Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیکول پاشینیان بار دیگر از سوی رئیس جمهور ارمنستان به عنوان نخست وزیر این کشور منصوب شد.

خبرگزاری میزان - «آرمن سرکیسیان»، رئیس جمهور ارمنستان بار دیگر «نیکول پاشینیان» را به عنوان نخست وزیر این کشور منصوب کرد.

به گزارش «ای پی ای»، بر اساس قانون اساسی ارمنستان، رئیس جمهور این کشور نامزدی را که از سوی حزب اکثریت پارلمان تعیین شده، به عنوان نخست وزیر منصوب می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیسیون مرکزی انتخابات ارمنستان، روز یکشنبه، ۶ تیر، نتیجه نهایی انتخابات پارلمانی را در این کشور اعلام کرد.

حزب «قرارداد مدنی» به ریاست «نیکول پاشینیان»، نخست وزیر ارمنستان موفق به کسب ۵۳.۹۱ از آرا، پیروز نهایی انتخابات پارلمانی زودهنگام ارمنستان شد.

بیشتر بخوانید: حزب «پاشینیان» پیشتاز انتخابات پارلمانی ارمنستان پیروزی حزب «پاشینیان» در انتخابات ارمنستان تایید شد

حزب «ائتلاف ارمنستان» نیز با کسب ۲۱.۹ درصد از آرا در جایگاه دوم قرار گرفت.

حزب «قرارداد مدنی» موفق به کسب بیش از ۶۸۸ هزار رای در این انتخابات شد.

معترضان ارمنستانی پیشتر و در پی توافق آتش بس در قره باغ در ماه نوامبر ۲۰۲۰ خواستار استعفای «پاشینیان» شده بودند.   این اعتراض‌ها در نهایت به انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام منجر شد.   توافق مذکور، علاوه بر پایان دادن به درگیری ۶ هفته‌ای میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان، بخش‌های زیادی از منطقه «قره باغ» را که بیش از ربع قرن در اختیار ارمنستان بود، به باکو تحویل داد.   انتهای پیام/ برچسب ها: ارمنستان نیکول پاشینیان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ارمنستان ارمنستان نیکول پاشینیان عنوان نخست وزیر نیکول پاشینیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۰۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای انگلیس : تعدادی از پهپاد های ایران را سرنگون کردیم

نخست وزیر انگلیس امروز (یکشنبه) به همراهی کشور متبوعش با رژیم اسرائیل در مقابله با پاسخ تلافی‌جویان ایران به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی اذعان کرد و مدعی شد: «جت‌های نظامی انگلیس تعدادی از پهپادهایی که ایران در حمله به اسرائیل پرتاب کرده بود را سرنگون کرد.»

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، ریشی سوناک در گفت‌وگو با خبرنگاران ادعا کرد: تایید می‌کنم که جنگنده‌های ما، تعدادی از پهپادهای ایران را سرنگون کردند.

وی ادامه داد: در کنار امنیت اسرائیل و منطقه ایستاده‌ایم که البته [این موضوع] برای امنیت ما در داخل کشور نیز مهم است.

بر اساس این گزارش، قرار است سوناک امروز به گفت‌وگوهای رهبران گروه هفت (G۷) بپیوندد.

نخست‌وزیر انگلیس در این باره گفت: «این موضوع مهم است که با متحدان هماهنگ شویم و در آن زمان، درباره گام‌های بعدی بحث خواهیم کرد.»

سوناک پیشتر نیز در تداوم مواضع مداخله جویانه و حمایت‌های بی‌دریغ این کشور از رژیم صهیونیستی، گفته بود: بریتانیا به دفاع از امنیت [رژیم] اسرائیل ادامه خواهد داد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • در سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن چه گذشت؟
  • امتناع پاشینیان از واژه نسل کشیدرباره ارامنه خبرساز شد
  • السودانی: داشتن روابط همزمان با ایران و آمریکا امتیازی برای عراق است
  • نخست‌وزیر جدید کویت منصوب شد
  • نخست‌وزیر کویت منصوب شد
  • تقوی: داورزنی نمی‌خواست رئیس شوم/ به کسی باج نمی‌دهم
  • پویش«با مهر انتخاب کنیم» انتخاب آغاز شد
  • انگلیس تائید کرد: پهپادهای ایران را سرنگون کرده‌ایم
  • ادعای انگلیس : تعدادی از پهپاد های ایران را سرنگون کردیم
  • گام پایانی انتخابات