Web Analytics Made Easy - Statcounter

هادی بهداد گفت: برنامه‌های اجتماع محور و طرح‌هایی مانند طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه، گروه‌های همیار و طرح‌های غربالگری مانند طرح غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم در مراکز مثبت در حال استقرار است.

به گزارش برنا؛ هادی بهداد، سرپرست دفتر توسعه و نظارت بر موسسات و مراکز غیردولتی سازمان بهزیستی کشور در آئین آغاز به کار عملیات اجرایی طرح مشترک طرح تحولات محلات کشور و شروع فعالیت‌های اجتماع محور مراکز مثبت زندگی در مناطق آسیب خیز و حاشیه‌ای که صبح امروز (11 مردادماه) برگزار شد، گفت: طرح‌های مختلفی مانند طرح‌های غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم در مراکز مثبت زندگی تلفیق و ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه اولین بخشنامه کارهای اجتماع محور اول تیرماه ابلاغ شد، افزود: درحال حاضر یک گروه کاری اجتماع محور با حضور نمایندگان تمام حوزه‌های سازمان شکل گرفته است. حدود ۲ هزار و ۵۳۴ مرکز فعال بهزیستی در سراسر کشور مشغول ارائه خدمات هستند که خانواده محوری، دولت الکترونیک، مددکار محوری، ارزش دادن به تخصص مددکاری از جمله اصولی است که در این مراکز مورد توجه قرار گرفته است.

بهداد تصریح کرد: مراکز مثبت زندگی در بیش از هزار و ۲۰۰ محله بهزیستی، فعال هستند. هزار و ۲۰۰ محله‌ هم وجود دارد که محل آسیب هستند و استعداد بروز آسیب‌های اجتماعی در آنها بیشتر است که مراکز محله محور فقط در این محله ها فعال هستند.

سرپرست دفتر توسعه و نظارت بر موسسات و مراکز غیردولتی سازمان بهزیستی گفت: برنامه ریزی‌هایی برای مراکز مثبت زندگی در چند فاز انجام شد. اطلاعات یک میلیون و ۸۰ فرد مستمری بگیر به همراه خانواده در فاز اول ثبت شد و بازدید از منازل و تکمیل اطلاعات صورت گرفت.

او افزود: از ۹۹۶ هزار پرونده، برای ۹۶۵ هزار پرونده بازدید منزل و تکمیل پرونده انجام شده است. در فاز دوم نقش بهزیستی شهرستان‌ها و استان‌ها پررنگ خواهد بود. در فاز دوم موضوع پایش مجدد پرونده ها و تصمیم گیری درباره خدماتی که به اعضای تحت پوشش مدنظر است و با تشکیل کمیته‌های شهرستانی یک بار دیگر این پرونده ها بررسی می شود.

بهداد بیان کرد: فاز سوم امروز آغاز شد و بنا است تا استقرار برنامه های اجتماع محور در مراکز مثبت زندگی انجام شود که امیدوارم بتوانیم این فرآیند را به ثمر برسانیم در مرحله اول برنامه‌های مختلفی در حوزه های متعدد داشتیم.

او گفت: مراکز مثبت زندگی براساس وظایف قانونی بهزیستی به عنوان ابزار اعمال سیاست سلامت اجتماعی و برای بسط ضریب نفوذ خدمات در این دوره طراحی شد و با اقدامات جهادی در مدت مناسبی به بهره برداری رسید و سال گذشته از سوی رئیس جمهور افتتاحیه آن انجام شد.

//انتهای پیام: 5

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بهزیستی بهزیستی خانواده دولت پوشش سلامت رئیس جمهور بهزیستی خانواده دولت الکترونیک رئیس جمهور سلامت مراکز مثبت زندگی اجتماع محور مراکز مثبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۹۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«صفر» شدن تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از «صفر» شدن زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، انسیه خزعلی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس در خصوص زنان سرپرست خانوار در صف انتظار حمایت نوشت:

«امروز مشاوران زن دستگاه‌های اجرایی مهمان بهزیستی بودند و خبرهای خوب یکی پس از دیگری...

بعد از خبر تعطیل شدن برخی شیرخوارگاه‌ها و سپردن نوزادان به خانواده‌ها، امروز خبر صفر شدن عدد زنان سرپرست خانوار در صف انتظار و مورد حمایت قرار گرفتن همه کسانی که در نوبت بودند، موجب آرامش شد.»

کد خبر 747164

دیگر خبرها

  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • اجرای طرح خانواده میزبان در فارس
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند
  • هشدار احمدیان به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند
  • اعلام شرایط اعطای وام ضروری به بازنشستگان
  • ماجرای «خبر خوش» برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد چیست؟
  • هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست
  • تکریم فرزندان مستقل بهزیستی در البرز
  • اعطای وام ضروری به بازنشستگان + شرایط پرداخت
  • «صفر» شدن تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی