Web Analytics Made Easy - Statcounter

4 استان‌ در هفته گذشته دارای بیشترین میزان بروز موارد مثبت بستری کرونایی و 4 استان رکورد دار مرگ و میر در کشور بوده‌اند.

به گزارش برنا؛ سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در هفته گذشته شاهد افزایش ۳۲ درصدی تعداد بیماران کرونا مثبت بستری و افزایش ۳۸ درصدی در تعداد بیماران فوت‌شده نسبت به هفته قبل‌تر بودیم.

دکتر سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره وضعیت بیماری کووید ۱۹ در هفته گذشته بیان کرد: در هفته ابتدایی مرداد تعداد ۱۸۰ هزار و ۲۵۷ بیمار سرپایی کرونا مثبت در کشور شناسایی شدند که نسبت به هفته قبل‌تر از آن، افزایش حدود ۲۷ درصدی را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین در هفته‌ای که گذشت، میانگین بروز موارد مثبت بستری در کشور حدود ۲۷ نفر به ازای هر صد هزار نفر جمعیت و میانگین بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری حدود ۲۴ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت گزارش شده است.

معاون وزیر بهداشت گفت: استان‌های مازندران، ایلام، گلستان و سمنان در هفته گذشته به ترتیب دارای بیشترین میزان بروز موارد مثبت بستری در کشور بوده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: همچنین بیشترین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ در کشور به ترتیب در استان‌های البرز، هرمزگان، یزد و بوشهر گزارش شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مرگ وزیر بهداشت درمان و آموزش یزد کرونا کرونا در استانها هفته گذشته مثبت بستری بروز موارد مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۰۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از برگزاری رویداد مثبت ۱۰۰ تا جشنواره سلامت شهر

به گزارش خبرنگار مهر، حمید صاحب مدیرکل سلامت شهرداری تهران در تشریح برنامه‌های هفته سلامت که از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، اظهارداشت: در گذشته موضوعات فرهنگی امری فانتزی و در حد مسؤولیت اجتماعی بود ولی در این دوره از مدیریت شهری، فرهنگ به ویژه فرهنگ سلامت در رأس امور قرار دارد.

وی با اشاره به لزوم ارتقای آگاهی مردم در حوزه سلامت گفت: نقش ۷۵ درصدی موضوعات فرهنگی و اجتماعی در حوزه سلامت بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال هفته سلامت «حال خوب ساختنی است»، بیان داشت: ۱۶۰۴ برنامه در سطح شهر تهران در هفته سلامت اجرا می‌کنیم و ۲۵ برنامه شاخص است. مثلاً برنامه نمایشگاه «سلامت شهر» را با ۸۰ غرفه متنوع برای نخستین بار اجرا کردیم. گروه‌های جهادی در حوزه دهان و دندان، زنان، کودکان، انتقال خون، انجمن دیابت، ام اس، ناشنوایان و … و به عبارتی ۱۹ تشکل حضور دارند و خدمات درمانی و آموزشی و فرهنگی اجرا می‌کنند.

صاحب گفت: آموزش مهارت‌های رفتاری در قالب برنامه «مادرانه» اجرا می‌شود. برنامه ورزشی، استیج فرهنگی هنری و.. داریم. همچنین امسال برای اولین بار ۱۲۳ ایستگاه سلامت با ۲۰ موضوع در نواحی مختلف شهر تهران در مترو، پایانه‌های حمل و نقل، میادین شهر، اتوبوسرانی و … داریم. همچنین ۴ هزار معلول با خانواده‌ها در خدمت آنها هستیم در قالب یک برنامه دورهمی داریم.

مدیر کل اداره سلامت شهرداری تهران ادامه داد: همچنین رویداد «مثبت ۱۰۰» داریم برای ایجاد یک رقابت ورزشی میان افراد چاق و دارای اضافه وزن حتی در حد ۱۰۰ گرم که در همه مناطق شهر تهران اجرا می‌شود.

صاحب با اشاره به اینکه ۴۸ درصد کودکان و دانش‌آموزان تهران چاق هستند و اضافه وزن دارند، گفت: این آمار بدین معنی است که این افراد در معرض بیماری‌های مختلف مانند دیابت‌اند و ویژه برنامه برای فعالیت ورزشی و آموزش آنها داریم و اگر وزن خود را کاهش دهند مشمول جایزه با کمک آموزش و پرورش می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: کارناوال شادی، مشاوره خانواده، جشنواره غذای سالم، مسابقات برای همه افراد به ویژه مادران ۳ فرزند و دارای چندقلو نیز از دیگر برنامه‌های هفته سلامت است.

کد خبر 6083001 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • ۲۲ عطاری متخلف در قم طی سال گذشته پلمپ شدند
  • وقوع یک میلیون و ۹۰ هزار زایمان در کشور در سال گذشته/ زایمان طبیعی سبب کاهش مشکلات تنفسی جنین
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور
  • مهم‌ترین حوادث کشور در هفته گذشته چه بود؟
  • رکورد ۱۳ ساله شکست/ فارس سال گذشته ۱۰ درصد گندم کشور را تولید کرد
  • وزن خود را با شرکت در رویداد مثبت ۱۰۰ کم کنید
  • شعار و روزشمار هفته سلامت ۱۴۰۳ اعلام شد
  • شعار و روز شمار هفته سلامت ۱۴۰۳ اعلام شد
  • از برگزاری رویداد مثبت ۱۰۰ تا جشنواره سلامت شهر در تهران
  • از برگزاری رویداد مثبت ۱۰۰ تا جشنواره سلامت شهر