Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@04:50:37 GMT

غنی: خروج ناگهانی آمریکا اوضاع امنیتی را آشفته کرد

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۹۸۰۷

غنی: خروج ناگهانی آمریکا اوضاع امنیتی را آشفته کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان گفت که خروج ناگهانی نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان باعث بدتر شدن اوضاع امنیتی در این کشور شده است.

اشرف غنی در سخنانی در مجلس افغانستان گفت: علت وضعیت فعلی ما این است که این تصمیم به طور ناگهانی اتخاذ شد. وی همچنین افزود که پیشتر به واشنگتن هشدار داده است که خروج نظامیان آمریکایی عواقبی در پی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی روز گذشته نیز در نشستی با اعضای کابینه اش اعلام کرد که طالبان نسبت به گذشته ظالم‌تر و نامسلمان‌تر شده و اراده‌ای برای صلح ندارد.

غنی در این نشست همچنین گفت: طالبان اعتقادی به صلح و مذاکره ندارد مگر اینکه ما میدان جنگ را تغییر دهیم.

رئیس جمهور افغانستان طالبان را به دروغ‌گویی متهم کرد و گفت تا زمانی که وضعیت امنیتی کشور تغییر نکند، این گروه وارد گفت‌وگوهای صلح نمی‌شود.

درگیری‌های گسترده بین اعضای گروه طالبان و نیروهای امنیتی افغانستان در پی خروج غیر مسئولانه و ادعایی نظامیان آمریکا و ناتو طی هفته‌های اخیر، در سراسر این کشور ادامه دارد و در نتیجه این کشمکش‌ها، مناطق مختلف در افغانستان بین این دو گروه دست به دست می‌شود. همچنین افراد متعددی از هر دو طرف دراین درگیری‌ها کشته و زخمی شده‌اند.

در روزهای گذشته مراکز برخی از ولایت ها مانند هلمند، قندهار و هرات با حملات وسیع طالبان روبرو بوده و اعضای این گروه قصد تصرف این شهرها را داشتند که با واکنش نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان مجبور به عقب نشینی شدند.

کد خبر 5271085 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: افغانستان طالبان افغانستان ایالات متحده امریکا نظامیان آمریکایی اشرف غني ایالات متحده امریکا عراق افغانستان رژیم صهیونیستی طالبان روسیه لبنان ایران فلسطین ترکیه آنتونی بلینکن جمهوری آذربایجان طالبان افغانستان تونس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۹۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس در آسمان افغانستان

درحالی که حکومت طالبان همواره نقض حریم هوایی افغانستان را محکوم می‌کنند، منابع محلی از ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس در آسمان ولایت‌های جنوبی افغانستان خبر می‌دهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، منابع محلی از ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس این بار در ولایت‌های قندهار و کاپیسا خبر دادند.

هرچند تاکنون هیچ کشوری مالکیت این پهپادها را به عهده نگرفته اما حکومت طالبان همواره تأکید داشته است گشت‌زنی مستمر هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در فضای افغانستان نقض آشکار حریم هوایی این کشور است.

براساس گزارش منابع محلی در قندهار، دوشنبه (سوم ‌حمل) هواپیماهای بدون‌سرنشین در آسمان قندهار به طور مداوم در حال پرواز بودند.

برخی منابع محلی در کاپیسا نیز تصاویری از پرواز پهپادهای ناشناس در آسمان حصه اول و حصه دوم شهرستان «کوهستان» ثبت کردند و اذعان داشتند این پهپادها حدود ساعت 14 روز سه‌شنبه نیز مشاهده شده‌اند.

پیش از این گشت‌زنی هواپیماهای بدون سرنشین در برخی ولایت‌های افغانستان از جمله پکتیکا، کنر، بدخشان، پنجشیر، نیمروز و هرات قابل مشاهده شده بود.

ادامه گشت‌زنی هواپیماهای بدون سرنشین در آسمان افغانستانطالبان: گشت زنی پهپادهای آمریکایی در آسمان افغانستان نقض آشکار حریم هوایی استفیلم| خالی شدن آسمان افغانستان پس از تصرف کابل توسط طالبان

«شیرمحمد عباس استانکزی» معاون سیاسی وزارت خارجه حکومت طالبان نیز پیش از این در اظهاراتی تصریح کرده بود: گشت زنی مداوم پهپادهای آمریکا در فضای افغانستان نقض آشکار حریم هوایی این کشور است و باید متوقف شود.

استانکزی به آریانانیوز نیز گفته بود: در آسمان افغانستان هواپیماهای بدون سرنشین حضور دارند و ما بارها درباره این موضوع به آمریکایی‌ها اعتراض کردیم.

 انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان
  • طالبان از سلاح جنگی جدید "ساخت افغانستان" رونمایی کرد (فیلم)
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس در آسمان افغانستان
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم