خاوازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشت گلخانه ای وزارت جهاد کشاورزی کشت گلخانه ای کاظم خاوازی وزارت جهاد کشاورزی گلخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۹۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث گلخانه تولید انواع گل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد گفت: در راستای افزایش تولیدات گلخانه‌ای بمنظور خودکفایی در تولید و کاهش هزینه‌های جاری به متراژ ۱۵۵۰ مترمربع با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار احداث شد.
مسعود حبیبی افزود: انواع گل‌های فصلی (شامل بنفشه، همیشه بهار، مریم گلی، میمون، آهار، ابری، اکیناسه، کوکب کوهی، استسپروم، شاهپسند، اطلسی، جعفری و...) و درختان و درختچه‌های زینتی (شامل یاس زرد، برگ نو، یاس بنفش، رز، زرشک زینتی و.) برای افزایش سرانه فضای سبز در شهرکرد در این گلخانه‌ها تولید می شود.

دیگر خبرها

  • امنیت غذایی فرابخشی است/ تدوین ۵ برنامه جهش تولید در کشاورزی
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • هدفگذاری ۲ میلیون هکتار کشت فراسرزمینی در برنامه هفتم توسعه
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند
  • احداث گلخانه تولید انواع گل
  • آماده همکاری با دولت برای بازگشت آرامش به بازار برنج هستیم
  • گزارش تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی به قوه قضاییه ارجاع شد
  • ۱۶۰ میلیارد لیتر کسری آب داریم