Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@23:09:29 GMT

۳۸۰ واحد صنعتی و تولیدی در کیش فعال است

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۹۸۵۷

۳۸۰ واحد صنعتی و تولیدی در کیش فعال است

به گزارش ایرنا از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، سید رضا صمدی روز دوشنبه اظهار داشت: منطقه آزاد کیش به عنوان هاب انرژی خدمات فنی مهندسی در حوزه نفت و گاز که بیش از ۷۰ شرکت عملیاتی در این حوزه فعالیت می کنند، پشتیبانی سکوهای پارس جنوبی را بر عهده دارد.

وی با بیان این که واحدهای صنعتی در داخل کشور جهت دریافت پروانه بهره‌برداری و تسهیلات به سامانه هماهنگ و یا بهین یاب وزارت صمت مراجعه می کردند و اسامی آنها در این سامانه ثبت شده، اظهار داشت: در سال ۱۳۹۸ با راه‌اندازی سامانه هماهنگی پنجره واحد دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی با هدف شفاف سازی فعالیت مناطق آزاد؛ به سامانه بهین یاب وزارت صمت متصل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص قوانین مستقل مناطق آزاد و واحدهای صنعتی فعال در این منطقه گفت:  با توجه به این که در یک سال گذشته سامانه هماهنگی پنجره واحد مناطق آزاد کشور با مشکل فنی و ارائه خدمات مواجه شد، مجوزها بر اساس فرایند گذشته به صورت دستی صادر می شود و هیچ گونه ثبت نام در سامانه انجام نشده است.

مدیر تسهیل تولید و صنایع سازمان منطقه آزاد کیش افزود: ثبت نام واحدهای صنعتی در سامانه هماهنگی پنجره واحد دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور که به سامانه وزارت صمت متصل است و از ۳۸۰ واحد صنعتی فعال در این منطقه تعداد ۷۷ واحد صنعتی دارای پروانه سامانه ای است و آماری که وزارت صمت تعداد ۵۰ واحد صنعتی در جزیره کیش اعلام کرده با آمار سامانه هماهنگی مناطق آزاد هم همخوانی ندارد.

صمدی با اشاره به این که امسال توسط رییس جمهور ۹ واحد صنعتی در منطقه آزاد کیش به بهره‌برداری رسیده است، یادآور شد: در مناطق آزاد کشور با توجه به مشکلات فنی شبکه، واحدهای صنعتی فعال موفق به ثبت نام در سامانه هماهنگی مناطق آزاد نشدند.

وی با اشاره به مشکلات فنی سامانه هماهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در راستای شعار "تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها" که از سوی رهبر معظم انقلا نام گذاری شده است، افزود: با هدف تسریع در فرایند ارائه خدمات پروانه های بهره‌برداری و جواز تاسیس در منطقه آزاد کیش بدون ثبت نام در سامانه و به صورت دستی صادر می شود.

با اختصاص ۲۹۲ هکتار زمین برای شش شهرک صنعتی منطقه آزاد کیش، ۳۸۰ واحد صنعتی و خدمات صنعتی فعالیت می کنند و در حال حاضر نیز  ۳۷ پروژه در حال ساخت است.

سید یاسر جبرائیلی رییس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی اجرای سیاست های کلی نظام در فضای مجازی رتبه کیش در تعداد واحدهای صنعتی را طبق گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت در رتبه آخر اعلام کرده بود.

برچسب‌ها کیش وزارت صنعت معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد کیش هرمزگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کیش وزارت صنعت معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد کیش کیش وزارت صنعت معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد کیش هرمزگان سامانه هماهنگی منطقه آزاد کیش واحدهای صنعتی واحد صنعتی مناطق آزاد صنعتی فعال وزارت صمت ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۹۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فرماندار بوکان پس از گفتگو با دست اندرکاران این واحدها، مسائل و مشکلات آن ها را در دستور کار قرار داد و درخصوص راهکارهای رفع مشکلات این واحدها ضمن بررسی سوابق و اقدامات، پیگیری های لازم را به انجام رساند.

خشایار صنعتی با اشاره به برنامه ریزی فرمانداری در کمیته کارشناسی رفع موانع تولید شهرستان، و همچنین سیاست های  عملیاتی کارگروه رفع موانع تولید استان و بازدید از واحدهای تولیدی، مشکلات واحدهای تولیدی و رفع موانع را از اولویتهای دولت سیزدهم برشمرد و گفت: در راستای حل مشکلات و همچنين اشتغال شهروندان، سعی داریم که توان واحدهای تولیدی را با پیگیری های استانی و کشوری به حداکثر رسانده و ضمن کاهش موانع زمینه توسعه فعالیت را برای سرمایه گذاران اهلیت دار فراهم نماییم.

در جریان این بازدیدها همچنین تکلیف ماشین آتش نشانی واگذاری به شهرک صنعتی در راستای ارایه خدمات از طریق عقد تفاهم نامه با سازمان آتش نشانی و شهرداری بوکان و همچنین اتمام و بهره برداری از مدول دوم تصفیه خانه شهرک صنعتی به لحاظ پیشرفت ۹۰ درصدی به منظور تسریع در بهره برداری مورد ارزیابی و پیگیری قرار گرفت.

خشایار صنعتی در راستای بهبود وضعیت و امنیت خاطر تولیدکنندگان دستورات کاری را به شهرداری، آتش نشانی، اداره صمت و مدیریت شهرک صادر و همچنین به منظور تسریع در تحویل پروژه مدول دوم تصفیه خانه با پیمانکار مربوطه توصیه های لازم را یادآوری و بازه زمانی اتمام کار نیز اعلام شد.

دیگر خبرها

  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد
  • بررسی و رفع مشکلات ۱۷ طرح تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • گازرسانی به ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی در کردستان
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • بازدید رئیس شبکه دامپزشکی فریمان از کارخانجات خوراک دام فریمان
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان
  • حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم اطفا شد
  • حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم ‌+ تصویر