Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-28@16:43:43 GMT

شتاب گرفت؛ شفافیت در فعالیت های خیریه

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۹۹۹۹۲

خبرگزاری آریا - با حضور شریعتمداری؛ سامانه ثبت درخواست معافیت مالیاتی موسسات خیریه و 9 سامانه مدیریت اطلاعات یکپارچه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در حوزه های (آمار،برنامه ریزی،پژوهش،منابع انسانی،تشکیلات...) وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و رونمایی شد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در این مراسم احمد میدری، معاون رفاه اجتماعی با اشاره به سامانه ثبت درخواست معافیت مالیاتی موسسات خیریه که به درخواست معاونت رفاه اجتماعی راه اندازی شده است ، اظهار کرد: مطابق با بند «ح» تبصره 17 قانون بودجه سال 1399 و بند «و» تبصره 17 قانون بودجه سال 1400، همه دستگاه های موضوع ماده (29) قانون برنامه ششم توسعه از جمله نهادهای عمومی غیردولتی و بنیادها که به هر شکل از اقشار آسیب پذیر حمایت می‌کنند، مکلف هستند تمامی حمایت‌ها و کمک های خود را به تفکیک شماره(کد) ملی فرد دریافت‌کننده حمایت ، در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: سامانه ثبت درخواست معافیت مالیاتی موسسات خیریه به نشانی tab17.mcls.gov.ir است و موسسات خیریه باید نسبت به ثبت‌نام در این سامانه و درج اطلاعات درخواستی اقدام کنند؛ همچنین برای برخورداری از معافیت مالیاتی در خصوص پرداخت های حمایتی نقدی با استفاده از حواله‌های الکترونیکی ساتنا و پایا و درج عدد 110 همراه با شناسه ملی موسسه در قسمت بابت، مبادرت ‌کنند و دراین مرحله به ثبت پرداخت های حمایتی در سامانه نیازی نیست. 
شناسه ملی موسسه در قسمت بابت، مبادرت ‌کنند و دراین مرحله به ثبت پرداخت های حمایتی در سامانه نیازی نیست. 
معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: بر اساس هماهنگی های به عمل آمده گزارش پرداخت ها از بانک مرکزی دریافت و پس از ثبت در سامانه به سازمان امور مالیاتی برای بررسی ارسال می شود.
وی واحد مجری این سامانه را معاونت رفاه اجتماعی و مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری و شرکت اطلاع رسان رایتل اعلام کرد. 
*معرفی فرصت های شغلی به جویندگان کار
عیسی منصوری، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال نیز درباره پورتال هدایت نیروی کار و کاریابی خاطرنشان کرد: این پورتال به درخواست دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی ها برای معرفی فرصت های شغلی به جویندگان کار تهیه و طراحی شده است که جایگزین مناسبی برای سامانه قبلی است و نتیجه همکاری تنگاتنگ معاونت توسعه کارآفرینی ، اداره کل هدایت نیروی کار و مرکز فناوری اطلاعات وزارتخانه است.
وی افزود: کاریابی های داخلی سراسر کشور، جویندگان کار و کارآفرینان با مراجعه به آن اطلاعات خود را وارد می کنند ، سپس کارجو فرصت شغلی و کاریابی مورد نظر را انتخاب کرده و با پرداخت هزینه تعریف شده معرفی نامه دریافت و به کارگاه مورد نظر هدایت می شود. 
*راه اندازی سامانه املاک و حقوقی با هدف سهولت دسترسی به پرونده ها
در ادامه این نشست حمیدرضا حدادی، رییس اداره دعاوی و امور ثبتی اداره کل حقوقی و نماینده معاونت امور مجلس، حقوقی و استانهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، سامانه بعدی را سامانه املاک و حقوقی معرفی کرد که بنا به بخشنامه وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و نیاز اداره کل حقوقی (معاونت امور مجلس، حقوقی و استان‌ها) با هدف ثبت اطلاعات ستاد و ادارات کل استان ها و همچنین ثبت پروند های دعاوی حقوقی تهیه شده است. 
وی توضیح داد: همچنین امکان مشاهده فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته بر روی هر پرونده به همراه بانک اطلاعات املاک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است؛ همه اموال غیر منقول وزارتخانه در این بخش وارد شده و از ابعاد مختلفی مانند وضعیت کاربری، تصرف، مالکیت ، محل جغرافیایی و غیره بررسی می شوند.
*امکان دسترسی به آثار مکتوب حوزه های تخصصی وزارت کار فراهم شد 
حجت الله میرزایی، معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست تصریح کرد: سامانه یکپارچه پژوهش به درخواست این معاونت و موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی به منظور دسترسی به آثار مکتوب حوزه های تخصصی وزارتخانه راه اندازی شده است. 
وی ادامه داد: این سامانه برای همگان به ویژه دانش پژوهان، محققان با هدف یکپارچه سازی آثار همه واحدهای سازمانی وزارت متبوع ، سازمان ها و موسسات پژوهشی تابعه در یک چارچوب و به صورت متمرکز، تهیه شده است و سامانه یاد شده توسط مرکز فناوری اطلاعات ، ارتباطات و تحول اداری تهیه شده است و این سامانه موجبات نظارت و جلوگیری از بروز فساد در این حوزه را فراهم می کند.
روزبه کردونی نیز در این مراسم در خصوص لزوم ایجاد چنین سامانه ای به منظور فراهم آوردن بانک اطلاعاتی از پژوهش ها برای آگاهی ذی نفعان سازمان های دیگر و جلوگیری از تکرار آنها اشاره کرد.
صابر سلیمانی مدیر موسسه پژوهشی صبا نیز در این مراسم ضمن تشکر و قدردانی از مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راه اندازی این سامانه ها، به فراهم آمدن و امکان دیده شدن موسسات پژوهشی ذیل وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی توسط پژوهشگران و محققان اشاره کرد.
پروژه کالانما داده (دیتا کاتالوگ)؛ یکپارچه سازی، استانداردسازی و حاکمیت داده
علیرضا زاهدیان، رییس مرکز آمار و اطلاعات راهبردی درباره "پروژه کالانما داده (دیتا کاتالوگ)" گفت: این پروژه با هدف شناسایی و جمع آوری اطلاعات در خصوص اقلام اطلاعاتی موجود در ستاد و سازمان های تابعه به منظور نیل به یکپارچه سازی، استانداردسازی و حاکمیت داده تعریف شده و به صورت مشترک توسط مرکز فناوری اطلاعات تهیه و راه اندازی شده است .
زاهدیان،سامانه بعدی را سالنامه آماری وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی اعلام کرد که با هدف یکپارچه سازی و بهبود نظام مند روش های گردآوری اطلاعات به منظور تهیه نشریات آماری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استفاده بهینه از انبوه داده های تولید شده در سطح وزارتخانه راه اندازی شده است.
وی ، سامانه پایگاه اطلاعات آماری را سامانه دیگری دانست که به درخواست این مرکز برای تشکیل انبار داده جامع و یکپارچه در سازمان و جمع آوری داده در نرم افزار پایگاه اطلاعات آماری به صورت مکانیزه راه اندازی شده است .
رییس مرکز آمار و اطلاعات راهبردی تاکید کرد: این پروژه در راستای تجمیع اطلاعات آماری به صورت یکپارچه امکان ایجاد انباره داده را برای تهیه گزارش و مشاهده آمار در داشبورد مدیریتی، فراهم می کند و بدین ترتیب تنها مرجع ارائه آمار دقیق ، مرکز آمار و سامانه یاد شده است.
(WIX) مکمل پایگاه رفاه ایران
در راستای ضوابط فنی و اجرایی توسعه دولت الکترونیک که در سال 93 توسط شورای عالی فناوری اطلاعات تصویب و ابلاغ شد ، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان سرخوشه رفاه و تامین اجتماعی انتخاب و مکلف به راه اندازی مرکز تبادل خوشه (WIX) شد .
با توجه به پیگیری های به عمل آمده از سوی مرکز فناوری اطلاعات و همکاری سازمان فناوری اطلاعات ، مراحل قانونی انتخاب پیمانکار انجام و پس از شروع به کار پیمانکار در بهمن ماه سال 99، زیر ساخت لازم در اختیار قرار گرفت و هم اکنون با توجه به وجود زیر ساخت و نرم افزارهای مدیریتی لازم ، فاز اول کار به اتمام رسیده و آماده تعریف سرویس ها و ارائه خدمت در فاز دوم است.
این مرکز، مکمل خدمات رسانی و بهره برداری موثر از پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان به منظور پاسخگویی به استعلامات سایر سازمان ها و کسب و کار ها است. 
* پروژه یکپارچه سازی و تجمیع اطلاعات تشکیلات و حوزه منابع انسانی
سید جواد رضوی، رییس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری درباره یکپارچه سازی سیستم های تشکیلات و حوزه اداری و مالی اظهار کرد: به منظور یکپاچه سازی اطلاعات حوزه تشکیلات و همچنین حوزه منابع انسانی و داشتن آخرین اطلاعات به روز در ستاد وزارتخانه و همچنین جاری سازی و یکپارچه سازی تشکیلات تمامی ادارات کل ، پروژه یاد شده توسط مرکز اطلاعات ، ارتباطات و تحول اداری و ادره کل توسعه منابع انسانی به انجام رسده است و قابلیت استفاده در سطح کشور را دارد.
*سیستم مدیریت برنامه ریزی یکپارچه نوین (مبین)
رضوی در این رابطه افزود: این سامانه تحت وب با هدف مدیریت و برنامه ریزی، رصد و پایش عملکرد برنامه در سطوح سازمانی و لایه های جغرافیایی تا سطح شهرستان ها و ابعاد مختلف برنامه، به صورت یکپارچه طراحی شده است. 
رییس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری تصریح کرد: این سیستم شامل دسته بندی فعالیت ها و عملیات بر اساس راهبردها، سیاست ها، برنامه های عملیاتی، اهداف کمی و توزیع کشوری فعالیت ها و بازخورد و دریافت عملکرد آن به عنوان یک سیستم کلان MIS است که امکان پایش وضعیت برنامه ها را به صورت لحظه ای برای مدیران فراهم می کند و همچنین امکان تعریف برنامه های مستقل ادارات کل را نیز دارا است.
11 اَمرداد 1400 13:27
کد خبر : 243,123
کلیدواژه ها: معافیت مالیاتی,موسسات خیریه,سامانه مدیریت,اطلاعات یکپارچه,دیتاکاتالوگ,وزارت تعاون,شریعتمداری,WIX
نظرات بینندگان

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: معافیت مالیاتی موسسات خیریه ارتباطات و تحول اداری مرکز فناوری اطلاعات راه اندازی شده کار و رفاه اجتماعی رفاه اجتماعی یکپارچه سازی منابع انسانی وزارت تعاون رییس مرکز پرداخت ها فعالیت ها سازمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۹۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی سامانه پایش حاکمیت شرکتی در توانیر

معاون هماهنگی مالی، پشتیبانی و امور مجامع توانیر ضمن تشریح عملکرد این معاونت در حوزه شفافیت مالی صنعت برق در سال ۱۴۰۲، از راه اندازی سامانه پایش حاکمیت شرکتی در توانیر خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سید سعید سیدعلایی ضمن تببین مهمترین دستاوردهای معاونت هماهنگی مالی، پشتیبانی و امور مجامع توانیر در حوزه شفافیت صنعت برق در سال 1402 به طراحی و ایجاد سامانه تجمیع اطلاعات مالی صنعت برق (سامانه تام) و طراحی، استقرار و توسعه سامانه پایش حاکمیت شرکتی در توانیر اشاره کرد.

وی این سامانه را مشتمل بر زیر سامانه های مالی، انبار، حقوق و دستمزد و... عنوان کرد و اظهار داشت: زیرسامانه مالی آن به گونه ای طراحی شده که تمامی اسناد و دفاتر مالی شرکتهای زیرمجموعه مشتمل بر اسناد حسابداری تراز مالی، مطالبات و بدهی اشخاص و تمامی گزارشها و استعلامهای مالی که موید کنترل و صحت سنجی با دفاتر باشد، از طریق زیر ساخت طراحی شده، قابل رویت و پایش است.

سید علایی این زیرساخت را از قابلیت رویت و بررسی روزانه اسناد مالی و حسابداری شرکتهای زیرمجموعه برخوردار دانست و افزود: در حال حاضر تمامی شرکتهای زیر مجموعه فرایند ارسال اسناد مالی را به طور برخط و بدون دخالت نیروی انسانی از طریق این زیرساخت انجام می دهند.

وی سامانه مرکزی و مجازی انبار را از دیگر زیرسامانه های سامانه تجمیع اطلاعات مالی عنوان کرد که در محور دارایی های فیزیکی، نقش بسزایی ایفا می کند.

سید علایی افزود: این بستر با تعریف کالاهای راهبردی و اتصال برخط به سامانه های انبار شرکتهای زیر مجموعه فراهم می شود تا در مواقع مورد نیاز با دسترسی به موجودی واقعی انبار شرکتها ،نسبت به صدور دستور جا به جایی و انتقال اقلام مورد نیاز اقدام شود.

معاون هماهنگی مالی، پشتیبانی و امور مجامع توانیر تصریح کرد: در حال حاضر این زیرسامانه در مرحله پایلوت راه اندازی شده و عملیاتی شدن آن در سال 1403 در دستور کار قرار دارد.

سید علایی سامانه حسابداری تاسیسات را از دیگر زیرسامانه های سامانه تجمیع اطلاعات مالی توانیر ذکر کرد که با رویکرد شناسایی اموال و تاسیسات شبکه برق، قراردادها و حقوق و دستمزد پیش بینی شده و تمامی این زیر ساختها می تواند بیش از پیش به شفافیت صنعت برق کمک کند.

معاون هماهنگی مالی، پشتیبانی و امور مجامع توانیر در خصوص راه اندازی سیستم پایش حاکمیت شرکتی در توانیر اظهار داشت: این سامانه مشتمل بر زیرسامانه های مجامع، هیات مدیره، نظارت مالی و... است و تمامی شرکتهای آب و برق زیر مجموعه وزارت نیرو مکلف به استقرار این زیر ساخت هستند.

سید علایی تصریح کرد: این سامانه به لحاظ حاکمیت شرکتی و مدیریت دانش برای دسترسی به سوابق اطلاعاتی پایه از منابع مختلف کاربرد دارد و بر این اساس نسبت به استقرار این سامانه با محوریت رصد و پایش و تشکیل بانک اطلاعات در خصوص مصوبات مجامع، اعضای هیات مدیره، فرایند انتخاب و شناسایی ظرفیتهای بالقوه هیات مدیره، دریافت برخط مصوبه های هیات مدیره ها و مواردی چون مولد سازی داراییها، تجدید ارزیابی، نظارت مالی و کمیته های صنعت برق اقدام شد و بخش عمده ای از امکانات سامانه به طور عملیاتی در حال بهره برداری است.

وی از دیگر اقدامات این معاونت را ایجاد زیرساخت ارسال اطلاعات صورتحسابهای برق مصرفی به وزارت دارایی در اجرای قانون سامانه های فروشگاهی عنوان کرد که ضمن ایجاد هماهنگی و امکان رصد و پایش اطلاعات ارسالی به وزارت دارایی، صرفه جویی های آتی در اجرای این تکلیف را به همراه دارد.

سید علایی از دیگر موضوعات تحت مدیریت این معاونت را کمیته نقل و انتقال دارایی های صنعت برق عنوان کرد که از سال 1400 و با ابلاغ مصوبه هیات وزیران برای بازگشت داراییهای بخش توزیع برق به توانیر تشکیل شد و تا سال 1402 نسبت به شناسایی و احصای بیش از 10 هزار میلیارد تومان منابع قابل سرمایه گذاری در صنعت برق اقدام شد.

وی از دیگر اقدامات را راهبری تجدید ارزیابی دارایی های ثابت صنعت برق، اخذ گزارش از سازمان حسابرسی بابت ما به تفاوت قیمت تکلیفی و قیمت تمام شده برق، حسابرسی داخلی شرکتهای زیرمجموعه، تشکیل جلسات کمیته انتصابات اعضای هیات مدیره و... ذکر کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعیین برش های شهرستانی در اولویت برنامه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی
  • چگونگی کسب اطلاعات دارویی از سامانه «تیتک»
  • تایید بیش از ۸ هزار عنوان شغلی به‌عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور
  • کارگروه پیگیری شعار سال در وزارت کار تشکیل شد
  • مرتضوی: افزایش حقوق بازنشستگان در فروردین اعمال می‌شود +فیلم
  • راه اندازی سامانه پایش حاکمیت شرکتی در توانیر
  • بیش از ۸ هزار عنوان شغلی در کرمانشاه سخت و زیان آور شناخته شد
  • هدف وزارت کار برای جهش ۲۰درصدی تولید صنایع بزرگ
  • استقبال از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی در کردستان ۶۵ درصدی شد
  • حاکمیت در بیان تولید نباید بترسد